Не си записах кои точно светодиоди мигаха в началото.
Симптомите бяха: пълнене на водата на тласъци и спиране когато си иска.
След като смених кондензаторите, извадих две монети от тръбата към помпата, проверих критичните проводници (свързващи тахогенератора и електродвигателя), проверих нагревателя, сглобих я и я пуснах - пак не работи.
Имаше случай да дава грешка F02 (втория светодиод от долу нагоре), после даваше грешка F01 (първия светодиод от долу на горе).
В повечето случаи дава грешка F01 (ако правилно съм разбрал системата за кодиране).
По някое време беше започнала да върти двигателя и в случаен момент да спира и да излива водата (с грешка F02), но после даваше повече пъти грешка F01.
Проверих съпротивлението на (и към земя) на ротора, статора, тахогенератора и нагревателя.
Ротор: 5Ω / 30 МΩ
Статор: 3Ω / извън обхват (над 2000 MΩ)
Тахогенератор: 67Ω / извън обхват (над 2000 MΩ)
След продухване и почистване с памучен тампон и клечка "за уши" (която
не трябва да се пъха в ушите, защото е опасно) съпротивлението към корпуса стана извън обхват.
Обаче проблемът продължава да се наблюдава.
Това съпротивление на тахогенератора нормално ли е? Четох из форумите, че трябвало да е по-голямо, но не знам дали важи за този модел пералня. Тахогенераторът обаче има отношение към грешка F02, а последната грешка е грешка F01.
Предполагам, че това значи, че проблемът е в двигателя, връзките между него и платката или в симистора, който го управлява. Връзките мисля, че са наред - мерих ги с омметър, натегнах контактните съединения, не се вижда нагоряло по тях (но по пластмасовата обвивка на платката имаше черни петна, които изчистих преди да се сетя да ги снимам, самата платка беше чиста в областта на контактите, имаше мръсотия само в областта около керамичния кондензатор до големия кондензатор (400V) и трансформатора:
Пералнята е в експлоатация от февруари 2008 година. През последните месеци няколко пъти е правила подобни проблеми (после се оправя), но сега вече окончателно се скапа.
Кодове за грешка (не знам дали се отнасят и за този модел).