Ето твоята картинка, и сега ми кажи от какво спасява този диод? Защото аз твърдя че не спасява от нищо!!! Той генерира единствено загуби във вид на топлина!
По отношение на крайното напрежение при зареждане, ти сам си си отговорил - около 16 волта при следене на гъстота и температура. Защо продължаваш да спориш за 14.2? При автомобила това е принудителна мярка - няма как водача да следи други параметри.
Аз също при мое зарядно поставям подобни стойности, но това е компромис. Мисля че един прочит на кратката теория в обсъжданата книга ще внесе допълнителна яснота по този въпрос.
Тази картинка не е моя... Използвах я, защото ми беше под ръка. По-късно добавих, в поста, обяснение, но може да не си го прочел.
Целта на диода е да защити греца, при обратно свързване, каквото често правим , при разсеяност...
Хайде кажи какво ще стане, ако включиш обратно акумулатора.
Друго... 16 волта имаме само при НОВ акумулатор /май ти не четеш както трябва/! На практика това го няма! Акумулатора има стабилно 12,6 волта! Поне така трябва да бъде!
За електролита си прав... 1,28 зима, 1,26 лято, това са практически изпитани стойности, които предпазват акумулатора най-добре. По електролита, и неговата промяна, можеш да си извадиш много заключения... Само че днешните акумулатори са без капачки... Така че, остава напрежението!
.
По отношение на 14,2 волта... Завода регулира / изчислява реле-регулаторите на толкова!