Резистора разрежда гейта, скороста зависи от RC константа образувана от капацитета на Гейта и резистора. Смешката в случая е че точно когато трябва рязко да се запуши мосфет електронния ключ те го разреждат през 1000 ом резистор поне да бяха сложили 120 ом от хорска срама ама нямат срам а се отпушва гейта през биполярен ключов транзистор т.е. бързо и с голям ток когато това е безполезно. И това ако е подобрената схема направо ужаст някъв е в главата на конструктора и или този който я прави виж там да стане някак си без да я оптимизира никак. И пак сложили маломощен транзистор да се опушва гейта и резистор 10 ом да не би да се отпуши прекалено бързо ужас на квадрат.
Имам голямо възражение и към използвания MOSFET транзистор IRF840 а трябва да е IRF740 даже IRF730 ако си намерите IRF740 и особенно IRF730 имат значително по нисък капацитет на затвора гейта и се отпушват запушват със значително по малък ток от драйвера за управление на MOSFET-а и трябва още защити да има ако се управлява индуктивен товар бобина например от "ЖИГУЛИ" Б117А 3.2 Ом съпротивление на първичната намотка може и с IRF740.
За сравнение прикачам схема на Безконтактно електронно запалване с IR лъч СОНАР-ИК където за бобина Б117А на ЖИГУЛА са ползвали мосфет IRF740, заменя чукчето и наковалнята във ВАЗ 2101-2107 класика. И дава по надеждно електронно запалване. Вижда се драйвера на MOSFET пак е с Един Pull UP резистор R15 2k и биполярен транзистор VT2 KT3102, който запушва Гейта обаче и така става, а не като на горната подобрена схема на е-пастир-а.