Принципно може с всеки разтворител, който се изпарява без остатък. Ако капнете капка на чисто стъкло и когато изсъхне капката, по стъклото не останат никакви следи, значи е ОК.
Както казах, може и с 'арменска профилактика'. Ако го занесете на кварталния часовникар, за 20лв, навярно точно това ще направи. Италианците например не сменят маслото на колите си, само доливат като му падне нивото. Не че е добре, но и така може. Но като започнат да задържат пружините от старата смазка, няма да мине без разглобяване. Просто има правилен начин да се направят нещата и често той не винаги е най-лесният...Нивелирането на корпуса има смисъл, ако равновесното положение е правилно точно когато корпусът е нивелиран. Но често се случва нивелираният корпус да изглежда 'накриво' спрямо мебелите в стаята и тогава може корпъсът да се намести да изглежда добре спрямо стаята, а равновесното положение - да е правилно спрямо това положение на корпуса. А равновесното положение е правилно, когато ходът е равномерен. Ако равновесното положение не е правилно, часовникът или няма да върви, или ще спре доста по-скоро, отколкото би вървял при правилното положение. Това с неравномерното износване на 'секундното колело е пълна глупост и няма да го коментирам...
Лагере, естествено, че се регулира с дължината на махалото. Махалото е механичен резонатор, честотата на колебанията му зависят от дължината. Прочети в уикипедия за математичното махало...
Не ти казах как да го регулираш, но не съм предполагал, че не знаеш, освен това още не му е дошло времето да го регулираш. Преди да се опитваш да го накараш да върви точно, трябва да го накараш да върви изохронно, или поне приблизително изохронно. Тези часовници се водят двуседмични - навиват се веднъж на две седмици. Иначе, ако всичко е направено добре, изкарват около месец с едно навиване. Но първите две седмици се очаква да вървят изохронно, а после няма значение, защото пак ги навиват... Изохронно значи, че скоростта, или честотата, не се променят в целия период на работа от едно навиване до друго. Въртящият момент в навитата докрай пружина е примерно 3 пъти по-голям, отколкото в края на 'резерва', когато часовникът е готов да спре. Пример за силно неизохронен ход е когато върви точно първия ден след навиването, а на 14ия изостава с 10мин/ден. Ако го регулираш и го докараш да върви точно в края на резерва, като го навиеш ще бърза с 10мин/ден. Изобщо, ако прочетеш всичко което съм написал, може да получиш отговор на доста въпроси, които още не си задал... А това, дето механизмът не е ваден никога от корпуса, е като да си купиш Жигули от 1970, на което капакът на мотора никога не е отварян, естествено и маслото не е сменяно, и т.н. Механизмът е ваден, 10-ки пъти. Търговецът, от който си го купил, със сигурност го е вадил. Механизмът излиза с хоризонталната дъска, за която е закрепен. Дъската е закрепена в два улея, залепени на страниците. За да я измъкнеш напред, трябва да махнеш винтовете, които минават през улеите и дъската и така я фиксират. Тези винтове оригинално имат врътки за да могат да се развият с пръсти. Преди да извадиш механизма, трябва да свалиш махалото. На задната плоча на механизма почти винаги са означени с числа броят удари за минута и дължината на махалото. При Юнгхансите, произведени във Вюртемберг, до звездата с J вътре има и означение от сорта на А07 или примерно В15. А07 значи, че механизмът е произведен в първата половина на 1907ма. Б15 значи втората половина на 1915. Има и особености в логиката - 1925 е означена като 52, а не като 25...
Като видиш колко са полуколебанията за минута, можеш да свалиш приложението Clock Tuner за андроид и да провериш дали часовникът работи точно и да го коригираш лесно и бързо. За проверка на изохронноста е нужно да навиеш пружината само до половината, да провериш хода с приложението, тогава да навиеш до край и пак да провериш за сравнение.