Виждам, че има интерес по темата, което ме радва. Аз, от своя страна, също благодаря на автора, написал предния пост, относно разясненията за автостопа и предложението му да даде линкове за покупка на части.
Чудех се дали да продължавам да пиша по темата, като изложа това, което знам от натрупания ми опит с Финезиите. Очевидно ще трябва, след като писаното няма да отиде напразно.
И така - колегата е разяснил особеностите на автостопа, така че аз няма да се връщам на него. Констатацията за комбинираната аудиоглава са правилни, като следва да допълня, че различните партиди бяха екипирани с различни глави. Полските глави бяха с най-ниска индуктивност и съответно най-лошокачествени. Унгарските - BRG, които понякога се появяваха по различните партиди бяха тарирани с надписи в един от следните цветове - зелен - глава със средно качество и син - глава с високо качество и индуктивност. Унгарската глава с високо качество имаше индуктивност над 120 mH и даваше доста добри резултати. Практически нямаше нужда от смяна на тази глава, разбира се ако не е износена, тъй като японската, по вероятно корейската или китайска глава, която потребителят по онова време трябваше да закупи с валута, нямаше да свирне по-добре. И за голяма изненада последните партиди си бяха направо с корейски глави, които тогава наричахме японски. Смяната на главата изисква пълна настройка на касетния дек, обхващаща ниво плейбек, ниво запис и подмагнитване. Сега подводните камъни - схемата на Финезиите е такава, че записващият усилвател работи и в режим възпроизвеждане, като служи за предусилвател преди регулатора на нивото на индикаторите. Естествено, там има въведени корекции за запис, които водят до неточен отчет на индикаторите с необоснован подем на високите честоти. Поради този факт, неопитният потребител е шокиран от факта, че който и тример да завърти /без тези на подмагнитването и на мотора/, това води до разлика в показанията на индикаторите. Този проблем е подробно разгледан в книгата на Борислав Орозов "HiFi касетни декове". Препоръчвам я на всеки, който желае да подобри звука на Финезията си, има какво да се научи. Аз лично реших проблема с показанията на индикаторите, като изключих управлението на индикаторите от изхода на записващия усилвател и го включих в т.нар. "нулева шина" на дека - т.е. място по схемата, в което и при запис, и при възпроизвеждане сигналът е един и същ като ниво и равен на 0 dB при подаване на референтен сигнал. За целта преработих леко схемата, за да повиша коефициента на усилване на едностъпалните управления на индикаторите - май само въведох някакви резистори в емитерната верига, като компилирах идеята от готова схема на японски дек със стрелкови индикатори и нещата се получиха. Други подводни камъни - в първото стъпало Т201 на възпроизвеждащия усилвател, реализирано с транзистора ВС 413, между емитера и базата на транзистора е свързан кондензаторът С703 със стойност 220 пикофарада, който ограничава честотната лента на стъпалото отгоре, за да предотврати самовъзбуждане. Това ограничение в случая обаче е прекалено и води до необосновано изрязване на високите честоти при възпроизвеждане. Сравняването с други подобни схеми на декове Унитра, направените замервания, както и практическите експерименти показаха, че най-подходящата стойност за този кондензатор е 150 пикофарада. Така при плейбек няма чуваеми изрязвания на високите честоти, особено при използването на качествена глава, като стъпалото все още не се самовъзбужда. Намаляването още на този капацитет не води до по-добри резултати, но стъпалото може да се самовъзбуди. Наименованията на елементите са за единия канал, за другия ще си ги видите аналогично по схемата. Също така, кондензаторът С107 на входа на долби процесора - US101 - NE545B трябва да бъде със стойност 1 микрофарад, керамичен, неелектролитен, а не 330 нанофарада, както е направено. Стойността на капацитета е много ниска и това води до изрязване на ниските честоти при запис.
При по-късните схемни решения с интегрална схема LM1112 това е съобразено и входният кондензатор е един микрофарад.
Описаните промени и номера на елементи са валидни за Финезия 1. По-нататък, като се присетя, може да напиша какви промени съм правил и с "тройката".