| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: проблем със прегряване на електромагнит  (Прочетена 3022 пъти)

0 Потреб. и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен kortex

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 462
  • Населено място: Пловдив
Здравейте , появи се един проблем и търся решение .
Този прост механизъм се задвижва от изтласкващ електромагнит . Иска се в захранено състояние да стои минимум по един час включен , но след няколко минути намотката прегрява . Захранвам го с 12 волта , тока е 0,8а .

Какво може да се измисли по въпроса ?

Неактивен petromaniq66

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 86
  • Населено място: Варна
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #1 -: 18 Февруари, 2023, 14:48:05 »
Захранване с променлив толкова волта. Сметни си мощноста!
« Последна редакция: 18 Февруари, 2023, 14:57:43 от petromaniq66 »

Неактивен shri

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 935
  • Населено място: Германия Берлин
  • LZ2IX
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #2 -: 18 Февруари, 2023, 16:04:35 »
Както е монтирана намотката на метална планка и хваната с метална скоба си направил намотка на късо. Пробвай с нещо неметално да го захванеш и пробвай пак. Виж дебелината на проводника от който е навит соленоида и провери какъв ток може да тече там. Може и заради това да загрява. А всъщност къде е написано, че тази намотка е за въпросното напрежение? Не видях надпис по нея. 0,8 А е голям ток. Мисля решение с моторче и въртене на червяк ще е по удачно решение за дълговременна комутация. От някой СД механика например. Там ще трябва управление обаче, крайни изключватели за двете положения. Но пък е по сигурно и не трябва да работи постоянно, пести ток.
« Последна редакция: 18 Февруари, 2023, 16:09:56 от shri »
Денят е прекрасен, забеляза ли го!

Неактивен Любо Божков

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1659
  • Населено място: с. Ресен общ. В.Търново
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #3 -: 18 Февруари, 2023, 17:31:32 »
Може и захранване с постоянен ток, като последователно на електромагнита се включи дифиренцираща верига, така, че в момента на включването през намотката да тече максимален ток - достатъчен да създаде необходимото усилие за преместването, а след това да остане някакъв минимален ток, който да го държи в това положение. (Добре ще е ако тогава котвата е симетрично разположена спрямо намотката.)

Неактивен petromaniq66

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 86
  • Населено място: Варна
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #4 -: 18 Февруари, 2023, 17:38:39 »
Shri  ме подсети да се повгледам... Това в което влиза котвата втулка лие? И ако да трябва да е цепната по дължина. Иначе представява екран за магнита или навивка накъсо.

Неактивен ikarlo

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 275
  • Населено място: София
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #5 -: 18 Февруари, 2023, 18:33:51 »
Всички коментари за късосъединена навивка при електромагнит за постоянен ток имат смисъл само ако съоръжението се включва и изключва десетки пъти в минута, т.е. влиянието й е са по време на преходните процеси. При електромагнитите има два характерни тока - на задействане и на отпускане, като последният може да е в пъти по-малък от първия. Токът на задържане е някъде малко на тока на отпускане и тъкмо това се използва в повечето схеми за управление на електромагнити. По-просто казано, ако електромагнита се задейства при 12V, може във включено състояние напрежението му да се намали значително, примерно до 6V. Най просто е с допълнителна контактна система, която да включва сериен резистор. Този вариант не е най-добрия в енергетично отношение, но ще спаси нагряването. Има множество схеми с кондензаторни волтодобавки, с допълнителна намотка и др. Интересна е схемата на задействане на електромагнита в магнетофона "Нота 203", но там се използват два източника на напрежение и триак за превключване.

Неактивен styrshel

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1567
  • Населено място: Варна
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #6 -: 18 Февруари, 2023, 18:41:33 »
Всички коментари за късосъединена навивка при електромагнит за постоянен ток имат смисъл само ако съоръжението се включва и изключва десетки пъти в минута, т.е. влиянието й е са по време на преходните процеси. При електромагнитите има два характерни тока - на задействане и на отпускане, като последният може да е в пъти по-малък от първия. Токът на задържане е някъде малко на тока на отпускане и тъкмо това се използва в повечето схеми за управление на електромагнити. По-просто казано, ако електромагнита се задейства при 12V, може във включено състояние напрежението му да се намали значително, примерно до 6V. Най просто е с допълнителна контактна система, която да включва сериен резистор. Този вариант не е най-добрия в енергетично отношение, но ще спаси нагряването. Има множество схеми с кондензаторни волтодобавки, с допълнителна намотка и др. Интересна е схемата на задействане на електромагнита в магнетофона "Нота 203", но там се използват два източника на напрежение и триак за превключване.
Колега това което пишеш е вярно за елеектромагнити които при включване затварят магнитната си верига. В случая не става дума за електромагнит, а за соленоид, ако намалиш тока ще намалее усилието.

Неактивен ikarlo

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 275
  • Населено място: София
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #7 -: 18 Февруари, 2023, 20:22:20 »
Характеристиките на соленоидите не се отличават от останалите, освен ако са проектирани да работят с голяма междина. Но това се отнася до всички видове електромагнити. Експоненциално падаща характеристика във функция на разстоянието (хода) важи за всички типове - при намаляване на разстоянието силата расте. Разликата тук, е че затвореното положение е когато котвата се намира в неутралата на магнитното поле. Въпреки това, характеристиката си е същата.

Неактивен yooo

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 182
  • Населено място: София
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #8 -: 20 Февруари, 2023, 22:05:54 »
Здравей те колеги. Не съм чел цялата дискусия,но се сетих по лесен начин да си преодолее проблема.Само ако безопастноста го позволява. Същите такива бубини се ползват за заключване на люка на домашни и професионални перални. Пералня "Миле" 5та - 6та - 7ма серии са с такива брави,но са на 220v .

Неактивен NHB

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 913
  • Населено място: Варна
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #9 -: 21 Февруари, 2023, 08:30:06 »
Ако искаш по-адекватна помощ, трябва да кажеш какво точно искаш да управляваш с този соленоид, за да се помисли как да стане най- ефективно.
Иначе, при работа от постоянно напрежение, магнитната и механичната сила зависи на практика само от дебелината на проводника. Тоест - ако искаш да намалиш тока и съответно загряването, но да не намалява при това силата, значи трябва да навиеш още много жица, но без да намаляваш диаметъра на проводника. Това за намотката накъсо няма никакво отношение, ако не става дума за превключване с нужда от голяма скорост. При големите контактори с постояннотоково управление се включва с голям ток (голямо напрежение) за кратко, като за поддържане се оставя да тече много по-малък ток. Но това е възможно защото във включено положение магнитопроводът се затваря, тоест не става въпрос за прост соленоид със цилиндрична сърцевина, а за магнитопровод от две части, които залепват във включено състояние.

Неактивен ikarlo

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 275
  • Населено място: София
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #10 -: 21 Февруари, 2023, 09:11:34 »
... Но това е възможно защото във включено положение магнитопроводът се затваря, тоест не става въпрос за прост соленоид със цилиндрична сърцевина, а за магнитопровод от две части, които залепват във включено състояние.
Вече писах по-горе, че дали има магнитопровод или няма, вида на характеристиката не се променя. Само че става симетрична, т.е. магнитопровода само увеличава ефективността, и "отрязва" едната половина. Когато котвата (ядрото) е в центъра на магнитното поле, магнитните сили от двете страни се уравновесяват, но и най-малкото отклонение поражда максималната сила. При всички случаи, задвижваният механизъм трябва да осигури ограничение в хода на котвата и то трябва да е близо до центъра на бобината, без да го подминава.

