| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Електронно запалвне!? Схема...  (Прочетена 9242 пъти)

0 Потреб. и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #15 -: 14 Юни, 2022, 10:47:58 »
Принципно си работи ок, заводско си е...
Капачката и палеца са ми черни обаче. Все си мисля, че може да заработи и без тях.

Това ми е идеята, да използваш две бобини с оригинален комутатор за двете, и да ги управляваш с датчик на Хол който вече си имаш

ПП оригиналната система с две бобини няма механични части. И това е основното предимство, заедно с липса на разпределителна капачка за високо напрежение. Но се управлява доволно сложно, заедно с впръскването на гориво. Имах такъв Ситроен Ксантия. Изключително добра и надеждна система е. За 11 години докато беше в мен само свещи съм сменил по запалителната уредба
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 215
  • Населено място: София
  • +-
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #16 -: 14 Юни, 2022, 10:56:15 »
Това ми е идеята, да използваш две бобини с оригинален комутатор за двете, и да ги управляваш с датчик на Хол който вече си имаш

Ще се ползват два датчика на хол, няма да са оптрони.
Датчиците ще са разположени на 90 градуса един от друг.
Перката в делкото от 4 лопатки ще се преправи да е с 2 (на 180 градуса).
Всеки датчик ще управлява отделен канал на двоен комутатор.
Комутатора от своя страна ще управлява/комутира двоина бобина която ще подава искри на два цилиндъра едновременно (wasted spark технологията)

Това мисля да осъществявам след като изчистих идеята кое как и тн.
Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен didov

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 614
  • Населено място: Попово
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #17 -: 14 Юни, 2022, 12:56:38 »
Проблемът ти се явява във високоволтовата част. До колкото успях да видя с подробности, какво включва и как е реализирано делкото. Високоволтовото разпределение няма как да го избегнеш. Палеца се върти и разпределя на кой цилиндър да се подаде искра. Влагата е проблем точно в тази верига. Нисковолтовата част, управлението, датчик, комутатор, няма смисъл да го преправяш както е направено оригинално от немците. На другите модели, които не използват делко, на всяка свещ има блок бобина или на две свещи по една бобина. По сложно е с управлението, като има датчик за положението на коляновия вал. Когато вала се върти, датчикът произвежда импулсен сигнал. Компютърът на двигателя използва сигнала, получен от датчика на коляновия вал, за да определи точно в кой момент да произведе искрата и в кой цилиндър.

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #18 -: 14 Юни, 2022, 13:47:06 »
Високоволтовото разпределение няма как да го избегнеш. Палеца се върти и разпределя на кой цилиндър да се подаде искра.

Точно това ще иска да избегне колегата. И е направено в много автомобили. Имаме две бобини с по два извода всяка. Тези общо 4 високоволтови извода отиват директно на свещите. Често, както при мен на Ситроена даже няма кабели а директно бобините са в пластмасов капак върху свещите. Много добро и прибрано решение. Няма нищо стръчащо :drinks:
Теоретичен недостатък, е че всяка една свещ е двойно повече натоварена защото получава искра и в такт сгъстяване и в такт издухване на изгорелите газове. Но практиката показва, че няма проблем. Свещите си живеят дълго и щасливо.
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #19 -: 14 Юни, 2022, 13:52:44 »
 :)
Снимката е от нета. Вижда се къде е бил капака с бобините. Отгоре двигателя става равен и красив :D
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен bycec

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 43
  • Населено място: Габрово
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #20 -: 14 Юни, 2022, 14:27:53 »
Проблема по-скоро е при бобините, тъй като работят с два пъти по-високо изходно напрежение за да "светят"
двете свещи едновременно. :master2:

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 215
  • Населено място: София
  • +-
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #21 -: 14 Юни, 2022, 18:52:54 »
Проблема по-скоро е при бобините, тъй като работят с два пъти по-високо изходно напрежение за да "светят"
двете свещи едновременно. :master2:

Проблем няма да има защото ще се използва заводска бобина (от Алфата ми) която е реално 2 бобини в един корпус.
Същото важи и за комутатора.. и тои е двоен..
Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 215
  • Населено място: София
  • +-
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #22 -: 14 Юни, 2022, 18:55:31 »
Проблемът ти се явява във високоволтовата част. До колкото успях да видя с подробности, какво включва и как е реализирано делкото. Високоволтовото разпределение няма как да го избегнеш. Палеца се върти и разпределя на кой цилиндър да се подаде искра. Влагата е проблем точно в тази верига. Нисковолтовата част, управлението, датчик, комутатор, няма смисъл да го преправяш както е направено оригинално от немците. На другите модели, които не използват делко, на всяка свещ има блок бобина или на две свещи по една бобина. По сложно е с управлението, като има датчик за положението на коляновия вал. Когато вала се върти, датчикът произвежда импулсен сигнал. Компютърът на двигателя използва сигнала, получен от датчика на коляновия вал, за да определи точно в кой момент да произведе искрата и в кой цилиндър.

Ще се избегне палеца и капачката, защото ще се монтират два датчика и всеки датчик ще отговаря респективно за два цилиндъра. Такава е идеята на уаст спарка.
Днес купих ладов датчик на хол (от Лада Нива) и тея дни се надявам да отимам още едно делко което да човъркам...
Като има развитие ще пиша.
Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен bycec

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 43
  • Населено място: Габрово
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #23 -: 14 Юни, 2022, 22:57:58 »
А как е решен въпроса с “аванса”  ?

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #24 -: 15 Юни, 2022, 07:45:08 »
А как е решен въпроса с “аванса”  ?

Нито има проблем с по-високото напрежение, защото няма такова /бобините са с два извода/ нито има проблем с "аванса"
При колегата се запазва механичното определяне на момента на подаване на искрата, а в оригиналното изпълнение, тези системи работят с един куп информация получавана от датчици по мотора и съответна обработка в "компютъра" на колата. Механика НЯМА.

Като чета, имам усещането че някои колеги са спрели познанията си до Москвич 412 и Лада 2101  :D
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен bycec

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 43
  • Населено място: Габрово
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #25 -: 15 Юни, 2022, 09:16:23 »


 "Като чета, имам усещането че някои колеги са спрели познанията си до Москвич 412 и Лада 2101 "


Ако визираш мен, бъркаш.
За сега съм се спрял на 5 цилиндровата HUBA на Форд, която всъщност е Волво.

Неактивен radio-hobi

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1057
  • Населено място: София
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #26 -: 15 Юни, 2022, 11:37:49 »
Леле мале каква тема само ,в командировка съм иначе колега ще ти направя голфа да пее точно за 40 минути . Това е златна машина не е москвич или френско недоразумение . Взе ми си направи всичко оригинално не се занимавай с глупости !

Неактивен Борис Борисов

  • Модератор
  • Квантов електрон
  • *****
  • Публикации: 448
  • Населено място: гр.Бяла, обл.Русе / София
  • Борис Борисов
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #27 -: 15 Юни, 2022, 13:10:58 »
Нито има проблем с по-високото напрежение, защото няма такова /бобините са с два извода/ нито има проблем с "аванса"
При колегата се запазва механичното определяне на момента на подаване на искрата, а в оригиналното изпълнение, тези системи работят с един куп информация получавана от датчици по мотора и съответна обработка в "компютъра" на колата. Механика НЯМА.

Като чета, имам усещането че някои колеги са спрели познанията си до Москвич 412 и Лада 2101  :D

Момента на подаване на искра се определя от датчика на коляновия вал при ГМП на буталото т.е. на всеки 90 градуса завъртане на вала компютърът подава сигнал за искра. Дистрибуторната капачка (делкото) определя точно кой цилиндър да получи искрата. При системите без капачка има допълнителен датчик на разпределителния вал и компютърът разпределя искрата(тогава има бобина за всеки цилиндър или две (wasted spark)), както и от него зависи изпреварването на запалването(аванса). То се определя спрямо информацията, която дава детонационният датчик. При системите с капачка изправарването на запалването се определя чрез завъртане на капачаката.

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #28 -: 15 Юни, 2022, 13:46:22 »
Това е златна машина не е москвич или френско недоразумение .

За френските машини, или добро или нищо!
Повече от 30 години карам само Ситроени. Всички са били с хидропневматично окачване, с изключение на сегашния ми.
И освен добри думи, друго не мога да кажа за тази марка.
Съвсем различен е въпроса че подобна кола попаднала при кварталния майстор на Голф и Опел "капка" доста бързо ще отиде за скраб. Но това не е по вина на марката!
Мога доста да пиша, но не е тук мястото. Извинявам се за отклонението от темата.
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен NHB

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 913
  • Населено място: Варна
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #29 -: 16 Юни, 2022, 08:14:09 »
Ще се ползват два датчика на хол, няма да са оптрони.
Датчиците ще са разположени на 90 градуса един от друг.
Перката в делкото от 4 лопатки ще се преправи да е с 2 (на 180 градуса).
Всеки датчик ще управлява отделен канал на двоен комутатор.
Комутатора от своя страна ще управлява/комутира двоина бобина която ще подава искри на два цилиндъра едновременно (wasted spark технологията)

Това мисля да осъществявам след като изчистих идеята кое как и тн.

Не съм се занимавал никога с Голфове, но предполагам, в 'делкото' няма вградени центробежен и вакуумен регулатори, прав ли съм? Ако да, тогава допускаш сериозна грешка още в логиката на идеята си. Иначе, самата идея за двете бобини и изхвърлянето на високоволтовия разпределител е разумна...
Не трябва да преработваш оригиналната 'перка' с четирите крила в делкото. Трябва да я запазиш и да добавиш втора, само с едно крило с форма 'половин кръг'. Изобщо, определянето на момента на запалване не е механично, с него се занимава ЕСУ, а за да работи то, трябва да му подаваш сигнала от датчика в делкото какъвто си е оригинално. Сигнала на изхода на ЕСУ за управление на транзистора на запалването трябва да разпределиш на две отделни вериги, за управление на два отделни транзистора. За това ще ти послужи сигналът от втората перка. Сега, като го пиша, осъзнавам, че може да се окаже, че формата на втората перка няма да е точно 'половин кръг', трябва да се обмисли логиката на следване на сигналите, но със сигурност втората перка трябва да служи само за разпределяне на сигнала за запалване към правилния транзистор, а с изчислението на момента на запалване да си се занимава ЕСУ на базата на всички сигнали от всички сензори, както си е измислено по рождение.

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |