| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Мотопед "Балкан 50", въпроси  (Прочетена 97928 пъти)

0 Потреб. и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен tomitomi

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 2
  • Населено място: Пловдив
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #45 -: 30 Декември, 2013, 18:49:45 »
Тя за това е комисията , за удостовери че това е мотор еди какъв си и да впише някакави номера , ако няма номера на рама и другаде се набиват нови и вече е узаконен с документ издаден от тях.
Скайп: tomasprostranov

Неактивен tomitomi

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 2
  • Населено място: Пловдив
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #46 -: 30 Декември, 2013, 18:52:38 »
а пред комисията ти го представяш като сбирщайн от части , не се опоменава че си го купил така , се едно си го сглобил от стари части и вече искаш да го узакониш
Скайп: tomasprostranov

Неактивен tomitomi

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 2
  • Населено място: Пловдив
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #47 -: 30 Декември, 2013, 18:56:48 »
Ако имаш работа в кат можеш да попиташ да кажеш че имаш едно мотопедче зглобено от части в купешки вид по модел с фар стоп и спирачки и си чул за комисия която може да ти издаде документ за собственост а след това за регистрация , след формален преглед на мпс-то и ще ти обяснят точно как трябва да го направиш
Скайп: tomasprostranov

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3904
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #48 -: 30 Декември, 2013, 19:00:32 »
Даа, мисля, че взех да разбирам, при покупката значи аз мога да си направя договор за покупко-продажба с продавача, мога да впиша и номерата, колкото да имам някакъв документ за произход. Може след това да си купя примерно и друг двигател и части. А пред комисията на КАТ показвам вече сътвореното от мен и те решават дали да ми го признаят за редовно возило.
Въпроса е дали наистина съществува такава комисия?

Неактивен tomitomi

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 2
  • Населено място: Пловдив
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #49 -: 30 Декември, 2013, 19:27:04 »
да съществува лично съм ходил , до колкото знам сега 1 ден в месеца определен от кат комисията е там за узаконяване на ремаркета,возила за лодки,ремаркета за превозване на мотори и подобни мпс-та
Скайп: tomasprostranov

Неактивен rkounev

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 542
  • Населено място: София
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #50 -: 30 Декември, 2013, 19:35:17 »
Комисията се казва "Технотест" и издава протокол за съответствие или протокол за допустимост.На база тези протокол КаТ ти извършва промяната в регистрацията..
При регистрацията ти трябва само номер на шаси/рама.Двигателите са без номер.
Ако сменяш двигателя с по-мощен или различен от фабричния и ти трябва протокол от Технотест.Ако не ти трябва промяна врегистрацията-си караш мопеда и на три месеца му сменяш мотора.

Неактивен tomitomi

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 2
  • Населено място: Пловдив
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #51 -: 30 Декември, 2013, 19:59:42 »
Да за това става въпрос и същата комисия узаконява освен това да прави техно тест на москвич с двигател от бмв примерно , но трябва да се попита най добре в кат , наздраве от мене :drinks:
Скайп: tomasprostranov

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3904
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #52 -: 30 Декември, 2013, 20:04:28 »
 :)  :drinks:  :drinks:  :drinks:

Неактивен regreed

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 453
  • Населено място: Анкх-морпорк.
  • Пустиняк и дърт темерутин
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #53 -: 31 Декември, 2013, 07:18:07 »
Омраз!

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3904
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #54 -: 31 Декември, 2013, 09:54:29 »
Още в последните години на "комунизма" се говореше, че сме продали лиценза на балканчето и то на японците  ::) ), затова сме спрели да го произвеждаме. Не знам дали е вярно това, но мисля, че ако си го произвеждахме (дори и до 1989 г.), щеше да се продава добре.

Неактивен regreed

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 453
  • Населено място: Анкх-морпорк.
  • Пустиняк и дърт темерутин
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #55 -: 31 Декември, 2013, 11:47:54 »
Валерко, нали ти пуснах линкче за Балканите, мале! Още през далечната 1986 са продали лиценза, ма не на епонците, а на анадолските ни "мили" комшии. Колкото до това какво е бил Балканя, преди да стане наше родно производство,  Б.50 - е бил DKW hummel. ето го какво представлява:

Ето и Балкан 50 - Люлин:

DKV RT-250 1954:

Балкан Витоша250 М-1

Остава да си откриеш сам приликите и разликите.
А, Балкан М75 си е чисто наше изобретение. За сметка на това е и доволно къса серия и вече се харчи като да си вземеш прилична моторетка за каране, ама Епонска!  :nea:
Омраз!

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3904
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #56 -: 31 Декември, 2013, 12:43:05 »
Валерко, нали ти пуснах линкче за Балканите, мале! Още през далечната 1986 са продали лиценза, ма не на епонците, а на анадолските ни "мили" комшии.
:blush:  Ами и правата за производството ли сме си продали, т.е. вече нямаме докато свят светува право да го проивеждаме ли  :-[ ? А "М 75" по-добър ли е от "МК 50-3"  ::) ?

Неактивен regreed

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 453
  • Населено място: Анкх-морпорк.
  • Пустиняк и дърт темерутин
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #57 -: 31 Декември, 2013, 13:00:10 »
Балкан 50МК-3 - 50 ccm 1,97kW/3HP, 3speed, m.sp. 70Km/h полезен товар 150Kg. среден разход 3,7l/100Km A96
Балкан М75 - 74.9 ccm 2,79kW/4,5HP, 4speed m.sp. 110Km/h полезен товар 150Kg среден разход 3,5 - 4,2l/100Km A96
Видно е, че 75-цата е по-мощен, по икономичен (4 скорости има все пак), но заради по-голямата си кубатура на ДВГ, ще иска и по-висока категория за водач ( разбирай "А" категория )
Не мога да кажа кой е по-добър. При мен и двата вървят добре, ( като, разбира се полагам грижи за поддръжка в добро здраве), всъщност, какъвто и мотор да си вземеш, ако се грижиш добре за него и го поддържаш в добро техническо състояние, ще се отблагодари със безпроблемна работа, и удоволствие от пътуването с него.
Омраз!

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3904
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #58 -: 02 Януари, 2014, 20:34:33 »
Хм, този "Люлин" в какво състояние е, а каква цена му искат  :-[ :
http://prodavalnik.com/balkanche-50-kb-lyulinka-i35886935

Неактивен regreed

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 453
  • Населено място: Анкх-морпорк.
  • Пустиняк и дърт темерутин
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #59 -: 02 Януари, 2014, 22:49:00 »
На първо четене има доста липси! Няма го страничния капак на ДВГ-то, нещо не виждам и кабелите за високото към свещите, има и още...
Мотора е от първата генерация Люлини, това го прави особено привлекателен за реставрация. За съжаление, е изключително силно и дълбоко кородирал, и ще ти трябва сериозна инвестиция по възстановяването на хрома по детайлите докато го докараш до добър вид. Никъде не видях регистрационни табели. Ако моторът е спрян от движение и са върнати в КАТ - добре! Един преглед и си в играта, ако е снет от отчет - лошо! Трябва да ходиш на технотест - оттам още набиване на суми. Цената за това състояние не е добра, би трябвало да я смъкне - максимумът който може да се иска за този мотор е 200 лева при условие, че е документиран. За тия пари обаче които иска - да си го държи за паметник! Това е моето мнение! Питай и други!
п.п. Важно! Ако се стигне до покупка - Провери дали магдиното дава искра. Тези мотори са от най-стария модел с магнетно запалване на самия двигател - нямат отделна запалителна бобина. Когато завъртиш коляновия вал, от магдиното (намира се отдясно на двигателя) от кабела (ако има такъв) би трябвало да подаде искра за свещта - няма ли - лошо! Проблемът е че такива устройства се намират трудно и са скъпи (аз също нямам резерва). Скоростите са три - ръчни горе на кормилото, провери как включват.
Другото е до късмет, пазарлък, и желание за работа.
Омраз!

 

Сходни теми

  Заглавие / Започната от Отговора Последна публикация
0 Отговора
29078 Прегледи
Последна публикация 09 Октомври, 2012, 21:40:23
от Ricarq
94 Отговора
50902 Прегледи
Последна публикация 15 Май, 2016, 13:44:10
от Валери
3 Отговора
7558 Прегледи
Последна публикация 26 Март, 2014, 15:31:11
от dobringeorgiev
2 Отговора
3759 Прегледи
Последна публикация 12 Август, 2013, 21:21:24
от Валери
3 Отговора
7165 Прегледи
Последна публикация 23 Март, 2020, 16:13:40
от sve

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |