Ами, за напрежението - 42V е световния стандарт за автомобилите. На 48V работят българските електрокари " Балкан-кар" Всъщност в София в "Бъкстон" живее един възрастен човек който си е преработил стария "Трабант" на електомобил. Концепсията му е, че на мястото на бензиновия ДВГ е монтирал фланец със елетромотор, като ползва всичко останало от автомобила: Амбриаж, скорости, спирачки, всичко!
Веднъж съм разговарял съвсем за кратко с този човек, и нямах време да видя и снимам, пък и човекът бързаше... Все пак "Трабантът" е доста лек автомобил и не му е нужно толкова мощност колкото на голяма кола, предполагам, ползва се в рамките на града, не е нужно да търси заряд ако е на дълъг път, а по вида на човека, едва ли е имал възможност (финансова) да изгради регенаративна система на колата.
До колкото съм запознат, все още няма напълно електрически коли пуснати в свободна продажба, именно поради високата цена на енергийните елементи. Другото което е - хибридните автомобили са с доста висока цена, и за сега съмнителна екологична стойност поради същото.
Нямам нищо против новото, аз също не се кефя на минаващ раздрънкан и димящ градски автобус, но все пак важна е цената (особено сега в кризата), според мен има доста други алтернативни начини да се накара двигателят с вътрешно горене да работи екологично и евтино.
Ето и един от многото примери:
/>Още нещо - готов съм да споделя знания и опит със всеки който е тръгнал да се занимава с това, но стига да не е в сферата на фантастиката.
Аз също до скоро ползвах на личния си автомобил HHO генератор, но поради проблеми при техническите прегледи за сега е демонтиран (надявам се само временно).