| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Търся схема на електрически скутер LIME-S  (Прочетена 5456 пъти)

0 Потреб. и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен GRIDLIC

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 801
  • Населено място: София
Търся схема на електрически скутер LIME-S
« -: 11 Септември, 2019, 18:32:06 »
Здравейте търся схема на контролера на електрически скутер LINE-S. В нета пише че търси връзка с имобилайзера. Както при автомобилите обмяната на данни се разрешава от паметта. Има колеги които изключват тази опция при тест и след това отново я включват.
« Последна редакция: 11 Септември, 2019, 18:38:28 от GRIDLIC »
Енергията на кванта е равна на вибрацията по константата на Планк.

Неактивен ahedproductions

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1987
  • Населено място: София
  • LZ1SWE
Re: Търся схема на електрически скутер LIME-S
« Отговор #1 -: 12 Септември, 2019, 06:43:05 »
Здравей!
Схема на целия скутер - надали. Контролера е най-вероятно вариант на KU63 - https://avdweb.nl/solar-bike/electronics/ku63-motor-controller
Имобилизацията е най-вероятно чрез някой от механизмите за електрическо спиране или speed limit, процесорите в контролерите нямат акъл да "комуникират", освен за настройка на параметри на движението - токове, напрежения, защити, ускорения и т.н.
Горе в дръжката има повече акъл, има най-вероятно ARM процесор малък или ASIC чип, направен специално за скутера, с bluetooth и софтуер за управление. Въпросът е какво му е и какво искаш да го правиш?
 :hi:
Лаборатория по електроника и радиотехника "Етер"

Неактивен GRIDLIC

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 801
  • Населено място: София
Re: Търся схема на електрически скутер LIME-S
« Отговор #2 -: 12 Септември, 2019, 14:19:23 »
Как да няма имобилайзер като е заключен? Как мога да го тествам? виждам че има обратни връзки от мотора към контролера. Мисля че това са хол-датчици може и "CTL" да са. Виж какво пише в нета: Един си е загубил ключа и му се е наложило да сменява целия контролер с китайски. В момента е включена някаква вибро аларма. Ето малко повече данни: ТЕХНОЛОГИЯ НА ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ СКУТЕРИ

Електродвигател:

Това е безколекторен електродвигател с мощност 3 киловата, който се използва за задвижване на мотопеди

Всички модели електрически мотопеди, предлагани от нашата фирма, се задвижват от постояннотоков безколекторен електродвигател. Двигателят разполага с мощност от 3 kW, като по този начин се гарантира бързо ускорение и безпроблемно преминаване през различни терени. Този тип безколекторни електромотори се характеризират с високо КПД (около 86%), което спомага за икономичността на скутера. Разположението на 13-инчовия двигател е в задната джанта, което изключва необходимостта от други компоненти по задвижването като например ремък, скоростна кутия, верига и т.н. Едно от свойствата на електродвигателите е, че гарантират постоянен въртящ момент в целия диапазон на обороти. Благодарение на този тип конструкция и характеристиките на електродвигателите, се намалява броя на частите, които се износват и подлежат на поддръжка.


Управлението на скутера се осъществява с помощта на този контролер

Контролер:

Електродвигателят се управлява от дигитален микропроцесорен контролер, който е проектиран специално за нуждите на електрическия скутер. Освен за управлението, контролерът се грижи за сигурността на двигателя и останалите компоненти. Той предпазва двигателя и батериите от нисък/ висок волтаж, прегряване, високи натоварвания, блокиране и други неблагоприятни фактори, които биха оказали влияние върху тяхната работа. Високата му ефективност - КПД (>=83%) допринася за икономичността на електрическия мотопед. Благодарение на неговата работа се постига по-добър комфорт при возене, ниско ниво на шум и вибрации от двигателя.


Батерии:

За задвижването на електрическите скутери се използват тягови акумулатори като източник на елктроенергия

Всички модели електрически скутери, предлагани от нашата фирма, използват силиконови (силициеви) тягови акумулатори. Това е сравнително нова технология, при която електролитът е сгъстен под формата на гел, чрез добавяне на силициев двуокис (SiO2) към течния разтвор на акумулаторна сярна киселина (от тук идва и наименованието „силиконови“ или „силициеви“ батерии). Технологията дава възможност за получаване на много висок коефициент на мощност. Капацитетът им е с 1,75 пъти повече от на обикновените оловно-киселинни батерии в съотношение с теглото и могат да бъдат презареждани за по-кратко време. Друго важно предимство на геловите акумулатори е, че могат да работят в много голям температурен диапазон от -50°C до +70°C и да бъдат поставяни в различни положения. Животът им е около 400 цикъла на заряд/ разряд (повече за животът на акумулаторите можете да прочетете тук. При електрическите мотопеди, от серия MLY-A, използваме 4 броя силиконови акумулатори 12 V 40 Ah, които са свързани помежду си последователно, за да доставят необходимите 48 волта на двигателя. При електрическите скутери със сваляеми акумулатори от серията MSG-E, MSG-B се използват 8 бр. акумулатори 12 V 20 Ah. Във всяка пластмасова кутия са свързани последователно 4 бр. 12 V 20 Ah, а двете кутии се свързват успоредно помежду си, като по този начин се постигат 48 V 40 Ah

« Последна редакция: 12 Септември, 2019, 14:27:58 от GRIDLIC »
Енергията на кванта е равна на вибрацията по константата на Планк.

Неактивен GRIDLIC

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 801
  • Населено място: София
Re: Търся схема на електрически скутер LIME-S
« Отговор #3 -: 12 Септември, 2019, 15:20:58 »
Видях в нета че тези които програмират чипове за асансьори ги отключват. Какво периферно устройство се използва за четене на паметта?
Енергията на кванта е равна на вибрацията по константата на Планк.

Неактивен didov

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 614
  • Населено място: Попово
Re: Търся схема на електрически скутер LIME-S
« Отговор #4 -: 12 Септември, 2019, 20:55:24 »
Привет, каква точно памет искаш да четеш?

Неактивен nasicha

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 2
  • Населено място: София
Re: Търся схема на електрически скутер LIME-S
« Отговор #5 -: 15 Декември, 2019, 14:16:24 »
Тази снимка не е на LIME S а е на BIRD скутерите.

Неактивен nasicha

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 2
  • Населено място: София
Re: Търся схема на електрически скутер LIME-S
« Отговор #6 -: 15 Декември, 2019, 14:24:20 »
https://scootertalk.org/forum/viewtopic.php?f=52&t=1850   Тук можеш да видиш моделите и кой ги произвежда...

Нашия LIME e модел:

 Segway ES2.5

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |