Първа причина - почистване на вътрешното тяло /филтри/ - най-често.
Втора причина - изтекъл фреон - много рядко.
Трета причина - повреда в електрониката /датчиците/ - рядко.
Четвърта причина - лоша настройка на оборотите на вентилатора - рядко.
За почистване на вътрешното тяло се вика фирма /ако е в гаранция/, но почистването е мижаво, за цената, която искат... За това аз си правя почистването сам.
Обикновено предният капак е захванат с две видии, в далния край, прикрити с пластмасови тапи. Горе е на пластмасови сглобки. Различните марки може да имат различно решение.
Почистването е добре да се извърши през лятото, с разредено "Меглио" /или както се казва там/, защото през зимата от изпаренията не се диша в помещението. Промивката се изнършва, като първо се премахва предния капак. Радиатопа се напръсква с препарата, като след около 5 мин. се промива с много вода. Избърсва се турбината, на вентилатора. Сглобява се. Пуска се климатика на висока температура и максимални обороти на вентилатора, жалузите - отворени докрай. Отварят се врати /и прозорци/. Лично аз, използвам за промивката с вода пластмасово шише, като пробивам капачката с бургия 3,5мм. /или с отверка/.
Преди да се извърши всичко това е добре да се промият филтрите, защото при задръстени такива климатика рязко влошава параметрите си. Промивката е със силна струя, гореща вода, от чешмата.
Е горе-долу, това е. Всичко друго е за сервиз. Успех!
.