Бисерчо, много работи има да се кажат....
Тази опитна постановка, която си показал, е изпълнена с дъъъъълги проводници. Едва ли някой е способен да предвиди какво точно ще се случва на това бюро след подаване на захранването. И никой не би си дал труда да го прави, защото никой не би направил нещата като теб.
Проводниците имат съпротивление и индуктивност, които създават обратни и прави връзки и какво ли не... Отделно от това, няма обратен диод на мощния транзистор, ако греша - кажи, но не го виждам. Тази схема има нужда от него. Липсата му предполага транзисторът да изгаря.
В трасето се задържа енергия, защото ползваш ТХО с каскада, тоест имаш изправител за високото напрежение. Ако сложиш само бобината за кола, без каскадата, няма да се получи такова нещо.
Това, че на каскадата е написано 27КВ, по никакъв начин не значи, че твоят високоволтов генератор дава толкова. Начинът, по който си свързал изхода на каскадата с трасето показва, че няма повече от 5 кВ. Но в това няма нищо лошо, просто не са ти нужни повече.
Ето, че косвено отговаряш на въпроса 'какво се случва': при късо на изхода, консумацията от захранването надхвърля 2А. Това, дето си написал, че 'При нормална работа консумацията е около 200 - 300ма на импулс' просто значи, че или не си го обмислил, или нямаш представа какво си написал. Ако обаче допуснем, че при нормална работа, консумацията от захранването е 200-300 мА, това е друго нещо, и ако е така, тогава бих ти предложил прост и ефективен метод за предпазване от късото на изхода: откажи се от таймера и използвай uC3845. Тя си има всичко необходимо - осцилатор, изходен драйвер за мосфет и най-вече - защита по максимален ток на мосфета. Ако си готов да пробваш - ще ти нарисувам схема...
Да, има смисъл да заземиш добре общия проводник на твоя генератор. Така вероятно ще избегнеш повредите в захранващия адаптор. Но може би е добре да не ползваш адаптор с импулсно захранване, а от тези с трансформатор...