това е отчасти схемата която ползвам в момента, т.е. ползвам от нея честотната корекция, емитерния кондензатор на т2, и естествено стойността на емитерния резистор на т1. останалата част от схемата е на дуал tvv46, наскоро я промених, понеже прецаках единия кондензатор 3.9nf на дуалската, нямах под ръка, а 3.3 имах
звука на тази е с по отчетлив и нисък бас, но и с двете схеми са леко кресливи високите и високите среди, но и с предишната ми доза бяха такива, така че не бързам да виня ортофона, най вероятно коректора не е много точен. за да бъда прецизен съм решил да си направя една инверсна риаа и да снема характеристика тогава, да коригирам недъзите и когато имам доказано добре работещо транзисторно риаа да дам и точна схема
в интерес на истината ми е мерак да си направя и коректор с пасивна корекция, за да видя каква аджеба е разликата по която всички се прехласват, ама пусто времето ми е дефицит
а относно рамената, знам че разсъжденията са ми малко суховати, ама честно казано не мога да си представя каква принципно може да е разликата в звука между s-образно и право рамо. според мен нещата опират изцяло до изглед и удобство - кривото рамо изглежда по-готино, а и стандарта на сменяемите шелове е с прав накрайник, т.е. могат да се куплират механически само към s-образно рамо.
иначе дължината на рамото има пряка връзка с ъгловата грешка на дозата (или какъвто е точния термин) т.е. колкото е по-дълго рамото, толкова по малка е тя. а честно казано това е единствения параметър в настройката на грамофона, неточността в който ясно чувам.
готиното е че като резултат от огромното изобилие на материали в нет-а човек може да прочете доста материал за грамофони, и съответно да оптимизира удачно (или не
) системата си.
аз стискам палци на всички мераклий, в крайна сметка удоволствието от хубавата музика ни зарежда с положителни емоции, а нали точно това е идеята
по-щастливи човеци за по добро ежедневие
наздраве сандъкчий