Проблемът:
Експлоатационният живот на отделна батерия може да бъде значително съкратен поради дисбаланс на състоянието на заряда. Една батерия с малко по-висок вътрешен ток на утечка в 24 V или 48 V група от няколко последователно/паралелно свързани батерии ще причини недостатъчно зареждане на тази батерия и паралелно свързаните батерии и презареждане на серийно свързаните батерии. Освен това, когато нови клетки или батериите са свързани последователно, всички те трябва да имат едно и също първоначално състояние на заряд. Малките разлики ще бъдат изгладени по време на усвояването или изравняване на зареждането, но големите разлики могат да доведат до повреда на батериите с по-високо първоначално състояние на заряд и сулфатизация (причинено от недостатъчно зареждане) на батериите с по-ниско първоначално ниво на заряд.
Решението:
Балансиране на батерията. На батериите се изравнява състоянието на заряд на две последователно свързани 12 V батерии или на няколко паралелни от последователно свързани батерии.
Когато зарядното напрежение на 24 V акумулаторна система се повиши до повече от 27,3 V, Battery Balancer ще се включи и ще сравни напрежението върху двете последователно свързани батерии. Батерийният балансьор ще изтегли ток до 0,5 A от батерията (или свързана паралелно батерии) с най-високо напрежение. Получената разлика в тока на зареждане ще гарантира, че всички батерии ще достигнат едно и също състояние зареждане.
За този модел зарядни.
Интелигентните зарядни са с микропроцесорно управление. Следят се няколко параметъра. Има изходен степенен таймер, през който се отчита промеждутък от време на заряд и сравнение на данни. През периода на връщане на обратната информация, се изчислява какъв ток да се добави към батериите. Тока е пропорционален и не зависи от общото време. Според външната температура на батериите или дали е лято,зима протичащия заряден ток вътре в батериите се променя.
Като се вземе предвид, че зарядното е предвидено за инвалидни колички. Китайците го предлагат за над 8 модела различни колички. Гарантират и зареждането на батериите да бъде без проблеми. Зарядното е с изходно напрежение до 29V. Има и пиков ток до 8A, като вътрешен параметър.
Това, че на обикновенните зарядни не им трябва балансиране е така. На масовото зареждане на последователни батерии не им трябва балансиране е така. НО и не се впрягаме какво е точното състояние на отделните батерии, колкото изкарат, толкова. Дошло им е времето за подмяна с нови, според нашето мислене. Я производителите виновни, я
нещо друго.