Всъщност, радиото не изглежда да стояло в мръсна и прашна среда - зад стъклото на скалата не виждам дори прашинка... Учудващо чисто изглежда... А и загледах в ръководството, което изтеглих вчера - часовникът сякаш е отделен модул, на схемата изглежда като затворена кутия. Едва ли може да проникне толкова прах в механизма му, че да попречи на работата. Във всеки случай, цифрите зад стъклото излизат съвсем чисти... Вече повече от 10 часа работи без засечки, но все пак, предвид възрастта на радиото, механизмът на часовника трябва да е доста амортизиран.
Аз от доста време се интересувам от "винтидж" вещи и вече почти съм се отказал да търся такива в България. В последните 2 години претърпях няколко кофти разочарования... Например - купих от Продавалника една Aiwa TPR-950, като неработеща. Човекът каза, че не знае какъв е проблемът, касетофонът не бил отварян. Само като го погледнах отзад и видях ония жълти винтове за дърво от железарията... Няма никакъв морал на пазара вече - всеки гледа само да ти набута някакъв боклука и после - ама аз не знаех, нищо не разбирам, така съм го взел... Помиярска работа. А и повечето българи просто са мърлячи, не си пазят вещите и е голям късмет да намериш на пазара нещо запазено. Точно затова ми хареса радиото - взех го от познат, на когото са му го докарали заедно с други стари вещи от Германия. Не знаеше в какво състояние е и ми даде една седмица да му го върна, ако реша. Пък и за 30 лева - не е кой знае какъв финансов риск...
За "съвременната" техника - понякога си мисля, че всъщност ние (потребителите) сме виновни за калпавото качество, от което се оплакваме. Нали винаги търсим най-новия модел, с по-добри характеристики от предишния, пък и да бъде възможно по-евтин... И производителите ни дават точно това, което искаме - всяка година нов модел, с още повече "екстри" и на по-ниска цена... А качество, надеждност и дълготрайност - за какво са ти, нали след няколко месеца така или иначе ще го хвършиш за рециклиране? Както казваше един приятел - мотоджия: Искаме мотори по 200 коня, да тежат под 200 кила, да правят 300 за 20 секунди и да струват под 10 000 евра. Ето ги! Ама горят 10 на 100, вървят само с пълна синтетика по 30 лева литъра, а задната гума ти струва 300 лева и свършва за един сезон - е, нали искаш мощност? И целият мотор едва изкарва 5 сезона (при редовно обслужване, без блъскане и падане) - това е положението, нали искаш да е евтин? Никой не иска да даде 30 000 евра за мотор и да си го кара 20 години.