| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: проблем със прегряване на електромагнит  (Прочетена 3025 пъти)

0 Потреб. и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #15 -: 21 Февруари, 2023, 13:12:47 »
Защо не погледнеш механизма за задвижване на фаровете при някои автомобили. Дето мести с една врътка от купето нагоре и надолу фара при различно натоварване на колата. Просто е, и във всяка морга предполагам има стотици такива фарове...
И никакви механики вакууми и т.н.
Датчик за скороста на едно от колелата /или по-добре на кардана/ и контролер за управление. Разбира се с цел безопасност!!!
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен ценков

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 31
  • Населено място: Пловдив
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #16 -: 21 Февруари, 2023, 17:20:08 »
         Това с моторчето за фаровете ми харесва. Тук въпроса е дали е предвидено за продължителна работа и с каква скорост се движи-дали ще успее да следи изменението на оборотите.
         Мисля че трябва да се помисли и за начина на включване и изключване на тази ситема,така че когато е изключена да не пречи на привода на газта.

Неактивен styrshel

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1567
  • Населено място: Варна
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #17 -: 21 Февруари, 2023, 17:40:37 »
         Това с моторчето за фаровете ми харесва. Тук въпроса е дали е предвидено за продължителна работа и с каква скорост се движи-дали ще успее да следи изменението на оборотите.
         Мисля че трябва да се помисли и за начина на включване и изключване на тази ситема,така че когато е изключена да не пречи на привода на газта.
Ами то по тази логика, като ще се преработва колата, по-добре да се сложи електрическа дроселна клапа от евтин автомобил(голф, шкода...)

Неактивен NHB

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 913
  • Населено място: Варна
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #18 -: 21 Февруари, 2023, 18:40:26 »
Дали ще е от механизъм за фарове или от друго, примерно 'стъпков' мотор за регулиране на празния ход от моноинжекцион, това е начинът. Управляващото устройство трябва да следи оборотите на двигателя или самата скорост на автомобила и да действа върху въпросния електромотор, който трябва да може да отваря дроселната клапа. Трябва да реагира на натискане на спирачка (там има сензор) или газ - трябва да се монтира някакво ключе на педала. С фиксиране на педала на газта няма как да стане.

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #19 -: 21 Февруари, 2023, 22:28:42 »
Ами то по тази логика, като ще се преработва колата, по-добре да се сложи електрическа дроселна клапа от евтин автомобил(голф, шкода...)

To ако се тръгне по този път и карбуратор не ти трябва. Ама става сложно и скъпо :-[
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен Борис Борисов

  • Модератор
  • Квантов електрон
  • *****
  • Публикации: 448
  • Населено място: гр.Бяла, обл.Русе / София
  • Борис Борисов
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #20 -: 22 Февруари, 2023, 08:39:47 »
Така и така си тръгнал с доработките можеш направо да й сложиш една мега и да махнеш карбуратора, :D хем и после директено ще можеш да следиш натоварването на двигатела, а не да трябва да събираш входните параметри и евентуално тогава да го изчисляваш. Хем и ще върви по-малко и ще е по-икономична. Стига да не си фен на карбураторите, разбира се.

Неактивен ikarlo

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 275
  • Населено място: София
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #21 -: 22 Февруари, 2023, 09:08:06 »
Може да се провери как са устроени автомобили за инвалиди с ръчна газ в миналото. Там има нещо като фиксиране на положението. Освен това си спомням на камиони имаше елементарни механични темпомати. Ръчките им са като за смукач.

Неактивен ценков

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 31
  • Населено място: Пловдив
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #22 -: 23 Февруари, 2023, 16:11:27 »
  За мен основния проблем е в зацепването/отцепването на електронното регулиращо устройство от съществуващата лостова система.
  Мисля че най лесния начин за преработка е да се закачи на лоста на газта един потенциометър/наясно съм че това не е идеалното решение/ който да задава информация на едно ПИКче което от своя страна да управлява стъпково двигателче на заслонките в карбуратора.
  Информация за оборотите на двигателя най лесно може да се вземат от чукчето.

Неактивен NKK

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 297
  • Населено място: Пловдив
    • eshop-bg
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #23 -: 23 Февруари, 2023, 21:19:39 »
Добре ще бъде преди да се дават съвети за използване на МЕГИчки и ПИКчета, да се помисли какво би се случило (и предизвикало) едно евентуално "запецване", "успиване" или "бъгване" на тези контролерчета по време на движение  ???
Не случайно на някои от документите (DATASHEETS) накрая има една лекичка забележка къде НЕ могат да се ползват въпросните микроконтролери. Аз като участник в пътното движение никак не бих искал да се возя или срещу мен да се движи возило оборудвано с подобни самоделки.

Неактивен kortex

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 462
  • Населено място: Пловдив
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #24 -: 23 Февруари, 2023, 22:29:29 »
Ами точно де  :)
Цели се механика с максимална безопастност - минимален или най добре нулев начин за засичане . Затова още първоначално опитах със соленоид , който да е във включено положение само , когато се включва функцията . За да може при евентуален лош контакт , при прекъсване ... При пад на напрежение , при изгаряне на намотката ... Най лошото нещо  , което може да се случи , е да се изключи системата  :)

Карах нова кола с темпомат , и се анулираше както от газта , така и от спирачката . Анулирането е лесна работа , ако трябва ще се сложи още едно бутонче ... Друг е въпроса . Как да се извърши самото ,, свързване ,, със механиката на клапите .

Поразгледах се как са го правили Американците преди ... Ами тя системата е почти изцяло вакуумна . Има електрически компоненти , ама те са клапани . Представете си следното нещо - механизъм с мембрани , свързан към вакуума на колектора . Към съединението - сложен един клапан който да спира или да пуска вакуума . Това е  :)  Реално е почти идентично с моите схеми , налучкал съм  :D  Просто вместо соленоид , който извършва работата - се използва мембрана , която е издърпана от вакуума ... Вакуумно буталце айде . То избутва механизма който зацепва в системата .

Вече за регулацията ... За свръзка към чукчето . И на мен ми дойде тази идея . Да се вържа към сигнала на оборотометъра ... Той пак там се свръзва , към делкото ...Това е второстепенно , нека първо направя основното . Хареса ми и идеята за механизма за фаровете , въобще не се бях сетил .

Аз така го вижмам - колкото по проста е системата , толкова по малко неща могат да се объркат  :D  И същевременно е по лесна за поддръжка .

Неактивен didov

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 614
  • Населено място: Попово
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #25 -: 24 Февруари, 2023, 19:13:47 »
Аз пък друго да те питам. Така и така държиш кормилото и се вглеждаш напред. Какво ти пречи да си държиш натиснат педала на газта? С краката си какво искаш да правиш. :)
Погледни по руските форуми, правено е за лади. За педала използват механизъм от централно заклалалючване, който движи лостовата система за ключалката по вратите и багажника. Има вакумни и на ел. управление. На лади 2005, 2007, имат ел. управление за карбуратора с клапан. Също и електронно реле, което участва да управлява клапана. Руснаците ги ползват тези неща.
« Последна редакция: 24 Февруари, 2023, 19:18:56 от didov »

Неактивен kortex

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 462
  • Населено място: Пловдив
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #26 -: 24 Февруари, 2023, 20:01:30 »
На лади 2005, 2007, имат ел. управление за карбуратора с клапан...


Да , електромагнитен клапан , ама той е само за регулиране на празния ход  ;)

Неактивен NHB

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 913
  • Населено място: Варна
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #27 -: 24 Февруари, 2023, 20:48:55 »
Да , електромагнитен клапан , ама той е само за регулиране на празния ход  ;)

И не е за регулиране, а за пълно спиране на горивото за празен ход при изключване на запалването.

Неактивен didov

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 614
  • Населено място: Попово
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #28 -: 24 Февруари, 2023, 22:43:54 »
Взема се такова реле от лада 2105 за клапана. С релето и малка преработка се командва машинката за заключване. Самата машинка движи лоста за карбуратора. В купето до педала на газта няма нищо. Всичко е в двигателния отсек. А вакумния клапан е за вакумното заключване ,което е различно от варианта с ел. машинката. А клапана който е на карбуратора той не се ползва. За този клапан става дума, за вакумното задвижване.

https://www.google.com/search?client=ms-android-hms-vf-bg&sxsrf=AJOqlzX6D3-svBpWywZDClIb46yHpR2sJQ:1677271475284&q=%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BD+%D0%B7%D0%B0+%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0+2105&spell=1&sa=X&ved=2ahUKEwjvm-eTg6_9AhW7SfEDHd-jA6AQBSgAegQIBxAB&biw=360&bih=560&dpr=3#imgrc=pkBQH8tDV3VraM
« Последна редакция: 24 Февруари, 2023, 22:49:11 от didov »

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 215
  • Населено място: София
  • +-
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #29 -: 24 Февруари, 2023, 23:38:44 »
Като се замисля Голф 2 има темпомат…
Може да се взаимства от там как е направено.

https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=5&t=472812
Безспорно най-добрият форум!!!

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |