| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Запалване на мотоциклет!?!  (Прочетена 2478 пъти)

0 Потреб. и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 215
  • Населено място: София
  • +-
Запалване на мотоциклет!?!
« -: 17 Август, 2023, 20:49:35 »
Такааа... Сузуки GS 750 от 1977...
Моторетката е изцяло реновирана и тн + ремонт на двигателя.
Проблема е че след като се покара някакво време/километри зацапва свещите и почва да работи на 2 цилиндъра.
Мислехме че са карбуратори (ниво и тн), пипах ги и аз и сервизи накрая се смениха с карбуратори от работеща същата машина.. Няма ефект.

Запалването е елементрано, с 2 чукчета + 2 кондензатора. Има 2 бобини. Вторичната на всяка бобина отива в 2 свещи (1+4 и 2+3)
Чукчетата си имат луфт 0.4 кондензаторите уш са ок (без тях е ептем зле, несъм ги мерил обаче)   
Днес го запалихме и веднага пипнах изходните тръби от цилиндрите, 1 и 4 студени а 2 и 3 загряха веднага!
Извадих лулите на 1 и 4-ти никаква разлика както се очакваше. Развих свещите и се установи че искра липсва на тея цилиндри. Изчистих свещите и искра доиде ама една ялава... С ялавата искра мотора си заработи с всички цилиндри...
Напрежението на бобините +12 е една идея по-ниско от акумулатора.

Абе искрата е слаба явно ама защо....

Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен shri

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 935
  • Населено място: Германия Берлин
  • LZ2IX
Re: Запалване на мотоциклет!?!
« Отговор #1 -: 17 Август, 2023, 22:10:18 »
Две бобини и 2 кондензатора, там е разковничето. Или имаш ликажен кондензатор или бобина с междувитково късо. Евентуално кофти кабел към свещи. Размени местата на кондерите и виж дали ще се промени, същото и с бобините и ще разбереш къде е проблема.
Денят е прекрасен, забеляза ли го!

Неактивен lz2lx

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 432
  • Населено място: България
Re: Запалване на мотоциклет!?!
« Отговор #2 -: 18 Август, 2023, 01:33:48 »
Имах подобен случай. Оказа се че лагерите на генератора са се износили и при натоварване ротора трие в статора. Инак на празен ход не гаснеше. Разбира се при Bас причината може би е друга .

Неактивен rolling_heads

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1952
  • Населено място: Пловдив
Re: Запалване на мотоциклет!?!
« Отговор #3 -: 18 Август, 2023, 08:28:37 »
Една повреда, която често се забравя. Лоша маса на бубината кондензатора или около нея.
При запалване с чукче, кондензатора е една от най вашните чсти.

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: Запалване на мотоциклет!?!
« Отговор #4 -: 18 Август, 2023, 08:43:31 »
Смяна на местата на бобините. Другото после...и пиши резултата. Като моторист се интересувам...ей така за спорта.
Иначе последния ми мотор с чукче беше Балкан 250 от 1961 год. Взех го на млади години да го възстановявам :)
Не си е работа с чукчетата...Чакам крайния резултат :drinks:
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 215
  • Населено място: София
  • +-
Re: Запалване на мотоциклет!?!
« Отговор #5 -: 18 Август, 2023, 14:50:09 »
Смяна на местата на бобините. Другото после...и пиши резултата. Като моторист се интересувам...ей така за спорта.
Иначе последния ми мотор с чукче беше Балкан 250 от 1961 год. Взех го на млади години да го възстановявам :)
Не си е работа с чукчетата...Чакам крайния резултат :drinks:

Вчера сменихме свещите, прегледах чукчетата и тн... Сега братовчеда ще го покара няколко дни и тогава ще видим дали пак ще го направи същото или ще откажат други цилиндри.
169909-0


« Последна редакция: 18 Август, 2023, 15:01:35 от Gabo »
Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: Запалване на мотоциклет!?!
« Отговор #6 -: 18 Август, 2023, 17:48:16 »
Ааааа...мотора е ТОП :drinks:

Личи си че е правен с мерак.
 Със здраве да го кара!
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен hris

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 86
  • Населено място: Варна
Re: Запалване на мотоциклет!?!
« Отговор #7 -: 18 Август, 2023, 20:41:22 »
Электронное зажигание ИЖ – Юпитер
https://cxem.net/avto/electronics/4-103.php

