Всичко е точно,пуснах го.Работи без проблеми.Синя жица 75 ома - работна Червена жица 152 ома - пускова Жълта жица - обща.Кондензатора е хартиен 4мкф.Благодаря за помощта
Ще тръгне, разбира се!
Дори да беше разменил пусковата с работната, пак щеше да тръгне..., само че мощността му щеше да е паднала.
Ако свържеш , и пуснеш 220V само на работната, ротора ще се "чуди" на къде да тръгне и само ще бръмчи с 50 Hz докато изгори, а пусковата е за това, да му каже на къде да завърти. Можеш да го завъртиш и на ръка, тогава пускова не му трябва, той вече "знае" какво се иска от него. Имаше една задача за "Буридановото магаре"..., ротора се оказва в ролята на магарето, което мислело чисто логически... Задачата била: - ако едно магаре мисли чисто логически, и ако бъде поставено на еднакво разстояние, от две еднакви купи сено, то ще умре от глад. Просто няма как да избере! Но ние знаем /а може би - не/, че магарето не мисли така и ще тръгне към някоя от купите...
При трифазния двигател имаме намотки с еднакво съпротивление, но това не пречи да ги пуснем в монофазна мрежа, чрез кондензатор. И в зависимост към коя намотка сме го свързали, посоката на въртене ще е различна.
Има формули за пресмятане на кондензаторите /пускови и работни/, но има едно просто правило - на 100W мощност - 7μF работен капацитет... 1kW - 70μF. Добре е кодензаторите да са най-малко за 250V напрежение, сухи! "Мокрите" гърмят... Обикновено се избират за 400V, поради съществуващите толеранси. При големи мощности, загубите мощност могат да стигнат до към 50-60%, при трифазните.
Ами може още да се пише, но клавиатурата вече ми се мръщи..., голям бой яде...