| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski  (Прочетена 11074 пъти)

0 Потреб. и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен dragan

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1215
  • Населено място: Пловдив
Здравейте колеги
Започвам възстановяването на  много стар четиритактов стационарен австрийски бензинов двигател J.Warchalowski с мощност 2-4 конски сили.В интернет не открих информация за този двигател.Теглото му е около 40-45кг.
Ще публикувам работата по ремонта в този раздел, защото ще има възстановяване и на електрически елементи/магнета/ и надявам се ще бъде интересно за Вас.
Състоянието на машината се вижда от снимките.
1.Липсва оригиналния магнет.Направен е опит да се монтира магнет от бензинова резачка.
2.Коляновият вал се върти нормално.Видно е че има компресия.
3.Бензиновият резервоар не е оригинален.
4.На главата е поставен е самоделен декомпресор.
5.Двигателят е поставен на шаси от дървени греди с метални колела,но липсва едната опора за да стои в хоризонтално положение.

Неактивен dragan

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1215
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #1 -: 22 Септември, 2019, 14:27:30 »
Разглобяване на двигателя и открити първоначални проблеми:
1.Много наслагване на котлен камък и нагар.
2.Не са били направени отвори на гарнитурата за циркулация на вода към главата на цилиндъра.
3.Обемът на цилиндъра след изчисления се оказа 600см3
  диаметър на буталото 75мм,ход 80мм
4.няма следи от надиране по огледалото на цилиндъра

Неактивен ahedproductions

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1987
  • Населено място: София
  • LZ1SWE
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #2 -: 22 Септември, 2019, 14:36:50 »
Драгане, страхотен проект! Следя с интерес!  :drinks:
Лаборатория по електроника и радиотехника "Етер"

Неактивен dragan

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1215
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #3 -: 22 Септември, 2019, 15:58:58 »
Благодаря на Билян за проявения интерес към темата.
Продължавам с проблемите.
1.Резервоарът /размери 155ммх175мм и дебелина на ламарината около 0,8мм/ е самоделка и е много грубо изработен.Има много поправки на  заваръчните шевове,които най-вероятно са правени с оксижен.Има много ръжда отвътре и отвън.
2.При развиване на  кранчето се наруши резбата муи ще трябва да се замени с ново.
3.Закрепващата скоба също не ми харесва как е направена.Ще направя  друга по новия резервоар.
4.Реших да направя нов резервоар и да сложа ново кранче.Даже подготвих заготовката за заваряване от ламарина 1,5мм.Ще изрежа старата зарядна гърловина с капачката за да я използвам .За новото кранче  ще направя нов щуцер  с вътрешна резба М10х1,25.Заварките на резервоара ще се правят на аргон.

Неактивен slavi

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1201
  • Населено място: Ботевград
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #4 -: 22 Септември, 2019, 17:02:03 »
Давай Драгане, подкарал си я и ще се справиш! Само ще ти препоръчам да стигнеш до основните и биелните лагери  и да видиш какво им е дереджето. Ако там всичко е наред не виждам какво толкова да те затрудни? Това е елементарен двигател, но ще иска работа (разбира се майсторлък). Единствено, ще е проблем да намериш магнет от онова време? Е, ако гоним максимална автентичност.
0888981645, 072365106

Неактивен dragan

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1215
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #5 -: 22 Септември, 2019, 18:10:18 »
Благодаря Слави
1.Оригинален магнет едва ли ще намеря.Мисля да монтирам магнет М124Б от пусков двигател на трактор.Съвпада посоката на въртене и има място.
2.Днес почистих основно главата от нагар,корозия и котлен камък.Показвам на снимките, как изглежда след почистването.
3.Намерих ново бронзово кранче със същата резба за декомпресор.
4.Намерих ново кранче за бензиновия резервоар с резба М10х1,25.Показано е на снимките.
5.Вместо тапа на дренажния отвор е поставена унгарска монета.Съмнявах се че има нарушена херметичност-пукнатини, поради което са сложили гарнитура изолираща подвеждането на вода.Обърнах главата така че отворите за водата да са нагоре и налях в кухините на главата гореща вода до запълване.Не се забеляза оросаване ,пукнатини и течове.За сега ще оставя монетата-тапа така,но ще подготвя нова тапа за всеки случай.Как е работил двигателя с изолирано охлаждане на главата не мога да си представя?Дано не е прегряван?Голяма немарливост на "майстора" преди мен. 

Неактивен ценков

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 31
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #6 -: 22 Септември, 2019, 19:27:09 »
    1. Мисля че и няма оригинален магнет.Дядо имаше подобен двигател и той нямаше запалителна система.....На местото на свеща имаше един болт с отвор в челото в който имаше азбестов фитил. Та тоя фитил се намокряше с нафта,палеше се и се навиваше в главата. Имаше и едно въженце с което се завърташе маховика при отворен декомпресор.Което ми напомня за:
    2. Тоя кран не е подходящ за декомпресор. Става за гориво, масло и много други неща но не и за това.Виж за декомпресор от ИЖ, по старите модели имаха.
    3. Не се притеснявай от прегряване-при тези двигатели топлинното натоварване е малко и дори излъчването през главата е достатъчно.Далеч по опасно е липсата на масло!
    4. Според мен това не е дренажен отвор,а просто технологичен отвор.Ако решиш да слагаш тапа ми се обади. Правя 109 размера!
    5. Успех в начинанието!

