За съжаление няма как по едно съобщение "Наличен ли е?" да си СИГУРЕН, че това е бот. Някои пъти е така, друг път - не е. Затова аз винаги отговарям, но накратко. Например "да" или "да, наличен е". С това като продавачи даваме пълен и изчерпателен при това и СМИСЛЕН отговор на въпроса, без да правим нещо подозрително. Не знам каква е "далаверата" на тези ботове - т.е. ако е бот - какво може да ни се случи като продавачи? А ако не е - има вероятност да имаме реална сделка.
Почти 100% съм сигурен, че в оригиналния пост "ЕКСПРЕС ПЛАТЕЖ" е ключовата фраза, причинила проблемите. Според мен, този бот е бил Руско-езичен (заради фразата - лично мое предположение).
Наистина в последните години зачестиха подобни съобщения като "Наличен ли е?" - на които след моя отговор, не следва абсолютно нищо - т.е. комуникацията спира. Това се случва предимно в OLX, който сайт според мен има доста явни руски или украински корени. Интерфейсът е 100% копиран от там, а вероятно е и собственост на руска или украинска компания. В Базар МНОГО по-рядко ми се случва нещо подобно, въпреки че там пускам малко повече обяви.
Според вас - каква е "далаверата" на тези ботове - т.е. какво печелят тези, които ги пускат? И има ли някакъв риск за продавачите при подобна нормална, но доста кратка комуникация с тях?