| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Брум в блутут модул за кола  (Прочетена 2150 пъти)

0 Потреб. и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен xborox

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 329
  • Населено място: София
Брум в блутут модул за кола
« -: 19 Февруари, 2023, 11:48:22 »
Здравейте, сандъкчии. Последните няколко дена се боря с оригиналното аудио на моя Golf IV. За огромна изненада установих, че няма заводски линеен изход. Тоест, има линеен изход, но той се активира единствено при комуникация на радиото с чейнджър. Има емулатори на CD чейнджъри, но не ми се дават толкова пари. Видях къде е входът на усилвателя, изолирах касетата и си направих сам AUX. Единственото неприятно е, че трябва да вкарам касета да върти, за да е активен режимът Tape. Eлектрониката следи предполагам тока на електродвигателя (вероятно за аутореверса) и ако изключа моторчето, дава грешка.
Дотук добре, имаме функциониращ AUX, макар и с работеща механика на касетофона. Когато обаче свържа китайския блутут модул и го захраня през запалката, започва един брутален брум. Предполагам причината е, че масите не са галванично разделени. Дайде идея какво да използвам, за да докарам 5 волта и да не се получава подобен конфликт.
Дойде ми и друга идея на главата. Мога ли да направя AUX вход, като използвам режима за средни вълни. С други думи - натискаш копчето за средни вълни и се активира линейният вход, а не AM приемането. Така ще мога да се отърва от шума от механиката на касетофона. Знам, че на много от вас няма да се хареса елиминирането на средните вълни, но имам достатъчно сандъци вкъщи, а в колата никога не слушам AM.
Радиото е Blaupunkt Gamma 5  :drinks:

Неактивен styrshel

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1567
  • Населено място: Варна

Неактивен xborox

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 329
  • Населено място: София
Re: Брум в блутут модул за кола
« Отговор #2 -: 19 Февруари, 2023, 11:56:40 »
Много е кофти качеството така, Ванка  :-[ Не искам да стигам до този вариант

Неактивен xborox

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 329
  • Населено място: София
Re: Брум в блутут модул за кола
« Отговор #3 -: 19 Февруари, 2023, 12:03:10 »

Неактивен mjet

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 177
  • Населено място: София
Re: Брум в блутут модул за кола
« Отговор #4 -: 19 Февруари, 2023, 12:50:30 »
Най-лесно колега е да прехвърлиш НЧ входа чрез двойно ключе (тройка) към отделна букса аух вход , но за целта трябва да прекъснеш шините м/у D150 (NFR_L out и NFR_L out )и D1590 на стр 8. Така няма да има значение в какъв режим е радиото. За блутуута, не полвам такъв, ползвам добрият стар кабел. Ако го правиш не забравяй кондензатори 4,7мF.
Едно устройство,ако тръгне от раз,значи нещо не е в ред :)

Неактивен Борис Борисов

  • Модератор
  • Квантов електрон
  • *****
  • Публикации: 448
  • Населено място: гр.Бяла, обл.Русе / София
  • Борис Борисов
Re: Брум в блутут модул за кола
« Отговор #5 -: 19 Февруари, 2023, 13:54:40 »

Дотук добре, имаме функциониращ AUX, макар и с работеща механика на касетофона. Когато обаче свържа китайския блутут модул и го захраня през запалката, започва един брутален брум. Предполагам причината е, че масите не са галванично разделени. Дайде идея какво да използвам, за да докарам 5 волта и да не се получава подобен конфликт.


Можеш да вземеш 5 волта през една 7805 от захранването на крайните стъпала. Разбира се с нужните кондензатори. Относно механиката можеш да я "излъжеш", че има вкарана касета вътре. Вземаш една касета и гледаш какво точно става като я вкарваш и после го повтаряш без касета. После само трябва да внимаваш да не натиснеш копчето за вадене на касетата, че ще трябва да го повтаряш процедурата. Това че моторчето върти няма какво да те притеснява. Можеш също да монтираш модула където стои касетката и да го предпазиш от външни смущения. Само трябва да пробваш дали колко добра ще е блутут връзката. По този начин си слушах музика, когато имах 39-ка . Даже се бях научил да го лъжа че има касетка без разглабяне, понеже все се намираше някой да си играе с бутоните. :D

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 215
  • Населено място: София
  • +-
Re: Брум в блутут модул за кола
« Отговор #6 -: 19 Февруари, 2023, 22:25:59 »
Здравейте, сандъкчии. Последните няколко дена се боря с оригиналното аудио на моя Golf IV. За огромна изненада установих, че няма заводски линеен изход. Тоест, има линеен изход, но той се активира единствено при комуникация на радиото с чейнджър. Има емулатори на CD чейнджъри, но не ми се дават толкова пари. Видях къде е входът на усилвателя, изолирах касетата и си направих сам AUX. Единственото неприятно е, че трябва да вкарам касета да върти, за да е активен режимът Tape. Eлектрониката следи предполагам тока на електродвигателя (вероятно за аутореверса) и ако изключа моторчето, дава грешка.
Дотук добре, имаме функциониращ AUX, макар и с работеща механика на касетофона. Когато обаче свържа китайския блутут модул и го захраня през запалката, започва един брутален брум. Предполагам причината е, че масите не са галванично разделени. Дайде идея какво да използвам, за да докарам 5 волта и да не се получава подобен конфликт.
Дойде ми и друга идея на главата. Мога ли да направя AUX вход, като използвам режима за средни вълни. С други думи - натискаш копчето за средни вълни и се активира линейният вход, а не AM приемането. Така ще мога да се отърва от шума от механиката на касетофона. Знам, че на много от вас няма да се хареса елиминирането на средните вълни, но имам достатъчно сандъци вкъщи, а в колата никога не слушам AM.
Радиото е Blaupunkt Gamma 5  :drinks:

Преди време и аз го играх това... . Бучения и какво ли не!! Решението беше един 7805 и след него дц/дц от тоя тип AM1S-0505SZ

(проблема при мен произлизаше от това, че изхода от блутут модула беше как да го кажа...  мостов, и двата "кабела" са активни и когато единия се замаси към радиото, става проблема. )
Имам предвид не двата канала а един канал и уш масата му.
« Последна редакция: 19 Февруари, 2023, 22:38:12 от Узунов »
Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен NHB

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 913
  • Населено място: Варна
Re: Брум в блутут модул за кола
« Отговор #7 -: 20 Февруари, 2023, 07:40:40 »
Момчета,
Блутуут модулът е микропроцесорно устройство и затова токът, който консумира, е импулсен, а не постоянен. Токът тече през проводника на захранването '+', през самото устройство и после през проводника, с който то е свързано на 'маса'. Последният проводник има съпротивление и колкото и да е малко то, върху него се получава импулсен пад. Това импулсно напрежение неизбежно се сумира с изходния сигнал и понеже сигналът е с малка амплитуда, се получава това, което се получава...
Няма никакъв 'мостов' или 'диференциален' изход, има нужда от познаване на законите на електротехниката и начините за правилно и разумно изграждане на звукотехника.
Да, галванично развързаното захранване е един добър начин за решаване на проблема, но не е неизбежен начин. Добрата хигиена в звукотехниката изисква проводникът, който свързва модула с масата, да бъде къс - примерно не повече от половин сантиметър. Мястото, където се свързва към 'маса' да бъде избрано правилно. Кондензаторът, който филтрира захранването на модула, да бъде свързан върху самия модул, а не някъде из касетофона. Ако захранвате през 7805, то 7805 да бъде свързан върху самия модул - средният му изход да е свързан директно на 'масата' на модула, изходът да е свързан на 'плюса' и то без никакви допълнителни проводници. При това положение, ако се налага, подложката на стабилизатора да се изолира от радиатора/корпуса на касетофона. За разкош, може последователно на захранването на входа на 7805 да се свърже дросел.
Понеже в касетофона така или иначе си има стабилизатор за 5В, ако той носи допълнителен товар, може да се ползва. Пак при спазване на същата хигиена, като дросел може да се свърже последователно на проводника към '+5В'

Неактивен xborox

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 329
  • Населено място: София
Re: Брум в блутут модул за кола
« Отговор #8 -: 20 Февруари, 2023, 10:51:57 »
Благодаря много на всички за предложенията и разясненията. Има няколко неща, които не съм уточнил. Първото е, че при моя вариант на линеен изход и активирането му ме дразни, че чувам шума от електродвигателя и механиката на касетата. Затова и направих тест, ако изключа електродвигателя, но тогава касетофонът дава грешка и автоматично прехвърля на радио. Но да приемем, че шумът е на приемливо ниво и това мога да го преглътна.
Хареса ми идеята за ЦК ключе трипозиционно. Ще обмисля това предложение!
А сега гледам и схемата на радиото. Не съм особено добър в тази посока, но виждам, че TLE4269 е регулатор на напрежението и мога да взема 5 волта от U51. Трябва да измеря каква е консумацията на блутут модула. А какъв дросел трябва да свържа последователно?

Неактивен Борис Борисов

  • Модератор
  • Квантов електрон
  • *****
  • Публикации: 448
  • Населено място: гр.Бяла, обл.Русе / София
  • Борис Борисов
Re: Брум в блутут модул за кола
« Отговор #9 -: 20 Февруари, 2023, 14:49:59 »
Може да пробваш да сложиш резистор на мястото на мотора, ако те дразни. Мериш тока на мотора и изчисляваш стойността на резистора.

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 215
  • Населено място: София
  • +-
Re: Брум в блутут модул за кола
« Отговор #10 -: 20 Февруари, 2023, 16:50:37 »
Момчета,
Блутуут модулът е микропроцесорно устройство и затова токът, който консумира, е импулсен, а не постоянен. Токът тече през проводника на захранването '+', през самото устройство и после през проводника, с който то е свързано на 'маса'. Последният проводник има съпротивление и колкото и да е малко то, върху него се получава импулсен пад. Това импулсно напрежение неизбежно се сумира с изходния сигнал и понеже сигналът е с малка амплитуда, се получава това, което се получава...
Няма никакъв 'мостов' или 'диференциален' изход, има нужда от познаване на законите на електротехниката и начините за правилно и разумно изграждане на звукотехника.
Да, галванично развързаното захранване е един добър начин за решаване на проблема, но не е неизбежен начин. Добрата хигиена в звукотехниката изисква проводникът, който свързва модула с масата, да бъде къс - примерно не повече от половин сантиметър. Мястото, където се свързва към 'маса' да бъде избрано правилно. Кондензаторът, който филтрира захранването на модула, да бъде свързан върху самия модул, а не някъде из касетофона. Ако захранвате през 7805, то 7805 да бъде свързан върху самия модул - средният му изход да е свързан директно на 'масата' на модула, изходът да е свързан на 'плюса' и то без никакви допълнителни проводници. При това положение, ако се налага, подложката на стабилизатора да се изолира от радиатора/корпуса на касетофона. За разкош, може последователно на захранването на входа на 7805 да се свърже дросел.
Понеже в касетофона така или иначе си има стабилизатор за 5В, ако той носи допълнителен товар, може да се ползва. Пак при спазване на същата хигиена, като дросел може да се свърже последователно на проводника към '+5В'

Много внимателно изчетох написаното и несъм съгласен!
Моя модул блутут се оказа че е моно, но това няма значение в случая. Важното е че аудио изхода на модула и по-скоро "минуса" на сигнала няма общо с - на захранването! Реално и сигнал и - са активни изходи.
Едно време касетофоните за коли и по-скоро изхода им за колоните ползваше - на захранването и активен изход от стъпалото, но след като се появиха мостовите крайни стъпала, и двата кабела които отиват за говорителя са един вид активни (няма маса)
 Та и моя модул е така а предполагам и на питащия в темата е същото нещо...
Ако върже модула които има към някаква батерия, дори и с тънки и дълги кабели, няма да има проблем с бучения и тн.
Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен NHB

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 913
  • Населено място: Варна
Re: Брум в блутут модул за кола
« Отговор #11 -: 20 Февруари, 2023, 18:15:28 »
Най-добре е да сме на ясно какъв модул се ползва. Опитах да видя какви се предлагат и видях, че обикновено имат отделна аналогова земя, която не е свързана в самия модул с цифровата (захранващата) земя. В този случай би следвало аналоговата земя да се свърже с къс проводник към земята на чипа, към който се подават сигналите. Цифровата земя и '+' да се свържат директно към  стабилизатора за 5В.
Реализиране на вход с ключета или релета - може, но е малко хард. Бих препоръчал 4053, с него се правеха навремето такива работи 

Неактивен Concord

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 51
  • Населено място: Добрич
Re: Брум в блутут модул за кола
« Отговор #12 -: 21 Февруари, 2023, 12:52:15 »
Колегата Узунов е посочил правилното решение - галванично изолиран DC-DC преобразувател. С него се избягва образуването на затворен кръг на сигналната и захранващата маса (минус). Има и по-сложен вариант с операционни усилватели, но в случая не си струва.

Неактивен xborox

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 329
  • Населено място: София
Re: Брум в блутут модул за кола
« Отговор #13 -: 21 Февруари, 2023, 20:25:43 »
Днес имах време да отделя малко на проекта :-) Сложих максимално къси ширмовани кабели към модула. Намерих 5-волтовата линия на радиото и взех захранване оттам (проблемът е, че захранването е постоянно, но ще намеря начин да го прекъсвам, когато радиото не е в режим касета). Нивото на паразитните шумове спадна значително, но все още ме дразни, така че ще пробвам с един DC-DC преобразувател, пък да видим  :drinks:

Активен imagination

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 132
  • Населено място: Варна
Re: Брум в блутут модул за кола
« Отговор #14 -: 21 Февруари, 2023, 20:39:16 »
Предвид моят скромен опит нямаше да се намесвам, но след доста мъки и аз се спрях на дц/дц. Понеже нямах друг под ръка, а и беше през уикенда, използвах такъв от стара (повредена от статика) BNC мрежова карта. Разбира се от магазина по-добре, няма да разваляме и без това редките мрежови карти с БНЦ-та.
Поздрави.

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |