Значи съм писал тук за този чалъм. Да, виждал съм го на ТРАБАНТ и работеше. Не съм проверявал диодите, не съм имал основание да го правя. Повод беше електронното запалване, което правих за нашия ТРАБАНТ. Работеше си супер, само дето след известно време се дънеше мощният транзистор на втори цилиндър. В най- неподходящите моменти. Добре, че бях предвидил байпасен превключвател към класическата схема. Самото електронно запалване го правих в няколко екземпляра и единственото, което се бъзикаше беше моето. Така и не разбрах причината за повредата, всички части бяха нови, транзисторите КТ812А- също, бяха ми подарили 15-20 броя.Западните тогава бяха мираж. Веднъж го коментирахме всичко това с един съсед, който също имаше ТРАБАНТ по него време и той ми каза за споменатите диоди. Не съм ги слагал по простата причина, че предстоеше раздяла с кашона и не ми се занимаваше повече. Сега относно разсъжденията за отскока на тока, който предизвиква високоволтовия импулс- по спомени на почти всички схеми за електронни запалвания имаше подобни диоди паралелно на прехода на мощния транзистор или на първичната намотка на бобината. Не съм у дома, не мога да ровя из книгите, но обратния диод е задължителен при индуктивни товари, особено в схеми, работещи с високи напрежения.