Не е от мотора, Дениславе. И не е от износване на степента за 33 оборота. Износването води до намаляване на оборотите, едва забележимо, но не до влачене. При теб влаченето се получава само при едно определено положение на платера, но не става ясно от клипа ти дали е заради 'затягане' или опиране в нещо на самя платер или просто поради това, че плочата е крива и се налага в този момент рамото да се повдигне нагоре заради кривата плоча. Много ми е чудно, откъде си намерил нови ролки? В смисъл, може да си намерил неизползвани, ама ако са на по 40-50 години, пак за нищо не стават... Гледай сега, гумата старее и се втвърдява и престава да се държи като гума. Обаче, ако изшлайфаш повърхността на ролката, докато диаметърът и намалее примерно с половин милиметър, тогава отдолу ще излезе 'по-прясна' и по-съхранена гума, която ще контактува много по-пълноценно с вала на мотора и вероятността за влачене ще намалее многократно. Шлайфането става най-лесно като завъртиш ролката на струг, или на оста на някакъв мотор примерно, но задължително да се върти центрично, и като опреш към периферията на ролката парче грапав шмиргел или шкурка грит 100-200. Ще започнат да падат черни стружки и като паднат достатъчно, че да излезе 'прясната' гума под втвърдената повърхност, си готов.