SAFE: TA and TP COD: TA and TP ADUDIO 4. Този Авторадио-Касетофон е Ювелирна Изработка! Месингови Маховици, Логическо управление на лентодвижещия механизъм. За разлика от другите касетофони където серво-мотора само зарежда касетата, тук той едновремено зарежда касетата и участва в движението на лентодвижещия механизъм. Серво-мотора работи синхронно с Капстан-мотора като първия посредством червяк и предавки върти куплунзите които влизат в касетата, а втория върти само маховиците. (Както при двумоторните декове) Зареждането на Механиката става посредством Соленоида показан на схемата. Схема на дънната платка няма! Поръчах интегралната схема TDA3611 от Германия. Оказа се че вертикалната платка е двойнофолирана и чипа се сваля много трудно поради много SMD елементи около него. Монтирах чипа на цангов цокъл. Тествах касетофона никакъв резултат. Оказа се че на 7pin куплунг на платката U14 липства! Същото се управлява от един средномощен транзистор на дънната платка BD438. Отпуших транзистора с един високоомен резистор. Напрежението се появи и моторите тръгнаха! Този транзистор се отпушва от ключова схема състояща се от четири SMD транзистора! Започвах да отпушвам SMD транзисторите които се редуваха с положителна и отрицателна полярност на управление (NPN и PNP). На втория транзистор във веригата за преднапрежение беше изкъртен един SMD резистор! Замених резистора! Сега вече се обръщаше цялата ключова схема от пет транзистора, но алгоритъма на управление на лентодвижещия механизъм беше нарушен. Непрекъснато се обръщаше реверса през няколко секунди като това време понякога се увеличаваше! Продължих да измервам по ключовата схема! Така стигнах до четвъртия SMD транзистор! Управлението на базата му преминаваше през метализиран отвор на дънната платка който прекъсваше! Метализираните отвори в платката са много по тънки от карафица! Проследявам пистите от другата страна посредством зъболекарски инструмент за вадене на нерв. Който е от много тънка стоманена тел която влиза през отворите! Презапоих отвора и работата на касетофона се нормализира! Сега вече имаше стабилно напрежение за TDA3611. Реших да върна старата схема на цокъла. Оказа се че не работи, точно както пишат в Чешкия Форум, тази схема най често се поврежда. Върнах отново новата схема на цокъла, всичко работи нормално! На другия Ден отново включвам касетофона отново същата повреда! Непрекъснато се обръщаше реверса през няколко секунди! Ясно за какво става въпрос! Този касетофон е стоял на влага до радиатора на колата. От там прекъсват всички метализирани писти! 1 PIN: Проверих дали се затваря H1 301 ME/FE този контакт подава маса директно към 80 пинов контролер на дънната платка когато касетата е заредена и е в долно положение! Всичко е нормално! 2 PIN: MONITOR този пин не е свързан никъде в този касетофон. 3 PIN PLAY-SWITCH H1 300 ON/OFF този контакт (реверсивен ключ) също подава маса директно към контролера на дънната платка! Останалите ENABLE-CC CLOCK-CC DATA-CC имаха +5V на входа на BUS CONTROLLERA по приложената схема. Като DATA-CC отива директно на 73 PIN контролер дънна платка. А CLOCK-CC на 31 PIN BA3430S която е с електронен комутатар плюс предусилвател за главите. С което проверката на дънната платка завърши. При проверка на малката вертикална платка на която монтирах цангов цокъл за TDA3611 се оказа че някой долни писти на които са запоени изводите на цанговия цокъл не осъществяват контакт през метализираните отвори с горните писти! Запоих изводите на цанговия цокъл както от горе така и отдолу на платката! Със което работата на касетофона се нормализира!