/>How Bikes sound like their name (The hilarious Chicago Steve Barkley)
« Последна редакция: 18 Август, 2023, 21:03:11 от hris »

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: Запалване на мотоциклет!?!
« Отговор #8 -: 18 Август, 2023, 22:01:05 »
hris - това е Сузуки, не е ИЖ :good:
Тук директно може да се прави електронно запалване  като за автомобил.
Едва ли на собственика му хрумва "великата" идея да пали без акумулатор 750 кубиков четиритактов двигател :lol:
Помня колко скъсани подметки на обувки и маратонки имах докато притежавах Honda XL 600 :D
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен ikarlo

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 275
  • Населено място: София
Re: Запалване на мотоциклет!?!
« Отговор #9 -: 19 Август, 2023, 09:01:20 »
Никога не съм карал мотор и съм слабо запознат техните запалвания. Но фактът, че бобините са две при четирицилиндров двигател, ме навежда на мисълта, че бобините са с незаземени вторични, двата им края отиват на свещите. При отлепяне на чукчето едновременно искрят две свещи, но в единия от цилиндрите има разреждане и там дъгата играе роля на заземяване.
Имал съм проблем с тая схема в колата ми - имаше пробив на вторичната към маса в една от бобините. Не може да се установи с просто измерване (к.с. се проявява само при наличие на високо напрежение). Ако се извади бобината от мотора и се изолира добре от корпуса, трабва да работи нормално. Разбира се, решението е - смяна на бобината. А може би и на двете.

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: Запалване на мотоциклет!?!
« Отговор #10 -: 19 Август, 2023, 14:12:24 »
При отлепяне на чукчето едновременно искрят две свещи, но в единия от цилиндрите има разреждане и там дъгата играе роля на заземяване.

Разбира се, това е принципа. Ползва се масово и в автомобилите. :drinks: само без чукчета. Поне аз не съм виждал.
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 215
  • Населено място: София
  • +-
Re: Запалване на мотоциклет!?!
« Отговор #11 -: 19 Август, 2023, 20:52:53 »
Така...
Днес мотора е каран цял ден и е работил адекватно.
Обаче преди малко му свалих свещите и си бях взел един всичкомер заради кондензаторите.
Отчетливо се вижда, че свещите на 1-ви и 4-ти пак си "заминават"
Всичкомера дава различни показания за двата кондензатора. За единия дава винаги esr=2.3 om а за другия тоя параметър липсва и е замемен от Vloss=0.1%  тествах ги много пъти и винаги е така.
Тоя кондензатор на които дава ESR е тоя които отговаря за 1-ви и 4-ти цилиндър.
Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен didov

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 614
  • Населено място: Попово
Re: Запалване на мотоциклет!?!
« Отговор #12 -: 19 Август, 2023, 23:02:18 »
Кондензаторите, които се ползват на този модел мотор са следните;
Ignition capacitor Daiichi DKO-29.
По документи ги дават 200 nf. 250V DC, ESR - 0.080
Това показание от 2.3 ома не е добре. Тази стойност отива към електролитните кондензатори.  На мотора, според годините 0.1 е добре. Чета из западните форуми, сменят ги двата кондензатора комплект. Те и така ги продават.
« Последна редакция: 19 Август, 2023, 23:17:34 от didov »

Неактивен lz2lx

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 432
  • Населено място: България
Re: Запалване на мотоциклет!?!
« Отговор #13 -: 19 Ноември, 2023, 21:38:13 »
Колега проверете си въздушня филтър наскоро се снабдих с подобен от този тип конусни филтри и се оказа че поради икономии на епоксидна смола задната част конуса си е отворен свободно под залепената капачка (не се вижда директно само ако се освети отвътре)и може да засмуква прах пясък свободно.
И още една малка подробност: През съединението между карбуратора и двигателя не трябва да засмуква въздух което се случва при износен уплътнител или влошена херметизация. Ако засмуква въздух сместа на ниски обороти обеднява и двигателят спира поизволно или не работи стабилно. Има течни еластични издържащи до 350 градуса уплътнители на пазара.
« Последна редакция: 19 Ноември, 2023, 21:47:54 от lz2lx »

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |