Абе не знам дали е заради горене на масло от турбината. Много рисковано е да оставиш турбината да гори масло, знаеш какво става накрая в тези ситуации:
Какво става накрая в тия ситуации- нищо. Просто си проверяваш маслото, то не е като да го изяде за 1000км всичкото. Всички 2 тактови, старите 4 тактови на шкода, и абсолютно всички роторни на мазда ДВГ горят масло в камерата по проект. Та не е проблема в горенето на масло.
Тоя от клипа, кат го гледам още малко щеше да бръкне с пръст вътре и го угаси като му спря въздуха щот си блокира помпата в отворено положение и почна да смуче на макс, абе гений, иначе горенето беше доста чисто преди да се включи турбото, абе реднек.
При перкинсовия дизел какъвто е на клипа помпата е механична и имаш нужда от ток само за подгряващите свещи само при първия цикъл, след като запали един път нататък паленето на дизела идва от компресията в цилиндрите - няма нужда от отопление и свещите не работят, както няма нужда и ток за помпата , щото е механична. От тук и предимството че такъв прост дизел може да работи във вода- свещи кабели няма значение дали се мокрят щото де факто не се ползват след ззапалване(ако подгряващите ти свещи работят докато имаш възпламеняване в камерата ги прегряваш и се скапват- та за това при старите дизели си има определен алгоритъм докато ги палиш< подгряваш камерата 1-2 пъти, после врътваш само един път и пали, в момента в който чуеш апалване трабва да пуснеш ключа за да не прегрееш свещите. Както и въртенето без подгрев е изключително вредно, щото свещите работят прекалено дълго време без прекъсване и прегарят като се появи и възпламеняване в камерата). За това и на старите подводници двигателите са дизелови и се потапят за кратки периоди- щот им трябва въздух. За това и разните офроуд джипки амфибии и тн, ползват шнорхел и комин- целия ДВГ може да плува във вода, стига да му подаваш дизел и въздух, ще се пали от компресията и ще върти.
Та даже и за първия цикъл може да го запалиш Перикинса без подгряващи свещи, ама трябва да го завъртиш доста бързо на сухо, че да направи голяма компресия и да възпламени.
Всички гореизброени неща НЕ важат за модерните дизели с електронно управлявани помпи тип помпа- дюза, електронно палене и тн...
Което ме навежда на въпроса , че ДВГ-то което коментираме, не употребява ток и няма причина да се обсъжда в тоя форум, тъй де- няма електроника