| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Преработка захранването на винтоверт  (Прочетена 6234 пъти)

0 Потреб. и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен ikarlo

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 275
  • Населено място: София
Re: Преработка захранването на винтоверт
« Отговор #30 -: 18 Август, 2024, 12:31:09 »
Неразглобяема е. Само с трошене, а ми трябва, все пак върши работа.

Неактивен vladimirstanoev

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 158
  • Населено място: Sofia
Re: Преработка захранването на винтоверт
« Отговор #31 -: 18 Август, 2024, 12:57:39 »
Значи са 5 групи.
И аз залагам на 5, което значи че половината елементи са менте.
Или са свързани по 2 в паралел, ако не са менте.

Неактивен petromaniq66

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 86
  • Населено място: Варна
Re: Преработка захранването на винтоверт
« Отговор #32 -: 18 Август, 2024, 14:11:23 »
Като е преброил 10. значи са в паралел, а менте или не БМС да си ги оправя със зареждането.

Неактивен xborox

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 329
  • Населено място: София
Re: Преработка захранването на винтоверт
« Отговор #33 -: 20 Август, 2024, 12:28:25 »
Китаецът пише каквото си поиска. Доста такива батерии съм разглобявал и е изумително какви неща печатат по стикерите. Реалността е 5S2P свързване при добър късмет, тоест 10 елемента, като те са свързани последователно по двойки. При 18650 клетки това означава 20.5 - 21 волта при максимален заряд (аз предпочитам да зареждам на 4.1, а не на 4.2, както е максимумът и при мен винаги са на 20.5 волта). Така че въобще не гледайте какво пише на етикета, а задължително отворете батерията, ако ще си правите някакви експерименти.
Наскоро попаднах на поредното менте на Макита, като пак бях изписани разни глупости на етикета. Интересното беше, че корпусът на батерията беше за десет клетки, но китаецът беше сложил само 5, всяка клетка по 1500 милиампера. Така че рекламираната 5 амперова батерия на 36 волта всъщност си беше 18 волта 1,5 ампера.

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: Преработка захранването на винтоверт
« Отговор #34 -: 20 Август, 2024, 16:29:56 »
Китаецът пише каквото си поиска.

И не само на батерийте. Всичко от чайна е така. Вяра нямам на нищо вече :)
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен ikarlo

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 275
  • Населено място: София
Re: Преработка захранването на винтоверт
« Отговор #35 -: 28 Август, 2024, 11:55:59 »
И при бормашинката лъжа:

Неактивен vladimirstanoev

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 158
  • Населено място: Sofia
Re: Преработка захранването на винтоверт
« Отговор #36 -: 28 Август, 2024, 14:16:52 »
Добре, че този път си измерил батерията, а не я пусна направо на другото зарядно  :drinks:
Между другото още не си измерил за протокола, колко волта вдига 24-волтовото зарядно на празен ход?

Неактивен ikarlo

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 275
  • Населено място: София
Re: Преработка захранването на винтоверт
« Отговор #37 -: 28 Август, 2024, 15:11:46 »
Сега премерих зарядното - 22,08V. Ако бях измерил предварително, просто от любопитство, сега щях да си имам два акумулатора!
Това е напрежението.

Неактивен vladimirstanoev

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 158
  • Населено място: Sofia
Re: Преработка захранването на винтоверт
« Отговор #38 -: 28 Август, 2024, 15:30:28 »
Това е напр. на оригиналното, въпроса е за другото зарядно, причинило гърмежа.
До колко волта (над 24) вдига, за да поддържа 100mA подзаряд?

Режима е следния: в началото напрежението се ограничава около 19V и когато доближи 24V, токът намалява под 0.1

Неактивен ikarlo

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 275
  • Населено място: София
Re: Преработка захранването на винтоверт
« Отговор #39 -: 28 Август, 2024, 15:49:34 »
Може би ще ми се скарат за снимки, но ето това е "зарядното", преработен АТХ. Може да се регулира напрежението и тока независимо. За конкретния случай съм нагласил напрежението на максимум (то е на снимката) и тока съм ограничил под 2А. Затова и стартовото напрежение е около 19V.

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 215
  • Населено място: София
  • +-
Re: Преработка захранването на винтоверт
« Отговор #40 -: 28 Август, 2024, 15:50:05 »
Това е напр. на оригиналното, въпроса е за другото зарядно, причинило гърмежа.
До колко волта (над 24) вдига, за да поддържа 100mA подзаряд?

Абе според мен и 24 е достатъчно да направи проблем... Ако в батрията няма читава платка за балансиране, кат нищо на някоя двоика вътре волтажа може да е литнал и аиде...
Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен vladimirstanoev

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 158
  • Населено място: Sofia
Re: Преработка захранването на винтоверт
« Отговор #41 -: 28 Август, 2024, 16:20:08 »
За конкретния случай съм нагласил напрежението на максимум (то е на снимката)
За конкретната батерия максималното напрежение трябва да го нагласиш на 4.2х5=21 волта.
Защото при 24.8 се получават близо по 5 волта на елемент 24.8/5=4.96
Със сигурност батерията няма BMS, щом е имало гърмеж.
Или ако изобщо има някаква платка и тя е менте, както надписа на батерията.
 

Неактивен ikarlo

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 275
  • Населено място: София
)
« Отговор #42 -: 31 Октомври, 2024, 20:47:43 »
Невероятно продължение на сагата с акумулатора на тримера за трева: Днес почистих тревата на един гроб с тримера, като предварително бях заредил акумулатора. Направи ми впечатление, че доста бързо изяде заряда и по едно време спря. От вградения индикатор не светна нито един светодиод. Прибирам се и решавам да заредя акумулатора. И какво става - лампите на зарядното, червена и зелена мигат последователно с около 1Hz. Свалям от зарядното и натискам бутона на вградения индикатор: светят ярко всичките 4 светодиода (два червени и по един зелен и син). Включвам тримера - върти като пресно зареден! През цялото време акумулатора е студен. На ПХ измерих 20,13V.
Та това е въпросът: как от състояние на пълно разреждане (не се опита да завърти моторчето дори без трева) след няколко часа престой в багажника заряда на акумулатора се е възстановил?
Да напомня: той е един от двата, зареждан веднъж до 24V при номинално 22V поради мое незнание и доверяване на надпис 36V върху корпуса.

Неактивен vladimirstanoev

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 158
  • Населено място: Sofia
Re: )
« Отговор #43 -: 31 Октомври, 2024, 23:09:23 »
Та това е въпросът: как от състояние на пълно разреждане ... след няколко часа престой в багажника заряда на акумулатора се е възстановил?
Едва ли заряда се е възстановил, разфасовай батерията (за достъп до елементите) и провери за лош контакт или за лоша спойка със съответния товар.

Неактивен mbg

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 68
Re: )
« Отговор #44 -: 01 Ноември, 2024, 03:31:24 »
Едва ли заряда се е възстановил, разфасовай батерията (за достъп до елементите) и провери за лош контакт или за лоша спойка със съответния товар.

както и напрежението на всеки един елемент

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |