След като всички прехвалихте МОСФЕТИТЕ, ка кажа и аз нещо в защита на тиристорите.
Семпло и елегантно решение, ще отпадне изправителя и регулатора в първичната стана на трафа.
1. Правото напрежение не е повече от 1,5-2В., за масовите модели. Същия пад го има и в изправителния мост, който ще отпадне, ако се ползват тиристори.
2. Не е необходимо тиристорите да са на 1000В., и 100 са достатъчни, а това силно рефлектира върху цената и останалите параметри.
3. Регулирането може да стане във вторичната страна, само с една управляваща схема, а не както е сега в първичната страна. Последното е много неприятно за трафа, заради ниския фактор на мощността и несиносуидалната форма на тока.
4. Няма проблем трафа да работи с еднополупериоден изправител, ако е оразмерен за това или ако в случая има запас по мощност.
За транзисторната схема - добро решение, но запазва всички отрицателни неща в досегашната схема. Отделно може би (без да съм сигурен), горните оптрони ще искат отделни, галванично разделени захранвания...