Това с насрещно свързаните диоди е много лоша идея - такъв шум ще вкара в радиото, че ще стане неизползваемо.
Лампите обикновено имат толеранс +-10% за обикновените и +-5% за специалните серии (обикновено са с позлатени крачета и по-дълъг живот, за да го гарантират), та, няма какво толкова да стане от повишените +5% мрежово напрежение при 10% възможен толеранс на лампите.
Ако толкова ви е страх, направете си един котакт с 220 волта специално за колекцията. Прави се с трансформатор 230 волта към 10 волта, 10 вата е предостатъчен. Връзват се първичната и вторичната последователно и се включват към мрежата, а паралелно на неговата първична - контакт, от който ще черпите 220 волта при 230 в мрежата.
Може и по закона на Ом да се сметне и добави последователно резистор на отоплителната намотка, с който ще се смъкне напрежението, лично аз бих го направил ако е над 7 волта самото отоплително. Виждал съм го в СССР-ски радиоапарати, но за тях не ме е жал особено, понеже лампите им са без пари и ги имам с кашони...
Аз ли нещо не схващам , виждам , че по изискване дават и максимален ток на отоплението освен максимално напрежение ? Всяка лампа в зависимост от "мото часовете" има различно съпротивление на отоплителната жичка а от там и различен ток при еднакво напрежение. Случвало ми се е при 6,3v две EL84 да консумират различно ! Не е ли по редно да се регулира тока а не напрежението ?
Всяка лампа има някакъв толеранс според производителя, всеки е ползвал различна смес за покритието на катода, която изисква различна мощност в някакви малки граници и от там идват тези разлики. Има лампи, които са проектирани за последователно свързване на отопленията, P серия се ползват обикновено в телевизори (300мА) и U-серия (100мА), за да може да се вържат достатъчно лампи последователно и да се захранят директно от мрежата, като се спести мрежов трансформатор. От въпросните PCC88 имам една торба от различни производители, които за 300мА варират от 6,3 до 7,6 волта, с PCL82 също има разлики. Ако сте обърнали внимание, в телевизорите има един голям мощен регулируем резистор / реостат, точно за да се настроят тези разлики. Въпросния баретер от преден пост - лампа с нажежаема жичка, която работи като източник на ток в някаква определена граница на напрежението, може да замени този резистор.
А дадените параметри в документацията за лампи със стандартно отоплително напрежение са колко ток може да е максимално консумирания, понеже имат производствени толеранси, за да се съобрази при конструирането какво захранване да се заложи.
И най-много тормоз получават лампите от студен старт - често включване/изключване, както и по-ниско отоплително напрежение. Индиректноотопляемите кенотрони щадят лампите, понеже и те загряват бавно и пускат анодното със закъснение, за сметка на това самите те отнасят целия бой от студения старт.