По принцип в една и съща схема различни лампи дават различни интермодулационни продукти. При тях конструкцията на лампата е от значение, например небезизвестната 4CX1500B, която е известна с ниския IMD3/IMD5 продукт.
Хармоничния състав зависи от ъгъла на отсечка (режима), стабилизацията на втора решетка, правилното съгласуване и изходното звено. А за цифрови режими е достатъчно човек да свали изходната мощност до към 1/3-1/4 и е готов за работа, същото като при АМ.
Повечето проблеми идват от факта, че има два практически начина за изграждане на усилватели:
1) ICAS (Intermittent Commercial and Amateur Service) - любителски/професионален режим на работа с прекъсване, т.е. голямо отношение между времената за приемане/предаване. 98% от всички РЛ усилватели са такива - лампата е поизцедена, трафчето е малко, ВЧ кондерите и бобините са за по-малки киловари, разчита се, че повечко слушаш и по-малко предаваш.
2)CCS (Continuous Commercial Service) - постоянен режим, позволяващ 24 часа работа. Всичко се оразмерява за това.
Повечето проблеми с цифровите режими идват от там - радиолюбителите забравят или не знаят, че FSK/RTTY/MT63 и други такива режими изискват CCS режим на работа, а не малката плътност на SSB-то. И в резултат си скапват лампите и усилвателите, а после се оплакват в eham.net...