Хайде още малко. Ориго, пак казвам, че ако ми попадне интересен стар москвич, с удовоствие бих се хванал да го реставрирам. Но не мисля, че трябва да си кривим душата, като твърдим, че бричките от технологично катастрофиралия СССР са по-хубави от съвременните коли. Сигурен съм, че много добре знаеш, че двигателите на ладите и москвичите едва изкарваха по 100000 км. и отиваха за основен ремонт с престъргване на ризи и смяна на бутала, сегменти, лагери на коляновия вал и разни други части. Редовните анализи на сп. Аутобилд, показват, че детайлите в двигателите напр. на Фиат (давам тази марка за пример, защото и аз карам Фиат) на 100000 км. изглеждат като нови - следите от хонинговането на цилиндрите са напълно запазени и видими и други белези на износване почти не могат да се открият. И аз съжалявам, че в днешните двигатели има толкова много електроника, но да се каже, че съветските били добри, а днешните - пластмасови, си е направо тенденциозно. При положение, че междуремонтният ресурс на един съвременен двигател е в пъти (!) по-голям от двигателя на ладата, че е по-икономичен, по-мощен, по-тих и с много по-добри експлоатационни показатели.
Познавам хора, които караха москвичи. Един от тях е инженер и казва, че да караш москвич е философия и начин на живот. Беше сменял гърнета на всеки 10 месеца, а с ръждата по купето беше се отказал да се бори на третата година.