Неактивен kortex

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 462
  • Населено място: Пловдив
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #11 -: 21 Февруари, 2023, 11:52:42 »
Ако искаш по-адекватна помощ, трябва да кажеш какво точно искаш да управляваш с този соленоид, за да се помисли как да стане най- ефективно.


Добре . Така - на кратко . Винаги съм искал ретро кола . Без много локуми - виждате с какво се сдобих на снимката по долу  :D Приключих с ремонтите , сега е време на доработките . Много се впечатлих , че още от 50те години американските коли имат темпомати (круиз контрол) - или по просто казано автоматично поддържане на скоростта извънградско . Веднага взех да мисля как да се сдобия и аз с тази функция , та започнах да си мисля механизми . Цялата работа е проста - да се фиксира един вид положението на педала за газта такова , каквото е подадено до момента . И съответно клапите на карбуратора да останат отворени в някакво положение .
До тук добре , но се натъкнах на малка спънка . Ами при леко изкачване и леко снишение  :) Съответно колата ще забави или ускори . Хрумна ми идеята да ползвам вакуума от всмукателния колектор като някакъв ориентир . И като се замисля  , има логика . Когато мотора забави - вакуума се понижава , а като вдигне обороти при снишение на терена-  вакуума нараства . Затова ще добавя мембрана , която леко да мести целия механизъм , и така ще регулира подаваната газ дори при положение - включено .

Както и да е , механиката съм я измислил . Електрическата част също - релета на самозадържане , свързани в анулиращ режим един път с копче , и втори път от стоп светлините (като чукнеш спирачката , веригата да се анулира) Единственото ми затруднение - как да задържа положението на педала . Иска ми се да е нещо максимално опростено , за да може риска от зацикляне на механизма да е максимално малък . Или най добре нулев  :D Да , но както видяхте соленоида прегрява ... А се иска доста сила да са зацепи в зъбчатката , свързана към механизма за подаване на газ към карбуратора (не мога да намалям мощността ) Имам и втори вариант , с палец , който да заключи механизма при включване , прекъсвач който да изключи първия електромагнит , и втори соленоид , който да анулира механизма - и да го върне обратно на stand by . Това май ми е най добрата опция за момента , но пак - така излиза друг проблем ... Ами ако втория соленоид по някаква причина не се включи какво става  ;) Затова мислех да е само един , и в положение - постоянно включен по време на работа . За да може ако нещо прекъсне , ако намотка изгори , ако кабел се откачи ... Просто да се изключи и пружината да върне палеца обратно

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 215
  • Населено място: София
  • +-
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #12 -: 21 Февруари, 2023, 12:48:15 »
Вземете един вакуумметър  вържете го след карбуратора и покараите малко с него.
Това ще даде нагледна информация дали ще може системата да се управлява по тоя начин.
На другата ми кола (бензин+турбо) понякога гледаики уреда вакум/налягане и при уш наглед минимални изменения в терена и тн вакума се променя много (не говорим за налягане в + )
Трябва според мен и нещо друго да управлява системата, да не е само вакум, знам ли и аз...

И честита придобивка 2103, ние имахме следващата 2106....
« Последна редакция: 21 Февруари, 2023, 13:00:16 от Узунов »
Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен styrshel

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1567
  • Населено място: Варна
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #13 -: 21 Февруари, 2023, 12:53:07 »
Истимските круизконтрол системи, изключват при подаване на газ. Как ще става при теб при заключен  педал? Ще си направиш някаква беля! :diablo:

Неактивен CVT

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1354
  • Населено място: София
Re: проблем със прегряване на електромагнит
« Отговор #14 -: 21 Февруари, 2023, 13:00:12 »
И аз не мисля че ще стане чрез следене на вакуума. Вакуума е пропорционален на оборотите само когато нивото на подадената газ е константно. В момента в който се промени нивото на подадената газ вакуума се променя и вече не знаеш дали тази промяна се дължи на промяна на оборотите или промяна на нивото на подадената газ.

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |