Разсеяните магнитни полета около един тягов електромотор не са много големи защото основно силовите линии се затварят вътре в мотора и в повечето случаи корпуса е от феромагнитен материал и каквото е разсеяно се затваря през корпуса. Естествено кабелите и електрониката за управление генерират паразитни електромагнитни излъчвания, което може да установи всеки влизайки с АМ приемник в метро, тролейбус или трамвай, но определено нито честотите на тези полета (от звуковата област до десетки килохерци) нито напрегнатостта им може да бъде сравнявана с GSM клетка. Все пак едното може и да е 1 ват (GSM клетката е доста повече от ват имайки предвид че обслужва едновременно повече от 100 връзки) но излъчва цялата тази мощност в ефира. Другото може да е киловати, но не е радиопредавател, има незначителни електромагнитни излъчвания, вероятно под ват ефективно излъчена в ефира мощност (ниски честоти не се излъчват толкова лесно с няколко метра кабелаж). Така че говорим за различни видове полета - в единия случай говорим за постоянни полета почти, докато другото са ВЧ електромагнитни вълни. Ефектите ще са различни.
И определено смущенията които предизвиква един колекторен електромотор в друга електронна апаратура не могат да бъдат критерий за вредността. Wi-Fi рутера прави минимални смущения, а е вреден. Така че оставете тролейбусите, и другия електротранспорт на мира и да се фокусираме върху по-съществените източници на полета. Аз лично разсъждавам така - нямам Wi-Fi в къщи и GSM не си го държа до главата. Също така рядко говоря по GSM а разговорите по него траещи над 10 минути ми се броят на пръстите на едната ръка за целия ми живот. Така че общо взето наистина няма как да избягаме изцяло от излъчването, но просто може да ограничим най-прякото си излагане на него. Нищо не може да се сравни с разговора по GSM по вредност защото държиш предавател близо 1 ват долепен до главата си. А и честотата както беше споменато е една от най-вредните за човешките тъкани и органи.