| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ  (Прочетена 85306 пъти)

0 Потреб. и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен Ricarq

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 432
  • Населено място: Габрово
Увод:
Мисля, че за старото ни  возило, предимно от бившия соц лагер на което сме притежатели също би трябвало да мине в категорията "сандъци" , а в днешно време има и Бъллгари , собственици на такива возила , които са ги преобразували на електромобили , и то даже от преди няколко години. В тази тема нека да се засегнат всякакви въпроси за всичкото това преобразуване.

Малко история :
Сега в мъглявите ми спомени се сещам където съм чел  в интернет пространството за за един човек от Казанлък , описал подробно как е преобразувал малкия си Полски ФИЯТ 126Р в електромобил. Мисля , че годината беше някъде 2008. До сега в нашата родина има над 100 такива самоделки , които с едно зареждане изминават от 50 km . на горе; като повечето се зареждат от електрическата мрежа на 220 V. Без съвременното развитие на техниката до скоро време беше неефективно това  и немислимо за придвижване с висока скорост.Но според мен първите електромобили у нас съществуват доста от давна и това за мен са електрокарите, които щъкаха навсякаде в предприятията от спомените в детството.


Какво се изисква :
- Акумолатор ( устройство за съханение на ел . енергия). Като се започне от известно количество  оловни акумолатори до съввременни батерии за съхранение на ел. енергия на принципа на батериите от GSM-ите  , свързани по подходящия начин.
- Ел. двигател
- Редуктор
- Управление

Понеже и в този форум виждам , че има потребители , занимаващи се с това, нека в тази тема накратко споделят своят опит.

Хайде аз поставих началото , от темата живо се и аз интересувам. Вие сте на ред. Нека споделите своя опит и Вашите рационализации и схемни решения за електромобилите , които ссте създали или в момента създавате !

« Последна редакция: 02 Март, 2013, 23:21:42 от Ricarq »

Неактивен regreed

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 453
  • Населено място: Анкх-морпорк.
  • Пустиняк и дърт темерутин
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #1 -: 02 Март, 2013, 23:35:37 »
Жорка, много яка тема,  ама....
Значи, с тая глупост съм се захванал доста отдавна, ама уви - време и пари все не достигат.
В един момент се позамислих и стигна до следния извод. Ако един нормален човек кара автомобил средно около 10,000км на година и автомобилът му харчи средно около 7,5литра гориво дизел/бензин/метан/пропан-бутан/водород (в моя случай и спирт) едва ли това ще проблемът с екологията на страната.
По-скоро е по-добре да се замислим със градския транспорт ( в София се карат безподобни скрапове), безпримерния внос на н-та употреба возила от запада и заливането на пазара със уникални боклуци, некачествените горива и буквално престъпното безхаберие на управляващите за състоянието на градската мрежа и качеството на горивата. Факторите са много. Като се почне от обикновения уличен вандализъм, и се стигне до корумпираните органи на реда. Все неща който способстват да се чувства човек некомфортно на пътя.
 Та, по темата - не сме дораснали и не сме достатъчно толерантни да приемем нещо ново на пътя ни. За сега все още дълго ще властват тия-със големите и скъпи возила и по-добре прикрит интелектуален потенциал.   :-[
Омраз!

Неактивен Ricarq

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 432
  • Населено място: Габрово
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #2 -: 03 Март, 2013, 00:03:05 »
Приятелче, колко е ефективно може да бъде нашето творение да не го обсъждаме сега в тази тема , приеми го като краста или хоби. А иначе бъдещето на електромобилите е несъмнена , колкото и да не сме дораснали за това. Сега ме вълнува в момента по-скоро друг въпрос  - с какво напрежение е най- рационално да го реализираме - ниско (до 36 V - безопасно от поражение от ел. ток , но много огромна консумация - може би от 100A на горе ,  кабели с огромно сечение и големи загоби в тях или високо - от 220V на горе ?  Любопитно ми е в момента двигателите на електрокарите на какво напрежение работят?

Неактивен Fisher

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 577
  • Населено място: Благоевград
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #3 -: 03 Март, 2013, 00:23:55 »
Рицарю - не си губи времето , подобни заигравки - да преработим фиатчето в електроавтомобил - за да са ефективни , искат сериозни инвестиции и не са нито са новаторство нито гениална идея  , с подръчни средства се постига ел. тяга доста по ниска от тази на реалния двигател - нещо като подвижен електрокар с 10-12 киловата еф мощност ,скорост малко по бърза от търчащо магаре и като сложиш разходите за преработка  се получава яко набутване , прах в очите  на медииите и присмех от запознатите със законите на термодинамиката   8)

Неактивен regreed

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 453
  • Населено място: Анкх-морпорк.
  • Пустиняк и дърт темерутин
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #4 -: 03 Март, 2013, 06:46:51 »
Ами, за напрежението - 42V е световния стандарт за автомобилите. На 48V работят българските електрокари " Балкан-кар" Всъщност в София в "Бъкстон" живее един възрастен човек който си е преработил стария "Трабант" на електомобил. Концепсията му е, че на мястото на бензиновия ДВГ е монтирал фланец със елетромотор, като ползва всичко останало от автомобила: Амбриаж, скорости, спирачки, всичко!
Веднъж съм разговарял съвсем за кратко с този човек, и нямах време да видя и снимам, пък и човекът бързаше... Все пак "Трабантът" е доста лек автомобил и не му е нужно толкова мощност колкото на голяма кола, предполагам, ползва се в рамките на града, не е нужно да търси заряд ако е на дълъг път, а по вида на човека, едва ли е имал възможност (финансова) да изгради регенаративна система на колата.
  До колкото съм запознат, все още няма напълно електрически коли пуснати в свободна продажба, именно поради високата цена на енергийните елементи. Другото което е - хибридните автомобили са с доста висока цена, и за сега съмнителна екологична стойност поради същото.
  Нямам нищо против новото, аз също не се кефя на минаващ раздрънкан и димящ градски автобус, но все пак важна е цената (особено сега в кризата), според мен има доста други алтернативни начини да се накара двигателят с вътрешно горене да работи екологично и евтино.
  Ето и един от многото примери:
/>Още нещо - готов съм да споделя знания и опит със всеки който е тръгнал да се занимава с това, но стига да не е в сферата на фантастиката.
  Аз също до скоро ползвах на личния си автомобил HHO генератор, но поради проблеми при техническите прегледи за сега е демонтиран (надявам се само временно).
Омраз!

Неактивен soton

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 398
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #5 -: 03 Март, 2013, 07:36:24 »
Адмираций за осмелилия да направи тази тема!А на другите дето са писали след него мога да кажа:не пишете преди да се качите на такова возило,или поне на ел.скутер.Не е задължително да се изказвате просто ей така,щото ви се говори!
0878640251

близо до София

Неактивен regreed

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 453
  • Населено място: Анкх-морпорк.
  • Пустиняк и дърт темерутин
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #6 -: 03 Март, 2013, 15:13:38 »
Цитат
Адмираций за осмелилия да направи тази тема!А на другите дето са писали след него мога да кажа:не пишете преди да се качите на такова возило,или поне на ел.скутер.Не е задължително да се изказвате просто ей така,щото ви се говори!
   :hi:
Омраз!

Неактивен origo

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3509
  • Населено място: София
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #7 -: 03 Март, 2013, 15:44:00 »
И от къде взимаш ток за HHO генератора Цецо? Само не ми казвай че е от акумулатора на колата, който от своя страна се зарежда от работещия двигател който не използва никакво друго гориво извън водород - кислородната смес. Освен това позволи ми да си мисля че сместа на атомен кислород и водород ще изгаря взривообразно в цилиндрите и ще предизвиква детонации. Относно електромобилите - за градски транспорт от 4 годишен съм фен на Тролейбусите и смятам че те са отлична алтернатива на автобусите, и съвсем скоро се надявам да ги изместят напълно. За частните возила - акумулаторите са голям проблем. Непостижимо е за любител от материална гледна точка да направи използваем електромобил. Иначе има електромобили в серийно производство и на пазара - Tesla roadster брутален електромобил, ама ще си го гледаме само на картинка с таз цена :) Това със скоростната кутия и всичк на трабанта е голяма глупост - тези механични възли снижават силно ефективността, която се предполага да има един електромобил - в което е и основното му предимство. А ако не зареждаш батериите при спиране е напълно безсмислено да захващаш въобще електромобил по този начин губиш основните предимства на този тип задвижване. Захранването иначе дето пита Рицаря - според мен за сериозен мощен електромобил над 200 волта, просто при малки токове и високи напрежения могат да се постигнат много по-малки загуби и в проводниците, и в батериите и в силовите елементи на регулатора. Електромобила е чудно нещо но цената на батериите е все още много висока а специфичната плътност на енергията - ниска. И отново към Цецо, ще се радвам да ме светнеш каква е файдата от HHO по какъв начин с нискоефективния процес на добиване на водород от водата печелиш енергия че така всички са луднали по тия дивотии вместо да си ползват електроенергията  за целите които искат да изпълняват. Освен ако си произвеждаш газа в къщи и после го гориш в колата, ама и това няма смисъл защото процеса е нискоефективен, а цената на тока за единица енергия е същата както и на бензина, който не вярва да прочете и да си направи изчисленията. Проблема е че бензина отделя топлинна енергия която няма как с висока ефективност да се превърне в механична. Карайки колата на домашно произведен водород при оптимални условия ще постигнеш същата цена на километър както с бензина.
Няма нищо по хубаво от старите телевизори, особено за хората които обичат да прекарват свободното си време зад телевизора а не на канапето пред него :) ... и когато вече за нищо не стават пак може да им се намери приложение :D ....

Неактивен Fisher

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 577
  • Населено място: Благоевград
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #8 -: 03 Март, 2013, 16:15:19 »
http://www.alibaba.com/promotion/promotion_electric-cars-china-promotion-list.html
братския китайски народ прави електроавтомобили на стойност 2-3000 долара , не е далеч времето ,когато пак ще режем лента на завод за производство на китайски ел автомобили ,като този в Ловеч , всъщност завод е силно казано - по скоро междинен склад за доставка и боядисване на  китайски автомобили, с цел заобикаляне на импортни ограничения за ЕС .
А иначе относно адмирациЙ-те на Сотон ,направата на електроавтомобил достоен за адмирациЙ е съвкупност от иновации ,познания и технологии непосилни за ентусиасти  , съвременния електроавтомобил има батерии с висок капацитет и ниско тегло , ел двигател праправнук на електрокарния и системи за запазване на кинетичната енергия /нещо много важно за КПД-то на ЕА/,за  които родния Едисон хич и гайле си няма
http://www.youtube.com/watch?v=ZHgN1-Qv9LU
... не съм спец в областта на производството и продажбата на електроавтомобили,просто имам познати бизнесмени прояваващи интерес към тази пазарна ниша и съм присъствал на коментари по темата от специалисти на които това им е работата :hi:

Неактивен mano

  • Администратор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1304
  • Населено място: Пазарджик
  • LZ5TA
    • manofoto
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #9 -: 03 Март, 2013, 16:22:12 »
И аз съм правил сметки, но групо излиза около 10 000 лв преработката. Освен това с такава преработена кола не можеш да минеш преглед. Разрешено е само на заводските.

Неактивен regreed

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 453
  • Населено място: Анкх-морпорк.
  • Пустиняк и дърт темерутин
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #10 -: 03 Март, 2013, 17:12:25 »
Така.... Ами, явно последния път като говорихме, не си ме слушал добре. Качвах на колата генератор на Geet-pantone. Ползвам микс от спирт и вода 30:70 плюс  основното гориво, пропан-бутан. Това което съм забелязал е: По-добра динамика във високите обороти, свещите са абсолютно чисти - без следи от обичайния нагар, разходът на газ намалява малко ( не съм карал достатъчно  дълго на дълъг път да определя колко точно), двигателя работи много по спокойно и е много по-еластичен в ниските обороти. Енергията за захранването естествено я вземам от акумулатора - няма на колата друг източник на ток.
  Сега може би ще кажеш - geet и HHO са нещо различно. Е да ама резултатът е един - водород в двигателя.  Колкото до детонация - няма! Изгарянето е равномерно и пълно - маслото е същото каквото съм го налял. Всъщност, оплескахме на Жоро темата, за което го моля да ни извини. Ако някой не вярва - адреса ми го знаете - заповядайте, ще видите. Бирица има достатъчно, само да се постопли временцето че, на тоя кучкарник не се седи навън.
п.п. Жорка, ако сметнеш, че е достатъчно омацана темата - измитай това цялото, няма да се сърдя, и добре си дошъл ако наминаваш през наше село.  :drinks:
Омраз!

Неактивен lz2xl

  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3557
  • Населено място: Варна
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #11 -: 03 Март, 2013, 17:15:29 »
Има Трабант електромобил в Пловдив :)

http://potv.eu/346100.html

http://www.vbox7.com/play:d91402c4dc

Неактивен Fisher

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 577
  • Населено място: Благоевград
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #12 -: 03 Март, 2013, 18:37:32 »
това с трабанта, като за пред журналистката звучи добре , но аз например бих запитал каква е мощността на ел двигателя, какъв е капацитета на акумулаторите и за колко време се зареждат  , после с каква средна скорост и какъв товар изминава 25 км с едно зареждане  , та в този ред на мисли  ако ги заредим за 3лв - отчетено по електромера - това са 15 KWh и се качим 4 човека ,ама кат мен - по 90 кила  и спрем и тръгнем 10-на пъти на светофари ,май от 25 км 10 ще са в колата и 15 ще са упражнения по бутаника 8)

Неактивен regreed

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 453
  • Населено място: Анкх-морпорк.
  • Пустиняк и дърт темерутин
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #13 -: 03 Март, 2013, 19:05:03 »
Трудна работа да кажа... Беше много рано сутринта и човекът просто спря на "Бъкстон" разменихме няколко изречения от който разбрах за конструкцията - нищо повече. Дойде 5-цата и се качих да не закъснявам за работа. От съшия човек разбрах, че живее някъде в района,  но не съм имал време да го търся да видя какво е правил по колата.
 Странно, но колата си имаше номер и изглеждаше съвсем нормално, чудя се как я е регистрирал и прекарал през "технотест" ...  :unknown:
Омраз!

Неактивен stoi

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 221
  • Населено място: Кричим
    • www.ev-bg.com
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #14 -: 03 Март, 2013, 20:02:12 »
Здравейте. Понеже вече 5-та година се занимавам с това ще ви споделя от моя опит на кратко.  Имам приятели, коrто от доста време карат колите си на ток. Казано на кратко трябва да се знае, че като теглиш чертата излиза непренебрежимо по-евтино от това да караш на метан по принцип. Вече много си зависи  ако караме в голям град с много задръсвания и прекарваме много време на едно място. Идеята е , че при електромобила на място консумацията ни е О-ла . При двигатели с вътрешно горене няма как да стане. Ако ще правите такава конверсия го направете за тръпката , а не за сметкаджийството за да не се разочаровате. Ако искате да се занимавате с това трябва да знаете , че не става без пари. Доста хора през годините видях как ентусиазма им се изпари когато седнаха и помислиха трезво колко пари трябва да извадят на масата първоначално. Като насоки от моя опит който мога да ви дам:

- забравете за оловни акумулатори.
- за ефективност задължително AC електромотори с постоянни магнити.
- лека конструкция.

Всичко в момента е достъпно и се намира от Китай. Там са най-добрите цени за добро или лошо. Те са и царе на батериите в момента.
Каквото и да си говорим в това е бъдещето.  Бавно , но сигурно ще настъпи.

Ще се радвам да помогна на някой ентусиаст ако се намери тук с каквото мога.

начална точка за ентусиаста -   www.evalbum.com


И аз съм правил сметки, но групо излиза около 10 000 лв преработката. Освен това с такава преработена кола не можеш да минеш преглед. Разрешено е само на заводските.

Не е голям проблем с узаконяването. Дори имам приятел с узаконен голф2 преработен на ток. В талона му пише "електромобил" . Дори данъка му вече е съобразен с това  :drinks:

P.S Кефа цeна нама :)
« Последна редакция: 03 Март, 2013, 20:13:39 от stoi »

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |