1. На сервизния цокъл
(в зелено) боцни 5 щифта от жица с дебелина на краче от лампа - цокъл новал - к.т. Y - маса и R - линия АРУ, P, M и Х;
2. Между R и Y (маса) запой от батерии - 4,5V с минуса към R. (цикламено) Това елиминира действието на АРУ-то;
3. Филтърът за автоматиката ти е на шасито отзад на вертикалната стена. В червено и синьо са ти настройките на филтъра съответно за АМ (СВ, ДВ, и КВ-където автоматиката е трудно да зацепи поради гъстотата на станциите)
!!! Точки 1. за АМ и FM (в червено/синьо кръгче) е указано, че не се пипат крайните дупки, които са залепени с тиксо - те са фабрично настроени, става дума за коефициента на връзка между анодните кръгове на модулатора (в който междинната се модулира с 50Hhz) и диференциалния филтър на фазовия детектор.
С жълто съм подчертал нещо което не превеждам със сигурност, но мисля, че иска да каже, че трябва да бъде настроено напрежението в контролна точка (к.т.) P за АМ-12V и к.т. Х за FM=30V. Това се постига със задаване на нивото на сигнала от генератора.
И така - първо
настройка за СВ - включи генератора към първа решетка на ЕСН81 през кондензатор 10 нано - (мисля, че на кабела има такъв под тиксото), масата на кабела към маса на радиото. От генератора задаваш междинната 460КХz. Включи радиото на СВ и включи автоматиката. Волтметъра на DC приблизително на 30V обхват в к.т. Р (и маса - това важи за всички измервани сигнали). Добре е волтметъра да е с по-високо съпротивление. Аз използвам осцилоскоп и сонда 10:1. Целта е да не разстройваш схемата с измерителния уред.
1. С L33 регулираш максимално показание на уреда. Последното движение на отвертката винаги да бъде на завиване (посока на ч.стрелка);
2. С Л 35 регулираш минимално показание (0 волта) в к.т. М.;
3. Повтори стъпки 1 и 2, ако е нужно потрети!;
4. Проверка - Ако настройката е добра моторът стои в покой. Провери по следния начин - разтройваш генератора с няколко килохерца надолу и нагоре, моторът трябва да завърти в едната, респективно в другата посока.
Настройка на УКВ: Генераторът на 10.7 MHz, радиото на УКВ, автоматика-включена:
1. Аналогично като за СВ но сега с L29 максимум в к.т. Р;
2. С L31 0V в к.т. М;
3. Повтаряш, потретваш;
4. Проверка като по-горе.
Донастройка:Махаш всички уреди и батерията от к.т. R. Включваш антената и пускаш радиото да търси станция на СВ. Като намери и спре много леко въртиш Л35 на максимален сигнал, да си точно на честотата на станцията като гледаш окото или ако не свети се хващаш с осцилоскопа/волтмера на АРУ-то - к.т. R;
Същото и на УКВ, само че регулираш с L31, а волтмера в к.т. X (АРУ за УКВ).
A честито!
Имам подробно описание на принципа на работа на автоматиката на английски в PDF формат, но не мога да го ъплоудна във форума. Това, мисля, че трябва да има някакво разрешение, дай идея Мано. Или ти го пращам, я ти го качваш на снимки.
Още полезна информация за настройка и конструкция на тези филтри:
http://www.radiomuseum.org/forumdata/upload/saba_automatic_abgleich_2.pdfИ още, тук има и мотора в разглобено състояние.
http://www.radiomuseum.org/forumdata/upload/saba_konstanz_automatic_8.pdfНамерих и споменатия по-горе файл в интернет:
http://www.radiomuseum.org/dsp_multipage_pdf.cfm?pdf=saba_motorelektronic.pdf