Ако искаш по-адекватна помощ, трябва да кажеш какво точно искаш да управляваш с този соленоид, за да се помисли как да стане най- ефективно.
Добре . Така - на кратко . Винаги съм искал ретро кола . Без много локуми - виждате с какво се сдобих на снимката по долу
Приключих с ремонтите , сега е време на доработките . Много се впечатлих , че още от 50те години американските коли имат темпомати (круиз контрол) - или по просто казано автоматично поддържане на скоростта извънградско . Веднага взех да мисля как да се сдобия и аз с тази функция , та започнах да си мисля механизми . Цялата работа е проста - да се фиксира един вид положението на педала за газта такова , каквото е подадено до момента . И съответно клапите на карбуратора да останат отворени в някакво положение .
До тук добре , но се натъкнах на малка спънка . Ами при леко изкачване и леко снишение
Съответно колата ще забави или ускори . Хрумна ми идеята да ползвам вакуума от всмукателния колектор като някакъв ориентир . И като се замисля , има логика . Когато мотора забави - вакуума се понижава , а като вдигне обороти при снишение на терена- вакуума нараства . Затова ще добавя мембрана , която леко да мести целия механизъм , и така ще регулира подаваната газ дори при положение - включено .
Както и да е , механиката съм я измислил . Електрическата част също - релета на самозадържане , свързани в анулиращ режим един път с копче , и втори път от стоп светлините (като чукнеш спирачката , веригата да се анулира) Единственото ми затруднение - как да задържа положението на педала . Иска ми се да е нещо максимално опростено , за да може риска от зацикляне на механизма да е максимално малък . Или най добре нулев
Да , но както видяхте соленоида прегрява ... А се иска доста сила да са зацепи в зъбчатката , свързана към механизма за подаване на газ към карбуратора (не мога да намалям мощността ) Имам и втори вариант , с палец , който да заключи механизма при включване , прекъсвач който да изключи първия електромагнит , и втори соленоид , който да анулира механизма - и да го върне обратно на stand by . Това май ми е най добрата опция за момента , но пак - така излиза друг проблем ... Ами ако втория соленоид по някаква причина не се включи какво става
Затова мислех да е само един , и в положение - постоянно включен по време на работа . За да може ако нещо прекъсне , ако намотка изгори , ако кабел се откачи ... Просто да се изключи и пружината да върне палеца обратно