| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: АЗЛК - Москвич  (Прочетена 22833 пъти)

0 Потреб. и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен Bozhilov

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 62
  • Населено място: Пловдив
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #30 -: 18 Април, 2013, 19:33:58 »
И едно клипче за фенове на марката:http://vbox7.com/play:52d4a40a

Неактивен Bozhilov

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 62
  • Населено място: Пловдив
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #31 -: 24 Май, 2013, 12:45:51 »
Не съм съгласен че са лоши коли и че употребата им е опасна за живота. Я ми кажи колко човека седмично са загивали в ПТП по онова време, ами сега? Кои коли се по-опасни според статистиката? Тук не говорим само за самата кола, а и за чувството на човека зад волана и скоростите които вдигаш. С Москвича си знаеш че е с по-лошо управление и сцепление към пътя, не се правиш на майстор по пътищата и стигаш жив, а със съвременните коли, викаш си леле колко надеждна машина, тва и 200 не са му проблем, и се изтрепваш в първото крайпътно дърво, защото 200 километра в час са си 200 километра в час, и ако е заледен или мокър пътя и с Москвич и с Бентли ще се изтрепеш по един и същи начин. Относно гниенето - чудно как все още е останало нещо от осмаците след 40 години, ако изгниват още след първата година, и защо ли се срещат екземпляри които са в по-добро козметично състояние от Опели на по 10 години? Така че ако обичаш, не обиждай возилата, дали са повече от колкото може която и да е западна кола. И ако изобщо тия съвременни боклуци с пластмасови двигатели могат да бъдат наречени коли.Само да дообясня че едно време колите бяха много по-малко и за това са по-малко и загиналите.         С Москвич ако се удариш челно с 40 км в час шансовете да оцелееш са 1 на 1000 и защо правиш сравнение с Опел защото техните ламарини особено на по-старите модели е почти като на Москвич ли. Ако се пази една кола даже и Москвич може да изкара много дълго

Неактивен Bozhilov

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 62
  • Населено място: Пловдив
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #32 -: 24 Май, 2013, 12:55:35 »
Евала Митьо! Няма какво повече да се каже! Само искам да кажа че почти всички познати които карат Лади и Москвичи двигателите им са на по 100 хиляди километра и повече без основен ремонт. Напълно неуместно е да сравняваш тестовете на аутобилд и немърливия собственик който е искал колата му да върви на квото има. Имай предвид че тези лади и москвичи които на 100 хиляди са го докарали до основен ремонт, собствениците им са били някакви идиоти, карали са ги с по-нискооктанов бензин, не са сменяли редовно маслото (ако изобщо са го сменяли някога) а и с какви масла вървят? Тия новите брички трябвало да бъде специално не знам си какво точно синтетично ала бала... При адекватна поддръжка и обслужване, тия двигатели изкарват по 300 - 400 хиляди без основен ремонт. Не казвам че съвременните не изкарват повече, но чак в пъти не съм съгласен. Въпросите с мощността няма да ги коментирам, това са си особености на технологията, и не виждам с какво свалят качеството на двигателя, това са яки машини, както каза Митьо и след 40 години ще се движат москвичи произведени преди 30 години... пък нека са неикономични. Ами запознат ли си с теста на Фиат 500 в аутобилд, като му задра бутало в цилиндъра преди да е направил и 50 хиляди мм?
300-400 хиляди :unknown: :unknown: :unknown: да ама 300-400 хиляди една лада да изкара си е направо  рекорд за Гинес ако всичко по двигателя не е сменяно поне 3 пъти. Капацитета на една Лада е 220 максимум 300 хил- км пробег.

Неактивен alfa

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 0
  • Населено място: София
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #33 -: 29 Август, 2018, 10:41:45 »
Я, москвича е жив -

Неактивен chav_chav

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 630
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #34 -: 31 Август, 2018, 23:15:24 »
Как въобще можете да правите сравнение на Москвичите и Ладите с тогавашното западно производство!Принципите на производство са били различни,едните на пазарен принцип са гледали да произведат добри автомовили за да ги има,а другите са изпълнявали повелите на Партията и основно да отбият номера.Единствено за Форд съм съгласен ,че много си понижиха критериите.Да не забравяме че нито Ладата нито Москвича са цялостни съветски разработки.Толкова.Ще пиша моите лични проблеми,които имах с един дефорсиран 2140 Москвич-Ловешка сглобка. По-измислена кола не е имало в световното автомобилостроене!Купих го нов от Мототехника.Млечносин и ти пробутват радио АР18 задължително на хубава цена.Ако не си съгласен-няма кола!
Какви случки ми се случиха:
-Още на няколко месеца отказа сервоусилвателя на волана,така си остана
-Взе да ръждясват тенекиите-явно от пресата тенекето директно е предадено бояджията,нямаше никаква основа
-Взе да чупи кобилички-на мястото на счупване,метала беше като препечен
-После протече спирачна течност от дясно задно колело-три пъти го правиха в сервиз/оторизиран/,накрая сам се оправи теча
-След това се наложи да се подлага латун на коляновия вал,защото се получи луфт и изяждаше зъбчатката на вала за скоростомера
-Счупиха се предните седалки заради лоши заварки.
-После скоростна кутия
-Регулировката на запалването не ставаше по белезите а само на око
-Не вдигаше повече от 85
-Накрая като счупи диференциал  го закачих с едно въже и с кеф го издърпах до отпадъци.
  Изобщо не ми говорете за руско-българско съвместно производство!!!
  Никога не бях сигурен ,че ще стигна до там за където съм тръгнал.
  Автомобилите след 2000-та година ги натъпкаха с електроника за да не можете да ги ремонтирате на пътя.Прочетете статията купи,счупи,купи.
« Последна редакция: 31 Август, 2018, 23:24:05 от chav_chav »

Активен Yassen

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 331
  • Населено място: София
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #35 -: 31 Август, 2018, 23:35:34 »
Аз също съм шофирал Москвич преди години, имам хубави спомени от този автомобил. Естествено няма да издържи на това натоварване днес и на днешния трафик, но той беше направен за друго време и други пътища. Тогава не се караше толкова много, първокласните пътища бяха много по-малко, нямаше магистрали, караше се бавно. Имаше рейсове на по 5 мин, билетите им бяха по 6 ст (примерно). Народа се возеше на служебни превози и т.н.
Бъдещето принадлежи на онези, които вярват в красотата на мечтите си.

Неактивен LZ10

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 77
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #36 -: 01 Септември, 2018, 07:49:10 »
 Едно е да имаш хубави спомени от притежанието на руска кола, друго е да кажеш че возенето и поддръжката им са на ниво. Тогава сме били млади, и тревата беше по-зелена, и слънцето светеше по-ярко!  :D
 Имахме Москвич 408 с четири фара. Като наближеше време за технически преглед, косата ми се изправяше - особено дали ще държи добре ръчната ми спирачка. Тогава ръцете ми ставаха набити с масло и мръсотии от няколкодневни ремонти. Таблото на колата изгни, та го преправях.  Като правихме гаража, специално направихме канал, и голямо табло с инструменти. Сега за канала не се сещам. Инструментите ги ползвам не за колата, а за домашни ремонти и за хобито. Откакто взех да карам Форд Сиера, оцених разликата. Сега съм с Опел.
 Москвичът отиде на вторични суровини. Ако имах место в двора бих го запазил като антика и спомен за младостта, но до там. Не бих се качил да пътувам с него.
CW forever!

Неактивен chav_chav

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 630
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #37 -: 01 Септември, 2018, 13:50:11 »
Чакайте да се оплача още малко.Никога нямаше ръчна спирачка.Някакъв идиот беше поставил неподходящия найлон на накрайниците и на всеки 6 месеца ,сменяхме накрайници.Возеше хубаво докато задните ресьори не легнаха долу.
 Когато за първи път се качих в един стар Пассат 2 имах чувството че съм в космически кораб.От ряз вдигна 120.Москвича не се бе движил с такава скорост.И за тая простотия чаках 6 месеца да ми излезе номера.
 Освен това ,първото което ми направи впечетление във Фоксвагена,че германеца е направил джоб за гюдерията и парцали и е предвидил място за левия крак на дълъг път,да не стои постоянно на педала да се мориш.Един вид -уважение към водача.
 Не казвам ,че всичко тогава е било на нивото на тоя москвич но на мен се падна това изчадие.А толкова вярвах в светлото бъдеще!
 Сега има едно филмче ,как се сглобяват автомобилите на запад,и как в руски завод.Само се сещам за един наследник на Чингис хан как "дорегулираше" вратите на един автомобил с чук.Манталитет!
 

Неактивен kolev

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 308
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #38 -: 01 Септември, 2018, 22:26:42 »
Искам и аз да кажа нещо по темата. Имам спомени като малък с Москвич 408, с четирите фара - експортната версия. Дядо ми имаше такъв. До ден днешен това за мен е най-красивата кола от източния блок. Покрай дядо ми имаха "осмаци" още хора - негови познати, и така се събираха и дружаха в един своеобразен квартален клуб на собствениците на "осмаци" и "дванадесетаци". Какви са ми ранните детски спомени от въпросната кола? Ами постоянно се правеха ремонти. Москвича на всеки един от тях беше постоянно или в ремонт или в основен ремонт. Промеждутъкът от време в който се случеше машината да е в движение, пак имаше нещо което трябваше да и се прави, но се отлагаше за напред във времето, докато не се скапе съвсем. Помня как ги обръщаха на една страна върху килими и трупчета за да работят по окачването. Всеки естествено караше колата с комплект ключове и инструменти скрити в платняна торба под задната седалка с готовност за извършване на ремонт на пътя. Тогава нямаше мобилни телефони и трябваше да разчиташ сам на себе си. Колко пъти е прегрявала и сме се молели тук там за едно шише с вода няма да споменавам. На дядо ми колата беше със оригинално лампово радио - до ден днешен помня звука му - мек, с харакерното свистене за средни вълни и силен и подчертан бас. По - късно вече имахме дванадесетак от осемдесет и някоя година. Там с чиста съвест си признавам че нямам спомен да са се правели кой знае какви ремонти. Ясен спомен имам за смяна на феродото на спирачките и как трябваше да се поизтърка с шмиргел предварително иначе опираше в барабана при движение и загряваше до червено. Относно връзката човек-машина с чиста съвест мога да кажа че тогава за да свикнеш да караш нормално такава кола наистина трябва да я усещаш, трябва да познаваш звука на всеки един лагер и при промяна да разбереш че нещо не е наред. Всичко в колата е чисто механично, без никакви електроники и усилватели. И въпреки всичко дори и да се качиш в най-обикновената западна кола по това време имаш чувството че се качваш в космически кораб както е казал колегата по-горе. Разликата е поне 10 - 15 години спрямо западните по това време. Както и електрониката. Но пак казвам за мен това е една красива кола, с характерен звук от трансмисията, която ще помня цял живот. Просто такова е било времето. И тогава и сега има работи които ни блазнят, които ни радват и които ни създават проблеми и такива които ги решават.

Неактивен Любо Божков

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1659
  • Населено място: с. Ресен общ. В.Търново
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #39 -: 01 Септември, 2018, 23:21:10 »
Баща ми също имаше Москвич - 403, производство 1964г. Това е междинен модел между 407 и 408 - купе и двигател на 407, ходова част и  скоростна кутия на 408. От 15 годишен започнах да го карам без книжка до продажбата му през 1974г. През целият 10 годишен период единствените подмени по него бяха акумулатор, гуми, спирачна течност. Автомобилът пристига в Мототехника в Ловеч в дървен сандък със свалени колела, като на тяхното място има транспортни планки, с които стъпва на гредите на сандъка. Целият е намазан със смазка, която много трудно се сваляше. Радиото беше лампово, а преобразователя му транзисторен, с два транзистора П4. Всяка година, за преглед пред КАТ съм го боядисвал от долу с четка. Когато баща ми го докара от магазина и седнах в него (бил съм 9 годишен), имах чувството че съм в самолет толкова много уреди, копчета и ръчки имаше. :D По късно, когато започнах да го карам, го сравних със 408 - такъв имаше бащата на един мой приятел. Та тогава 408 беше лукс спрямо 407.
« Последна редакция: 01 Септември, 2018, 23:26:50 от Любо Божков »

Неактивен ONZI

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1039
  • Населено място: Севлиево
  • Митко Матев 0886739549
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #40 -: 02 Септември, 2018, 20:03:41 »





Точно този модел москвичи са ми най симпатични заедно със волгите с еленчето.

Неактивен lz2xl

  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3557
  • Населено място: Варна
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #41 -: 02 Септември, 2018, 20:25:24 »
Като написа за боядисването с четка се сетих за младостта си.През 1984 имахме Москвич 401.Трискоростен и пъстър като швейцарска крава.Ние го боядисахме с валяк.Карахме го общо около 400-500 км и после окончателно сдаде багажа мотора.Иначе купето беше от желязна калайдисана ламарина,няма изгниване.Мотора цели 26 конски сили,колкото един  Трабант :D вдигаше 80-90 км в час.....по баир надолу.Обаче сега с умиление си спомням за младите години.

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3930
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #42 -: 02 Септември, 2018, 20:36:22 »
Ето тук се продава "407" за 10 000 евро :

https://www.olx.bg/ad/prodavam-moskvich-407i-CID360-ID2lQS9.html#8b610c0a6c

Неактивен lampamp

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 405
  • Населено място: Стражица
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #43 -: 02 Септември, 2018, 21:14:28 »
И ние имахме москвич 2 броя. Първия го помня от 11 годишен беше 2138, купе 12так двигател на 8мак. Проблем правеха накрайниците,спирачките постоянно.На двигателя сме сменяли гарнитура,карбуратор,свещи палци, капачки делко. За 6 години долу горе това е правено по него накрая изгни.
Имам хубави спомени от него на него се учех да карам.

Следващия беше 21412. Е голямо недоразумение е това. Там предно окачване редовно разбито(накрая остъргах втулки от полиуретан и се приключи),основен ремонт 1 път след него имаше почти 180000км не е правил ядове мотора от към бутала, валове, лагери(буталата,ризите бяха разградски) клапани 2 пъти.. Гарнитури редовно в последно време. Съединителя 3 пъти. Скороатната кутия се сцепи по път сменях таблото с такова от опел, оригиналното е като дайре  :rofl: оригиналните странични огледала бяха мъка..
Всичко което съм доработил или сменил от друга кола  е карало без ядове.
Иначе доста път е видял. Признал съм го за зимна кола с нови гуми. Останаха само спомените от тях.
Имал съм и ауди 80 б4 голямо главоболие беше и то.
Като цяло е на късмет..
Иначе бих си взел един осмак с 4 те фара или 407 на нормална цена за занимание и  възтановяване....

Неактивен радиото

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 754
  • Населено място: Лом
Re: АЗЛК - Москвич
« Отговор #44 -: 02 Септември, 2018, 23:45:23 »
Москвич 408 - И , скорости долу , четвъртият  фар  и готини стопове .  Това беше поредния москвич на баща ми , по спомени беше свястна кола , и деянджия .  Накрая го срязах и си направих пикап . Сума камъни прекарах с него , работи до последно , и го откараха на ход в автоморгата . Нямам спомен за постоянни ремонти , ама аз ни съм и фен на колите , та не съм се задълбочавал .

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |