Често се случва собственикът да сугестира неправилно майстора, както пациентът може да сугестира неправилно доктора. Но добрият доктор трябва да може да отсее глупостите в главата на пациента... Все пак, пациентът не е доктор!
Влаченето се получава заради преплъзване във фрикционната предавка между степенчатия вал на мотора и гумената ролка, там е най-слабото звено във веригата. Ако изключим това, че може платерът да се движи трудно и да затяга или опира някъде, другата логична причина за проблема е остаряване и втвърдяване на гумата. Това води до увеличаване на вероятността от приплъзване в предавката и поява на влачене. Ако влаченето е първоначално при 33 оборота, то след още 2-3 години може да се засили при 33 и да се появи и при 45... То тази причина е характерна за проблемите на всички фрикционни предавки в касетофони, магнетофони и какво ли още не, та защо да търсим под вола теле? В смисъл, който знае устройството на грамофона, няма причина да си мисли, че може нещо да се случи конкретно на степента на вала на двигателя за 33 оборота. Това е просто една месингова втулка с точен диаметър. И не забравяйте, че намаляването на диаметъра не може да предизвика такова 'влачене'.