Добре...
Това, което наричаш кобилица, е скобата. Месинговото колело със зъбите, което наричаш секундно, се нарича ходово. Това колело не се завърта за една минута, механизмът не е проектиран да има секундна стрелка...
Не скобата прибутва зъбите на колелото, а зъбите на колелото биват спирани от палетите на скобата. При движението на махалото, когато върхът на зъба попадне на импулсната плоскост на палета, в който се опира, при движението си по тази плоскост,зъбът отдава на палета (бутайки го) и чрез него на скобата и на махалото, порция енергия. Така енергията от пружината, на порции при всеки пропуснат зъб на ходовото колело, попада в системата на резонатора (махалото) и колебанията му се поддържат незатихващи...
Това износване, което описваш, съм го виждал май не веднъж, но не се получава при работата на механизма. Когато някой разхлаби винтовете на мостчето на скобата и го повдигне, така, че колелото да се освободи и да се развърти с голяма скорост, този някой може да се уплаши и инстинктивно да върне мостчето надолу, палетите тогава зацепват зъбите на колелото и ... точно в този момент става поразията. Иначе, виждал съм не малко Метрони, но никога до сега не е имало значимо износване на ходовото колело, колкото и дълго да са работили.