| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Зарядно за акумулатори..., за кола.  (Прочетена 22133 пъти)

0 Потреб. и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен lz2xl

  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3557
  • Населено място: Варна
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #15 -: 03 Февруари, 2018, 20:58:00 »
Споко ,нищо не е станало.
Преди време ми донесоха за ремонт китайско зарядно по схема подобна на тази която си публикувал в началото на темата.Пак така с тиристор,само че този път са се оляли с икономията.Даже няма диоден изправител,ползват тиристора за изправяне и регулиране.За съжаление снимката не се получи както трябва.

Неактивен mirkata

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 152
  • Населено място: Хасково
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #16 -: 03 Февруари, 2018, 22:21:44 »
Не знам как да коментирам предното мнение...особено последната снимка със лампата.......за такива неща трябва човек силно да се замисли.Аз предложих нещо което работи........пък за сарказма и отнощението към поста ми....ами БЛАГОДАРЯ драги господине!
Няма да коментирам мнението. Знам си правата като потребител с кого мога да споря, коментирам и защо, и аз съм бил такъв. Не видях сарказъм или обида в мнението си към някой. Това, че давам идеи за напредналата техника може и да не се оценява, но може на някой да му послужи. Всеки има право на собствено мнение, не е задължително да съвпада с мнението на друг.
Колкото до книгата, да много е полезна. Имам  я отдавна и също съм ползвал   доста  информация от нея.
И накрая извинявам се на LZ2XL ако съм го обидил неволно.
Който може, го може.

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3325
  • Населено място: София
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #17 -: 03 Февруари, 2018, 22:54:16 »
Споко ,нищо не е станало.
Преди време ми донесоха за ремонт китайско зарядно по схема подобна на тази която си публикувал в началото на темата.Пак така с тиристор,само че този път са се оляли с икономията.Даже няма диоден изправител,ползват тиристора за изправяне и регулиране.За съжаление снимката не се получи както трябва.

Да вижда се че грец няма... Това с тиристора го пробвах, грешката ми тогава беше, че взех ценери от елимекса...

В WV Форума има една темичка с тиристорно зарядно, чиято схема получи много красива еволюция с обяснения итн...

Всичко започна с тая проста схемка на 2-ра страница в темата:

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=11&t=187926&sid=479202d818090256068065ef8f24ccba&start=15

Малко е проблем пустия ценер, че е  от време оно и не се намира аналог с подходяща мощност, тиристора все още е намира.

@ mirkata

Тия съвремнните  модули отгоре, по точно тоя с релето може ли да напави 14.4в изходно и да ги поддържа, въпреки промяната в зарядния ток? И имам предвид точно 14,4, щото ако отклони до 14,8 трябва после да си хвърля акумолатора. И има ли защита от късо в изхода, защита от обратно включване и тн?

Импусния регулатор от 2рата снимка няма да го коментирам- не е за тая работа.

А 3-тата снимка е мисля за употреба в Русия само тя от там идва или за някви безумни ситуации, примерно: Живееш на село отдалечено от целия свят на 100км, зима е, Имаш дизелова джипка и е навалял 3 мера сняг, в тоя моемнт  почва да те боли апандесита, знаеш че имаш около 5 часа докато се спука и никаде в къщата нямаш трансформатор  или зарядно, телефона ти не баца щото не си заредил валчера  и интернета е спрял щото е скъсан кабела... Това нещо бих го мернал какво напрежение дава преди да го вържа най малко и, като го връзвам ще се намирам в съседната стая- зад тухлена стена  ще забда от там щепсела на удължителя в контакта. Изглежда безумно...

С точно тая схема от 3-тат снимка се третират Електролитните кондензатори за лампова техника за 250-300в, който са NOS преди употреба мисля , че излиза като изправено някъде към 150-180в, в тоя случай акумолатора  май ще си гръмне много опасно. Пък и диода повече от 1А не може да подаде. Де да знам може в Русия  Ел крушките на 100W да са с някво неверояятно високо съпротивление ама хич не ми се вярва, изглежда като безумно опасен бъзик.
« Последна редакция: 03 Февруари, 2018, 23:16:33 от Pichaga933 »
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен lz2xl

  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3557
  • Населено място: Варна
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #18 -: 03 Февруари, 2018, 23:19:22 »
Вместо PL15 може да се ползва всякакъв ценер 15 волта при около 20-30 ма.Ширпотреба си е.Тия китайските са интересни в смисъл че когато напрежението на изхода се качи до около 14,2-14.8 волта ценера започва да мига или спира да мига.......вече съм забравил понеже не съм го пускал скоро.Има там едно тримерче с което се настройва прага.Един вид дава индикация че акумулатора е зареден.Все се каня да му извадя схемата,ама времето все не стига.

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3325
  • Населено място: София
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #19 -: 03 Февруари, 2018, 23:23:14 »
Не става с 15в ценер от масовите, пробвах, тия полските са за по-голям ток и са точно на 14,4 въпреки маркировката а такъв съвременен не можах да намеря и така го зарязах, беше ок до определен ток после гореше, не помня какво точно ставаше, иначе схемата принципно е ок май акумулатора ми беше приключил тотално и дърпаше много много....




Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен Любо Божков

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1659
  • Населено място: с. Ресен общ. В.Търново
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #20 -: 04 Февруари, 2018, 00:06:42 »
...
А 3-тата снимка е мисля за употреба в Русия само тя от там идва или за някви безумни ситуации, примерно: Живееш на село отдалечено от целия свят на 100км, зима е, Имаш дизелова джипка и е навалял 3 мера сняг, в тоя моемнт  почва да те боли апандесита, знаеш че имаш около 5 часа докато се спука и никаде в къщата нямаш трансформатор  или зарядно, телефона ти не баца щото не си заредил валчера  и интернета е спрял щото е скъсан кабела... Това нещо бих го мернал какво напрежение дава преди да го вържа най малко и, като го връзвам ще се намирам в съседната стая- зад тухлена стена  ще забда от там щепсела на удължителя в контакта. Изглежда безумно...

С точно тая схема от 3-тат снимка се третират Електролитните кондензатори за лампова техника за 250-300в, който са NOS преди употреба мисля , че излиза като изправено някъде към 150-180в, в тоя случай акумолатора  май ще си гръмне много опасно. Пък и диода повече от 1А не може да подаде. Де да знам може в Русия  Ел крушките на 100W да са с някво неверояятно високо съпротивление ама хич не ми се вярва, изглежда като безумно опасен бъзик.
Схемата от третата снимка ще си работи без проблеми. При захранване 220V и крушка 100W токът през товара ще е по-малък от 0,5А. Това разбира се е много малък заряден ток за автомобилен акумулатор, но все пак може да възбуди един не толкова изтощен, колкото да завърти един път при палене (разбира се ако има достатъчно време за зареждане). В никакъв случай не може да се получи презареждане (защото в случая имаме източник на ток), камо ли експлозия. От гледна точка на правилата за безопасна работа, тук вероятността да се попадне под напрежение е много голяма, особено при изключен акумулатор, или такъв с напълно прекъсната клетка.

Активен BatKoce

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 508
  • Населено място: Ракитово
    • velevel
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #21 -: 04 Февруари, 2018, 10:31:52 »
Не става с 15в ценер от масовите, пробвах, тия полските са за по-голям ток и са точно на 14,4 въпреки маркировката а такъв съвременен не можах да намеря и така го зарязах, беше ок до определен ток после гореше, не помня какво точно ставаше, иначе схемата принципно е ок май акумулатора ми беше приключил тотално и дърпаше много много....

Ценеровите диоди могат да се свързват последователно за постигане на желаното от нас напрежение. Освен това може да се добавят и обикновени изправителни диоди, свързани последователно, насрещно на ценера за по прецизна настройка на напрежението. Такива диоди подобряват до някъде и температурната стабилност.

PL15 според документацията му е за 13,8 - 15,6 волта, 1,3 вата. Такива ценери има на пазара: https://store.comet.bg/Catalogue/Product/20145/

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3325
  • Населено място: София
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #22 -: 04 Февруари, 2018, 16:33:37 »
Супер, благодаря, ще пробвам
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #23 -: 04 Февруари, 2018, 16:51:11 »
Супер, благодаря, ще пробвам

Пробвай...схемата е нестабилна температурно, освен това няма ограничение по ток - "красота" :rofl:
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3325
  • Населено място: София
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #24 -: 04 Февруари, 2018, 18:20:21 »
Да температурно имаше проблем, мисля че във варинатите нататък е решен..
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3325
  • Населено място: София
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #25 -: 04 Февруари, 2018, 18:34:21 »
И приключват така:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=11&t=187926&start=510

87543-0

Проста е схемката, разбираема.Ще я пробвам на есен отново.
« Последна редакция: 04 Февруари, 2018, 18:39:45 от Pichaga933 »
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Активен BatKoce

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 508
  • Населено място: Ракитово
    • velevel
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #26 -: 04 Февруари, 2018, 18:39:40 »
Ограничението по ток също може да се окаже проблем. Предполагам, че авторите на схемата са ползвали траф с падаща характеристика.

Написаното се отнася за по-горната схема. Последната не я бях видял.
« Последна редакция: 04 Февруари, 2018, 18:49:02 от BatKoce »

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3325
  • Населено място: София
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #27 -: 04 Февруари, 2018, 19:00:32 »
като гледам слагат каквито трафове имат, имаше и пост с данни за навиване, ползват и ш образни и тс180 и тороиди

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=11&t=187926

Вместо ценера може да се ползва шотки диод 1N5819

или7815, Бих пробвал с LM317 да докарам 14.4в точно.
« Последна редакция: 04 Февруари, 2018, 19:05:52 от Pichaga933 »
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен azop_v

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 260
  • Населено място: Ст.Загора
  • очаквай неочакваното...
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #28 -: 05 Февруари, 2018, 10:24:46 »
....................
Вместо ценера може да се ползва шотки диод 1N5819

или7815, Бих пробвал с LM317 да докарам 14.4в точно.
Не разбирам защо ви е да докарате точо 14,4 волта?!? Динамото /алтернатора/, без акумулатор, в зависимост от оборотите, може да вдигне до към 60 волта /не съм го мерил, но крушките "гърмяха".
Това което съм учил, реле-регулатора осигурява напрежение до 14,2 волта изход. Ние ги регулирахме на 13,8 V. Това го правехме с пружинката на релето /регулаторите бяха с релета - реле напрежение, реле ток и реле за обратен ток, което в последствие отпадна заради диодите в генераторите за променлив ток/. После дойдоха електронните...
Та..., напрежението на заряд - 14,2 волта, ток - зависи от акумулатора, защита при обратно свързване - насрещно включен , мощен, диод.

Така го виждам аз! Говоря за киселинни акумулатори, със сярна киселина.

« Последна редакция: 05 Февруари, 2018, 10:44:16 от azop_v »
Timeo Danaos et dona ferentes...

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #29 -: 05 Февруари, 2018, 14:53:54 »
Та..., напрежението на заряд - 14,2 волта, ток - зависи от акумулатора, защита при обратно свързване - насрещно включен , мощен, диод.

Така го виждам аз! Говоря за киселинни акумулатори, със сярна киселина.

Виждането ти е грешно, защото явно не си прочел хубавата книга която колегата даде на всички. Там са описани добре и на разбираем език нещата.
 Четете бре :drinks:
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |