| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Бюджетно зарядно устройство за автомобилен акумулатор  (Прочетена 18706 пъти)

0 Потреб. и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен styrshel

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1535
  • Населено място: Варна
Ами,дай съвет.Някъква закъснителна верига в управлението???
Пробвай и ще стане ясно. Аз нямам готова постановка...

Неактивен Христо Станчев

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 13
  • Населено място: Ловеч
Нещо такова,дали ще е достатъчно за забавяне?

Неактивен origo

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3509
  • Населено място: София
Въпроса не е да се забави управлението на тиристора, той така или иначе се запушва в края на полупериода, а да се ускори отварянето на релето. Ако релето не се е отворило, тиристора който вече е запушен, ще се отпуши отново. Ако нещата са до толкова на кантар, че да му трябват още няколко милисекунди (които можеш да спечелиш от увеличаване на нивото на отпушване) то нещата според мен стават ненадеждни. Мисля си реално - дали пък да не си остане само с един предпазител, и без това траф с грец не е пример за върха на зарядното, че да му мислим и защита.
Няма нищо по хубаво от старите телевизори, особено за хората които обичат да прекарват свободното си време зад телевизора а не на канапето пред него :) ... и когато вече за нищо не стават пак може да им се намери приложение :D ....

Неактивен argonavt

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 223
  • Населено място: Ботевград
Варианта , който „радиото” предлага е най сигурен и бързодействащ тоест диода плюс предпазител / може да е автоматичен 10 А / .Така при збъркване на поляритета на акумулатора , тока ще мине по най краткият път диод - бушон - акумулатор!
0889 926 079 / 0723 66 447

Неактивен styrshel

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1535
  • Населено място: Варна
Варианта , който „радиото” предлага е най сигурен и бързодействащ тоест диода плюс предпазител / може да е автоматичен 10 А / .Така при збъркване на поляритета на акумулатора , тока ще мине по най краткият път диод - бушон - акумулатор!
Питащия колега иска, след като клемите се свалят от акумулатора, на изхода на зарядното да няма опастност от късо съеденение(т.е. да няма напрежение).

Неактивен Христо Станчев

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 13
  • Населено място: Ловеч
Колеги,весели празници.Ще го реша някък.Благодаря за предложените решения.Исках нещо просто и надежно,но и с предпазител ще стане. :hi:

Неактивен argonavt

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 223
  • Населено място: Ботевград
Така заданена,темата е нерешима.Няма как да се изпълнят условията по прост начин.В случая си трябва нормална схема със защити от всичко ! Я да пием по едно в повече , пък след нова година ще мислим.То , времето сега е пивко !
« Последна редакция: 28 Декември, 2018, 01:15:15 от argonavt »
0889 926 079 / 0723 66 447

Неактивен ditronix

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 421
  • Населено място: Провадия
Преди години тук отново се вихреше подобна тема. Пуснах схемата- със защита от обратно включване, с регулиране на заряда по ток и ограничаване/ изключване по напрежение. Схемата е от една българска книжка за електронни схеми в автомобилите. Нямам време да я търся затова дадох нишана с руските схеми за защита от обратно свързване. Нищо лошо няма ако някой пак открие топлата вода, ама защо, питам се аз? Има ли смисъл? Да, смисъл има, ако сеположат усилия за нещо смислено. Но когато топлата вода е открита, да търсим бистра вода примерно. Или пък огнена?  :blum2: :empathy2:
DRL  модули за всички видове автомобили!

Неактивен argonavt

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 223
  • Населено място: Ботевград
Изкушавате ме.Аз залагам на Огнената вода , но домашна. Иначе , весела нова година !
0889 926 079 / 0723 66 447

Неактивен Shreek

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 3
  • Населено място: София
Питащия колега иска, след като клемите се свалят от акумулатора, на изхода на зарядното да няма опастност от късо съеденение(т.е. да няма напрежение).

Това се прави много лесно. Компаратор, който следи зарядното напрежение, и при достигане на напрежението на зареден акумулатор управлява реле, което реле прекъсва изхода.
НО... релето трябва да е с повече превключващи вериги, и една от веригите трябва да се употреби за да се направи самозадържане.
При следваща нужда от заряд на акумулатора зарядното се изключва, свързва се към акумулатора, и след това отново се включва, т.е. прави се рестарт на схемата.


Не съм прегледал цялата тема, но от време на време в Лидъл (ако това се сметне за реклама нека бъде изтрито) пускат по 30-тина лева зарядни, които зареждат на 6 и на 12 волта с разпознаване на напрежението на акумулатора, и при обръщане на поляритета свети индикация за обърнат поляритет а зарядното не се включва. Имам такова. Не съм го мерил, но мисля че дава към 2,5-3 ампера, макар в описанието да ми се струва, че пишеше 4.
Има и режим снежинка, който зарежда акумулатора малко повече от нормалното зареждане.
Не съм си правил труда да го меря като ток и като напрежение на зареден акумулатор, защото за годините които го имам съм го ползвал само два три пъти, като двата пъти акумулатора си беше откровен пътник и целта беше колата да движи докато купим нов.

Недостатък - карах някога една Шкода 105L на която акумулатора в един период изискваше всекидневно зареждане. Когато не я карах ден-два акумулатора спадаше до напрежение, което същият модел зарядно (него го взимах от приятел а моето го купих по-късно, но вярвам, че и там проблема ще го има) разпознаваше като 6 волтов акумулатор. За да започне заряда му подавах 12 волта от един адаптор и тогава включвах зарядното.
В последствие, по пътя към умирането си, този акумулатор стигна и до момента, когато за да започне заряд трябваше да му се подадат 22-24 волта, които при ограничението на зарядния ток намаляваха с увеличаване на проводимостта на акумулатора. Наблюдавал съм го как започва от 22 волта, спада, минавайки през 15, 12, отиваше някъде на 8-9 волта, и след това вече започваше заряд.
Капацитета му от 44 Ah беше спаднал до може би 8-9 Ah, но докато това беше достатъчно за да запали колата - мъчех го.
Акумулатора беше гелов и затова не съм правил опит да му сменя електролита.


За спорещите за филтрирания и нефилтриран постоянен ток на заряд - влизал съм някога в лабораторията на професор Гишин в ТУ София. Първия път, когато влязох там имаше включени единични клетки на заряд. По груба преценка бяха 300-400 амперчасови клетки. Не ги преброих, но бяха повече от 10 в серия. Доколкото си спомням разговора ни се прилагаха различни форми на зарядния ток. Според професор Гишин формата на зарядния ток определено има значение за това, което става с акумулатора.
В подробности различните форми на зарядния ток при какви случаи се прилагат професора не ми каза.

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3322
  • Населено място: София
Не знам колко е бюджетно. То всеки човек си е с различен бюджет но IMAX B6, e универсална процесорна зареждачка за всякакви акумулатори, като почнеш от Оловните и свършиш с Литиево-полимерните, абсолютно всичко дето го има на пазара.

Хубавото и е, че ти прави и диагностика на батериите или клетките или пакетите , в общи линии всеядна работа.

https://bit.ly/2BYFrxW

е в това клипче се вижда как някъв си зарежда автомобилния акумулатор:
https://www.youtube.com/watch?v=Ra6D1pd57qo

5 амперово го дават, зареждачката сама си открива, че трябва да зарежда до 14,7в и сама си регулира тока в процеса на зареждане, абе цивилизована работа.

Един приятел си купи да си зарежда батериите на дрона  и детето му обърнало поляритета на батерията, ама зареждачката си има и защити и си бачка без проблем даже след тая случка.

« Последна редакция: 02 Март, 2019, 21:27:54 от Pichaga933 »
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен lampamp

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 403
  • Населено място: Стражица
Принципно е така, и аз имам такава  на друг производител, полезна е
Наскоро ремонтирах едно руско зарядно и споделям схемата му някой може да прояви интерес.
Схема:

Описание към схемата:
http://cxema.my1.ru/publ/istochniki_pitanija/zarjadnye_ustrojstva_dlja_avto/zarjadnoe_ustrojstvo_resurs_1/67-1-0-6351

Неактивен dobriq313

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 5
  • Населено място: Благоевград
Наскоро покрай студеното време ми дотрябва зарядно устройство за автомобилен акумулатор. Реших с подръчни материали и с минимални вложения да си направя нещо непретенцозно което да върши някаква работа, като се има впредвид, че зарядното за автомобилен акумулатор е устройство което я се ползва един път в годината, я не се ползва в домашни условия. Изрових един трансформатор който мисля, че е захранващ блок от монитор за компютър, българско производство е, дава на изхода си стабилизирани 12 волта. Снощи му извърших замерване на бързо и 2 ампера ток си ги дава без проблем. За повече не исках да го натискам за да не се опука интегралната схема, че е трудна за намиране. На изход на вторичната намотка дава 20 волта. 
 
(Връзка към прикаченият файл)
(Връзка към прикаченият файл)
(Връзка към прикаченият файл)




Знам, че е леко слабичък, но мен не ми е проблем да зареждам 24 часа акумулатора. Има много хубави качествени български зарядни в интернет, но и цената им е хубава, а на мен ми се ще да имам нещо колкото за зор заман. Пък и като му направя сравнение с трафовете на някое евтино китайско зарядно този си е направо заваръчен трансформатор в сравнение с тях  :D За контрол на заряда мисля да използвам КИТ, а именно http://www.elimex.bg/product/120169/kit-k191-zaryadno-za-akumulator-12v-s-tl494.html
Кита го дават до 55 Ah, но пак си мисля че до 60 - 65 ще може да си ги зарежда, единствено за сметка на по-дългото време за зареждане. Мислите ли че ще ми върши работа така както го мисля? Акумулаторът онзи ден не беше изтощен нацяло, а му е трябваше малко да се дозареди - мисля че за това щеше да ми свърши работа. Не ми трябват екстри като десулфатизация и разни такива, също така няма да се мъча да съживявам умрели нацяло акумулатори.

Да споделя едно аварийно решение при мен. Преди 3-4 години ми се наложи да заредя един паднал на 5-6 волта автомобилен акумулатор около 50 амп. Бях го закъсал финансово и нямаше начин за инвестиция, а автомобила трябваше да се продаде. Свързани последователно 3 зарядни за GSM и след 15-16 денонощия акумулатора оживя, колата запали и бе продадена. Поздрави

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |