| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация  (Прочетена 37580 пъти)

0 Потреб. и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3325
  • Населено място: София
Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
« Отговор #45 -: 30 Юни, 2015, 20:31:47 »
Нов проблем
В един момент реших да проверя пътечките дали може да ги ползва всчиките....

Индикаторите работят, Нещо щрака , но главата не се мести...

Като поразгледах се оказа че щрак и се мести главата на касетния дек,  Но главата на ролките отпред не иска да помръдне... Механиката я бутам на ръка и няма проблем, движи се всичко но Соленоида който отговаря за глвата на  Ролките не щрака...
Не съм го забелязал при тестовете в начлото щото е записвал на една и съща пътека въпреки че  индикира изместване и щракането на  касетния соленоид ме е езаблудило...

Сега почвам да търся къде е проблема  в Sys control PC борда...72-ра страница от описанието ако някой следи епопеята ми отблизо...


Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3325
  • Населено място: София
Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
« Отговор #46 -: 02 Юли, 2015, 00:34:59 »
Открих няколко проблема: 
Контактите на релето за главата на ролките са със солидна патина.

Крайния транзистор за превключване на релето за глвата  е бил оригинален 2sc711. Но при ремонт е заменен с български или руски - немаркиран. Който с времто май му е станло трудно да подава необходимия ток или винаги си е бил слаб за релто , което си е бая тежко с 4 контакта.  Здрав е транзистора  ама с много мъка  решаваше да направи цък релто с него.  Сложих  му BС550, който е с ток 100ma Емитер-Колектор и с него си цъка безпроблемно .

ПП: Глвата на ролките има 2 стеро позиции- управляват се от соленоида на горното реле и в оригинално състояние не можеше да заеме втората позиция напълно- соленоида не дърпаше докрай-почистването на контактите и новите кондензатори си казахха думата.

Интересно впечатление ми направи, че глвата на Дека пък- е с 4 позиции.
« Последна редакция: 02 Юли, 2015, 03:37:25 от Pichaga933 »
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3325
  • Населено място: София
Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
« Отговор #47 -: 02 Юли, 2015, 15:10:39 »
снимчица от днес
32046-0
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен origo

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3509
  • Населено място: София
Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
« Отговор #48 -: 02 Юли, 2015, 16:08:14 »
Абе това стандартен касетен дек Compact cassette ли е или е за 8 пистови касети с безконечна лента? Защото не се сещам на Compact cassette какъв е тоя стандарт при който ще се мести главата, освен естествено ако е античен Auto reverse но тогава пак остава да се мести в две положения, тези 4 положения с нищо не се връзват...
« Последна редакция: 02 Юли, 2015, 16:14:04 от origo »
Няма нищо по хубаво от старите телевизори, особено за хората които обичат да прекарват свободното си време зад телевизора а не на канапето пред него :) ... и когато вече за нищо не стават пак може да им се намери приложение :D ....

Неактивен silver_bolt

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 103
  • Населено място: София
Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
« Отговор #49 -: 02 Юли, 2015, 17:04:24 »
8-пистова касета. Ленатата ѝ е с ширина на обикновенна магнетофонна такава, но на обратната страна има тънък слой смазка. Четирите бутона, долу на предния панел са за смяна на пистите по избор.

Има поне още 3-4 модела на Акай, които са комбинирани: ролки + 8пистова касета...има и един грамадан, комбинация от тези двете + обикновена касета.
« Последна редакция: 02 Юли, 2015, 17:09:35 от silver_bolt »

Неактивен Fisher

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 577
  • Населено място: Благоевград
Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
« Отговор #50 -: 03 Юли, 2015, 18:31:40 »
 ... следя реставрацията и ми се иска да запитам :
- Откъде мога да се снабдя с "8-пистова касета" , евентуално за проба ако проработи устройството? :hi:

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3325
  • Населено място: София
Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
« Отговор #51 -: 03 Юли, 2015, 21:11:54 »
на устройството днеска му бяха свалени 3 те мотора.  И 3-те  100% сухи.

В десния имаше следи от някава зелена смазка полагана по-късно и една феродова шайба сменена с гумн пръстен.

2-та мотора за ролкте ги събрах на осите с фино силиконов масло а на на 2-та края на шайбите с демпваша силиконова грес. Станаха  Без никаки луфтове.

3-тия мотор на маховика  грее яко и беше затъкнат плътно с прахоляк, и той бая сух,


Една снимка От днешното разхвърляне:
32086-0

ПП: Fisher, дека си бачка- смисъл той е на общия маховик, главите се местят. Очевидно е работил. Само нямам скакво да го тествам

 Направих капак на кутията за дека , че оригиналния го няма , поне да не зее дупка докато намериш.
32088-1
« Последна редакция: 03 Юли, 2015, 21:30:54 от Pichaga933 »
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3325
  • Населено място: София
Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
« Отговор #52 -: 03 Юли, 2015, 22:14:36 »
Ел-моторо археологията ме докара до интерен артефакт:  Кръгче от Вълна напоено с масло- с доста различни видове масло всъщност, частично вкаменено и частично запалено... Било е нещо като ситема з апостоянно смазване на ос-та. Иска ново вълнено кръгче. Има пробка към него на задния капак, която беше напълно запушена от същия втвърдил се материал.
32090-0

Предполагм за масло тук автомобилна полусинтетика ще е ОК...
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен Лъчо Минков

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1129
  • Населено място: София
Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
« Отговор #53 -: 03 Юли, 2015, 22:16:43 »
               Отлична работа, но и моторите направо са си предвидени за реставрация. Каква ли е сплавта  на лагерите?

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3325
  • Населено място: София
Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
« Отговор #54 -: 03 Юли, 2015, 22:21:39 »
На 2-та мотора за ролките има  в предната част по един огромен лагер - работещи добре. В средата на статора има 2 дълбоко набити месингови втулки. Това е всчико.

Мотора на махоика - няма лагери. Той е само на втулки и се маже  и охлажда оста, за това постоянно с тези кече набивки в 2-та края на ос-та.
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен Лъчо Минков

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1129
  • Населено място: София
Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
« Отговор #55 -: 03 Юли, 2015, 22:22:18 »

Предполагм за масло тук автомобилна полусинтетика ще е ОК...
[/quote]

             Аз бих сложил трансмисионно масло, но и силиконовото ще е добре.

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3325
  • Населено място: София
Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
« Отговор #56 -: 03 Юли, 2015, 22:24:39 »
За да напълня толкова големи кечета ще отиде всичко, което ми е останало... Ще го сипя кво да го прявя.  :D

Трансмисионното е доста гъсто, тук се иска редичко и да не лепне.
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3325
  • Населено място: София
Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
« Отговор #57 -: 03 Юли, 2015, 22:29:35 »
До тука по почистването на тая машина отидоха 72 мокри кърпички, отивам за 2-ри пакет... Химиите не ги броиме.  :D
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3325
  • Населено място: София
Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
« Отговор #58 -: 04 Юли, 2015, 17:14:54 »
След подробно разглждане с монокъл на вълненото гръгче се оказа, че е не от вълна ами от спечена грес.

За идентификацията помогна същото в другия край на Ос-та, което беше от няколко вида различна на цвят грес.
Сложих нова след почистването.

След  почстването на запеклата грес  и събирането на мотора с тънкомасълце се появи нов проблем, Моторчето развърта прекалено силно- тъгва толкова бързо, че изхвърля ремъка от маховика в самото начало на развъртането...

Ремъка е точния размер. Самия маховик има заобялне и няма протектори срещу изхвърляне на ремъка. Вчера правих 6 часа настройки на съосието на  моторната макара на ремъка и маховика докато загрях, че по-бързото и мощно развъртане след почистването на запеклата ос е причината за моемталното изхвърляне на ремъка...

Ще смазвам с по- гъста смазка за по плавно тръгване.  ??? ??? ??? ???  как е възможно тия хора-японци  да направят маховик със заоблени повърхности и да не сложат протектор срещу изхвърляне. Главата не ми го побира.  :bad: :bad: :bad: :bad:

ПП, с грс за смазване на оста пак не става... Развърта с бясна сила.

Има едни фаозопредялщи  Кондензатор резистори по схемата за него. Е всиките са наредени НЕ по схемата а по някъв друг начин ами по друг начин ... Чудя се дали е заводско решение   или някой е рашавал така проблема със запеклия мотор  и сега мощността му идва в повече...


« Последна редакция: 04 Юли, 2015, 18:16:12 от Pichaga933 »
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен bojitchko

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 524
  • Населено място: София
Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
« Отговор #59 -: 04 Юли, 2015, 20:44:17 »
Не знам как си представяш "бавно" тръгване на ел. мотор. Бъчвовидноста на маховика е точно с цел да не пада ремъкът. Най-вероятно, той не е с подходящ размер. Друг вариант е нещо да пречи на развъртането на маховика.
В никакъв случай не тормози мотора с "тежки" смазки.

 

Сходни теми

  Заглавие / Започната от Отговора Последна публикация
30 Отговора
15629 Прегледи
Последна публикация 06 Септември, 2013, 01:57:29
от vasiliazz
7 Отговора
6636 Прегледи
Последна публикация 22 Април, 2015, 09:04:11
от rolling_heads
7 Отговора
5668 Прегледи
Последна публикация 16 Август, 2015, 21:36:58
от mjet
11 Отговора
6192 Прегледи
Последна публикация 11 Април, 2016, 23:10:08
от rolling_heads
4 Отговора
6096 Прегледи
Последна публикация 14 Май, 2016, 22:50:58
от ivcho1996

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |