Уважаеми колеги споделям един интересн дефект на изправителната лампа EZ3N|.
Лампата е с отопление 67,3 В и с отделен изолиран от отоплението катод /като на EZ80/.
Mонтирана на радиоприемник Sierra S7A /прилагам схемата, но там вероятно има грешка,тъй като е за изправителна лампа AZ1/.
Преди пускане проверих отоплението на лампите и всичско си беше наред.
След проверка и замяната на съответните кондензатори включих радиото без EZ3N през пробна лампа и без пробва лампа. Всичко си беше наред.
След като поставих EZ3N и включих радиото,пробната лампа светна "като ден",като на късо съединение.
След проверката на EZ3N се установи късо съединение между отопление,катод и единият анод.Тъй като нямах такава лампа "присадих" върху цокъла на дефектна лампа ЕСН3 цокъла на EZ80 и поставих съответно EZ80 от едно радио Хр. Ботев/което ми беше подарил колегата Петко от Чирпан/.Радиото заработи.
Преди това се откри,прекъсване на намотката на стрелковия индикатор за настройка М1,който е включен последователно в анодната верига на междинно честотния усилвател EF5.Прекъсването беше точно на последната навивка,за чийто край бе запоен външния проводник.Тъй като всичко бе напоено с лак,не можах да открия горния край на намотката и трябваше да премахвна всички навивки. Намотката бе пренавита- 3000 навивки от проводник Ф=0,05мм на диаметър Ф=10мм.Скъсах проводника по невнимание,прекъснах навиването и не можах да изпълня макарата до край.Измерих съпротивлението на навитете навики- около 1 ком.Все пак стрелката се движи при аноден ток на лампата около 2мА.Електролитните кондензатори,както се вижда от снимката бяха тотално повредени ,изкипели и даваха на късо.Демонттирах ги почистих шасито.Всичко беше почистено.Всички електролитни кондензатори бяха заменени.За мен остава неизяснено,как е оцелял мрежовият трансформатор при положение,че е имало такива сериозни дефекти и радиото няма предпазител за евентуална защита .