Неактивен Любо Божков

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1659
  • Населено място: с. Ресен общ. В.Търново
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #7 -: 22 Септември, 2019, 20:00:31 »
Проба на главата за течове е по добре да се направи не с топла вода, а с нафта. Преди години така си проверявах заваръчния шев на блока на жигулата.

Неактивен chav_chav

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 630
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #8 -: 22 Септември, 2019, 20:20:36 »
Браво!Нямаш спиране!Само да попитам ,бялата антика с една тенджера отдолу паралелно ли я ремонтираш с бензиновия двигател или е за после?

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3930
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #9 -: 22 Септември, 2019, 20:20:49 »
Много ми харесват двигателите, голямо удоволствие ми доставяше когато ремонтирах моето балканче, цепене на двигател, смяна на лагери и т. н. Като гледам снимките Драгане, ми се иска и аз да се изцапам  :) .
Успех.

Неактивен Nic 59

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 70
  • Населено място: В Търново
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #10 -: 22 Септември, 2019, 20:37:46 »
 Предполагам че нарочно са затворени каналите, мотора е каран със смес от бензин и газ за горене.
Нищо и няма на главата, при наи лошия случай ако е крива един шлаиф ще я опавиш.
Това е двигател със горивна камера на Рикардо, първия двигател със организирано завихряне и повишена компресия за времето си. Топлинно главата е силно натоварена поради голямата площ на контакт със горещите газове и това е нарочно направено за да се охлади горивната смес при компресия и се намаляват значително детонациите. Запушвайки каналите се вдига температурата и може да гори смес газ/бензин. Не е проблем за главата но ако прекалят със газта или е каран само със газ силно се натоварват бутало и колянов вал. Навремето скъсаха колянов вал на подобен мотор на газ.
Двигателя е със ниска компресия и е пригоден за нискооктанов бензин. Вниавай с манивелата ако е пригоден да пали със такава, и маховика е малък. Фитила който навиват е за дизелов мотор и това замества подгяваща свещ.
Със тоя мотор ме върна много години назат. Успех в ремонта.

Неактивен dragan

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1215
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #11 -: 22 Септември, 2019, 21:38:23 »
Здравейте колеги
Благодаря  за информацията,подкрепата  и съветите.
Имам нужда от съвет по следните въпроси:
1.Да остане ли пак изолирана от охлаждане главата на двигателя?
2.Какво предварение на запалването е подходящо за този двигател?
3.Тъй като двигателят е проектиран за нискооктанов бензин,който днес вече не съществува,  подходящо ли е за гориво да се използва смес от бензин с газ за осветление или дизел и в какво съотношение?
 
« Последна редакция: 22 Септември, 2019, 21:50:42 от dragan »

Неактивен dragan

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1215
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #12 -: 22 Септември, 2019, 21:54:38 »
Отговарям на питането на колегата chav_chav
Бялата кола-антика  от първите снимки с тенджерата под нея е на собственика от когото взех двигателя.

Неактивен dragan

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1215
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #13 -: 22 Септември, 2019, 21:55:35 »
    1. Мисля че и няма оригинален магнет.Дядо имаше подобен двигател и той нямаше запалителна система.....На местото на свеща имаше един болт с отвор в челото в който имаше азбестов фитил. Та тоя фитил се намокряше с нафта,палеше се и се навиваше в главата. Имаше и едно въженце с което се завърташе маховика при отворен декомпресор.Което ми напомня за:
    2. Тоя кран не е подходящ за декомпресор. Става за гориво, масло и много други неща но не и за това.Виж за декомпресор от ИЖ, по старите модели имаха.
    3. Не се притеснявай от прегряване-при тези двигатели топлинното натоварване е малко и дори излъчването през главата е достатъчно.Далеч по опасно е липсата на масло!
    4. Според мен това не е дренажен отвор,а просто технологичен отвор.Ако решиш да слагаш тапа ми се обади. Правя 109 размера!
    5. Успех в начинанието!
благодаря колега за информацията

Неактивен Nic 59

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 70
  • Населено място: В Търново
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #14 -: 22 Септември, 2019, 22:46:38 »
Здравейте колеги
Благодаря  за информацията,подкрепата  и съветите.
Имам нужда от съвет по следните въпроси:
1.Да остане ли пак изолирана от охлаждане главата на двигателя?
2.Какво предварение на запалването е подходящо за този двигател?
3.Тъй като двигателят е проектиран за нискооктанов бензин,който днес вече не съществува,  подходящо ли е за гориво да се използва смес от бензин с газ за осветление или дизел и в какво съотношение?
  1. Не
  2. Едвали има инфорация някъде, но практически може да се установи.
  3. Сипвай най нискооктановия който намериш, мотора е атракция, гори много, КПД е малко,Износен е, проблемите са бутало, основен и биелен лагер,сегменти.

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |