| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ  (Прочетена 85314 пъти)

0 Потреб. и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен ONZI

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1039
  • Населено място: Севлиево
  • Митко Матев 0886739549
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #30 -: 28 Август, 2013, 10:36:26 »
Извинявай, но не мога да се съглася със теб. Вярно, че това е просто идеа която ми хрумна, докато гледах клип на "простите" батушки, как разиграваха един магнит нагоре - надолу в стъклена тръбичка. Далеч съм от идеата, че съм някакъв специалист в тази област "както се вижда и от ник неима ми", но понеже това ме яде отвътре, бих искал хората които са специалисти в областа да ми обяснят защо това неможе да се направи, а именно:
Да поясня схемите:
Бубините горе са електромагнитни релета - синята е отрицателна, а червената положителна
Челото на буталото е изрязано и вътре е поставен постоянен Неодимов магнит с положителния полюс нагоре
Според мен това е абсолютно не -пригодно.
Защо ти е това бутало,сегменти,биели лагери.
Това са излишни загуби.Защо трябва да се ползва двг за целта.
Опитваш се да създадеш електро двигател във двг.
Няма лошо но електро двигателите вече са измислени.

Неактивен forestmen

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 0
  • Населено място: Dobrich
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #31 -: 29 Август, 2013, 12:57:55 »
Според мен това е абсолютно не -пригодно.
Защо ти е това бутало,сегменти,биели лагери.
Това са излишни загуби.Защо трябва да се ползва двг за целта.
Опитваш се да създадеш електро двигател във двг.
Няма лошо но електро двигателите вече са измислени.
Ще се опитам да ти отговоря, като пак казвам, че не съм специалист в областта.
1.Сегментите които ще се използват е желателно да са по-износени, понеже те ще служат само като водачи на буталото, така че да няма (по възможност) компресия в цилиндъра.
2.Използвам ДВГ защото най-лесно може да се преобразува в това което си мисля, че може да се направи, а именно:
  2.1. На мястото на клапаните се поставя сърцевина от магнито проводим материал, а на мястото на пружините на клапаните може да се постави бубината и от това да се получи елмагнитното реле.
  2.2. Няма да се преобразува нищо от останалата част на автомобила ( предавателни кутии, спирачки и т.н.)
  2.3. Няма нужда да се слагат много акомулатори, защото тока за елмагнитните релета ще идва от динамото (инфо: една запалителна свещ е 200 - 250W , а едно елмагнитно реле е 100W)
  2.4. И нещо което и аз самият не мога много да повярвам, но май се получава ДВГ със собствен енергоизточник, което озночава, че няма нужда да зареждаш автомобила нито с ток, нито с нещо друго.
3. Един хубав асинхронен елмотор струва някъде около 1200 $, а по мои сметки тук всички разходи едвали ще надвишат 2000 лв.
4. Можеш да не го пререгистрираш, защото номера на двигателят ще е същия и няма да има видими разлики от стандартния двигател на съответния автомобил.

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3930
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #32 -: 29 Август, 2013, 13:19:59 »
Колега, не си харчи парите за тази идея, нищо няма да се получи. За да се раздвижат буталата с електромагнити, ще трябва мощност от киловати за да се създаде необходимата електромагнитна сила, не ватове. Загубите ще бъдат много големи, а кпд-то сигурно по-малко и от кпд-то на парен двигател.

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #33 -: 29 Август, 2013, 13:58:37 »
Колега, не искам да звучи грубо, ама ти да си чувал за закон за запазване на енергията???
Много ми е интересно как с 200-300 вата ще подкараш автомобил :D
Само като насока - стартера на двигателя на бензинов автомобил средна класа около 2000куб. см. консумира примерно 200А при 11 волта напрежение.
Това прави над 2 киловата и то само да развърти двигателя.....
Вечен двигател още никой не е изобретил, и ти няма да успееш...
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен origo

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3509
  • Населено място: София
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #34 -: 29 Август, 2013, 14:18:27 »
Абсолютно! И с тази идея е напълно невъзможно! Магнитната сила намалява с квадрата на разстоянието, представи си как тоя електромагнит ще привлече буталото от 10см... просто е смешно, а Валери КПД няма да достигне на парната машина, ако приемем че все пак успее по някакъв начин да накара двигателя да се върти на ПХ, което естествено е невъзможно при тази конструкция, то КПД ще е пренебрежимо малко, вероятно много под 0.001% ако изобщо може да говорим за някаква ефективност. Истината е в електромотора, и никакъв друг изход няма, а ако питаш мен най-добре си карай колата с ДВГ. Ако се изчисли цената на цялата преработка, цената на тока за зареждане (колкото и да е ниска тази цена все пак си я има) и т.н. ще се окаже че колата ти няма да се изплати за 10 години когато ще дойде ред да сменяш батериите, защото старите вече ще са дали фира, и така ще си караш електромобила с всичките му недостатъци и неудобства, на същата цена на която ще си наливаш бензин. Просто все още не са достатъчно развити нещата в тази насока. А другия вариант е да си преработиш двигателя да работи на етилов спирт, това е лесно осъществимо, след това започваш да си вариш спирт и караш на него :) Определено е и по-постижимо и по-смислено от това с електромагнитите.
Няма нищо по хубаво от старите телевизори, особено за хората които обичат да прекарват свободното си време зад телевизора а не на канапето пред него :) ... и когато вече за нищо не стават пак може да им се намери приложение :D ....

Неактивен forestmen

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 0
  • Населено място: Dobrich
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #35 -: 29 Август, 2013, 14:53:19 »
Колега, не искам да звучи грубо, ама ти да си чувал за закон за запазване на енергията???
Много ми е интересно как с 200-300 вата ще подкараш автомобил :D
Само като насока - стартера на двигателя на бензинов автомобил средна класа около 2000куб. см. консумира примерно 200А при 11 волта напрежение.
Това прави над 2 киловата и то само да развърти двигателя.....
Вечен двигател още никой не е изобретил, и ти няма да успееш...
Не звучиш никак грубо, защото аз наистина не съм запознат със закона за запазване на енергията. Колкото до тези 200 - 300 вата за които ти питаш, ще ти го кажа пак: бензиновия ДВГ работи със свещи всяка от които е 200 - 250 вата, там от където идват тези ватове за свещите от там ще дойдат и за бубините. Относно стартерната мощност, доколкото ми е известно тя идва от акомулатора и е моментна, а аз не съм казал да се махнат всички акомулатори. Колкото до загубите за които говорите на кв.см., то хода на буталото м/у ГМТ и ДМТ е 9 см. за двигател 1900 куб.м, или загубите ще са 81 N, а Неодимовите магнити са 775,5 N

Неактивен iss

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 207
  • Населено място: SF
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #36 -: 29 Август, 2013, 18:38:04 »
Моето скромно предложение (без да се заяждам): започни от това да се научиш как се пише правилно: БОБИНА и АКУМУЛАТОР.
Другото ще си дойде на мястото... някокога.

Неактивен rkounev

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 542
  • Населено място: София
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #37 -: 29 Август, 2013, 22:31:22 »
Относно задвижването със сгъстен въздух-масово се използува за развъртане на големи двигатели,примерно корабни и от този порядък.Двигателя се развърта ,без за се подава гориво и когато достигне около 300 оборота се подава горивото.
А относно мощността на стартерите-най-големия с който съм се сблъсквал е на DAF XF-
3,2 кW.

Неактивен ONZI

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1039
  • Населено място: Севлиево
  • Митко Матев 0886739549
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #38 -: 29 Август, 2013, 22:41:45 »
[А със въздух вече може да стане нещо.
Ако може да го сгустиш до 50-100 атм.
Французите май имаха такива разработки.

Неактивен forestmen

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 0
  • Населено място: Dobrich
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #39 -: 30 Август, 2013, 08:40:52 »
Моето скромно предложение (без да се заяждам): започни от това да се научиш как се пише правилно: БОБИНА и АКУМУЛАТОР.
Другото ще си дойде на мястото... някокога.
Благодаря за забележката, но имай в предвид, че аз не съм филолог, а и българския език никога не ми е бил сила (за съжаление), по ми е лесно да изчисля нещо, отколкото да го изпиша и да следя къде се слагат препинателни знаци. Все пак висшето ми образувание е "Информатика", а там се работи с математика. :flag_of_truce:
Ако знаех, че това е форум на българисти щях да помоля съпругата си да пише вместо мен, защото едно от висшете и образувания е "Българска филология". Между другото доколкото знам, пише се "НЯКОГА", а не "НЯКОКОГА".
« Последна редакция: 30 Август, 2013, 08:46:19 от forestmen »

Неактивен origo

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3509
  • Населено място: София
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #40 -: 30 Август, 2013, 10:15:41 »
Не звучиш никак грубо, защото аз наистина не съм запознат със закона за запазване на енергията. Колкото до тези 200 - 300 вата за които ти питаш, ще ти го кажа пак: бензиновия ДВГ работи със свещи всяка от които е 200 - 250 вата, там от където идват тези ватове за свещите от там ще дойдат и за бубините. Относно стартерната мощност, доколкото ми е известно тя идва от акомулатора и е моментна, а аз не съм казал да се махнат всички акомулатори. Колкото до загубите за които говорите на кв.см., то хода на буталото м/у ГМТ и ДМТ е 9 см. за двигател 1900 куб.м, или загубите ще са 81 N, а Неодимовите магнити са 775,5 N
Значи първо сметката за отслабването на магнитната сила не е точно вярна, ако увеличиш разстоянието 2 пъти силата ще намалее 4 пъти. Неодимовите магнити имат посочената от теб сила вероятно при 0 разстояние, ако приемем че е горе-долу толкова при разстояние 1мм то от 9 сантиметра силата ще е 8100 пъти по-слаба, помисли дали ще има изобщо сила на привличане...
Относно мощността на свещите, не знам от къде получи данни за тези 200 - 300 вата мисля че цялата мощност на запалителната система е по-малка но така или иначе това сега не е от значение. Свещта служи само за ВЪЗПЛАМЕНЯВАНЕ на гориво-въздушната смес в цилиндъра в точния момент, след което се получава количество енергия от изгарящото гориво, така да се каже свещта само стартира верижната реакция на окисление на горивото и е съвсем неадекватно да си мислиш че ако тя извършва цялата механична  работа, двигателя ще си работи без външна енергия.
Няма нищо по хубаво от старите телевизори, особено за хората които обичат да прекарват свободното си време зад телевизора а не на канапето пред него :) ... и когато вече за нищо не стават пак може да им се намери приложение :D ....

Неактивен ahedproductions

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1987
  • Населено място: София
  • LZ1SWE
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #41 -: 30 Август, 2013, 10:39:15 »
Айде сдъвкахте се, научната сесия...
Някои знаят, други не, някои знаят малко и говорят много, други знаят много ама недомлълвкат някак умно и надменно...темата за електроавтомобилите навсякъде е предизвиквала някакво озлобление в хората. Виждал съм да се карат хора за една правописна грешка на толкова много езици - английски, немски, руски - все по темата. В крайна сметка истината е една.
Темата не е проста, няма лесни решения и най-важното - влиза в конфликт със сто години насаждани предрасъдъци у хората. Научени сме да приемаме ел. автомобилите несериозно от цялата петролна тайфа, управляваща света от десетилетия. Но нещата се промениха чуствително за последните 10 години.
Големия проблем на ел. автомобилите е съхранението на енергията. При течните горива може КПД-то да е смешно, но в резервоара имаме много калории, които да ни успокоят и да ни дадат увереност. Това, че съсипваме планетата и храним 10 човека с милиарди не ни е проблем, защото сме послушни и добре програмирани консуматори - не мислим нито за последствията, нито за вече направените бели. Електроенергията е нестабилна и много концентрирана форма на динамична енергия. За да я превърнем в потенциална (статична) енергия и да я пренесем, трябва да я заключим в система с потенциална разлика - батерията. Без значение каква е химията на една батерия, тя опростено представлява 2 електрода и преграда между тях. Тъй като природата е синтезирала суровия петрол в един хилядолетен процес, количеството енергия в 1 грам бензин е огромно. Само да можехме да го използваме всичкото! Щяхме да изкарваме с максимум 100 грама на 100 километра за среден автомобил. Петролът заключва енергията на атомно ниво, в молекули. Батериите я заключват на макро ниво - между електроди. Ако можеше да се сравни щяхме да видим, че за еднаква ефективност на съхранение на енергията не може и да се говори - площта на молекулите в грам бензин е хиляди пъти по-голяма от площта на електродите в един акумулатор. И какво може да се стори? Да увеличим някак площта на електродите. Това ще ни даде не само повече енергия на килограм, но и ще ни позволи не само да теглим безпроблемно огромни токове от батериите, но и да ги зареждаме с голям ток - бързо. Така че първите батерии, които наистина мога да нарека пригодни за транспорт са батериите от литиев нанотитан - клетките на А123 (http://www.a123systems.com/). Площта на електродите на един 20Ач пакет (пликче) е някъде 280кв./м. - това е постигнато чрез покриване на електродите с микроскопични частци титан, чиято обща площ се сумира до тази сериозна цифра. Мощността в тези батерии достига до 3000w/kg.
Не твърдя, че LiFePO3 батериите не стават! Напротив! Батериите на Winston (http://en.winston-battery.com/) например са прекрасни за любителски изпълнения, както и за някои професионални.
Две думи за задвижванията. Нега разгледаме няколко варианта:
1: Евтинийката - лека кола (клас Golf 2, honda civic), постояннотокова система с 9 инчов мотор, запазена скоростна кутия и оловни акумулатори на 24/48/72 волта.
Всичко ок, ще движи. Но не за дълго. Не само, че оловото живее малко, но теглото на батерията ще е основния товар в колата. Ще се работи с големи токове поради ниското напрежение и това не само ще оскъпи окабеляването и контролера, но и ще съкрати още живота на батерията.
2: Гъзарийката - лека кола (клас Golf 2, honda civic), постояннотокова система с 9 инчов мотор, запазена скоростна кутия и литиев пакет от LiFePO3 клетки на 108/120 волта, система за грижа за батерията (BMS), 2,5кW зарядно.
Това е минимумът смислена конфигурация за мен. Токовете ще са относително малки с 15кW мотор, ще има разумен пробег. С батерия, която да не смачка окачването ( ;) ) Ще се изминават около 100-120км. в града.
3: Малката прелест - лека кола (клас Golf 2, honda civic), променливотокова система с инвертор (http://www.hpevs.com/the-drive-systems.htm), запазена скоростна кутия и литиев пакет от LiFePO3 клетки на 144/192 волта, система за грижа за батерията (BMS), 5кW зарядно.
Това ще даде хубав електромобил. Високо КПД на системата, малки токове, регенерация, добър контрол върху мотора и характеристиките на движение.
4: Истинската кола - пълноразмерен седан, литиев титанат батерии и сериозна система - http://www.brusa.biz/ например.

Тази история за преправяне на ДВГ на сгъстен въздух - моля ви, помислете. Самото устройство на ДВГ с всичките си предавки, лагери и триене е плод на обилното количество енергия в бензина/дизела/газта. Загубите не са важни, когато бензиностанциите са навсякъде. Но едно 50% от силата на сгъстения въздух ще иде в преодоляването им. Не е разумно. Има такива двигатели, поразгледайте нета, но те са супер оптимизирани за целта. И са скъпи, не зная защо... :)

Ефективната конверсия, изпълнена добре и адекватно - Джип Honda CR-V от 1999 - 22000лева. Човекът искаше 120км в града. Постояннотокова система, но с високо напрежение на батерията. Мотор и контролер от NetGain - 9 ичов WarP, контролер WarP-Drive 2, батерии от Winston и още тон неща - помпа за сервото, вложка за мотора за компресора на климатика, вакуум помпа за спирачките, всичките рамки и железарии за батериите, трансферна плоча между мотора и скоростната, окабеляване, настройки, бушони, контактори, зарядни (2 броя)...

Всеки опит да поемете живота си и този на всички на пътя в свои ръце, реализирайки конверсия на ток трябва да се извърши на базата на информирано решение. Аспектите на такова решение са много.
Технотест имат вече процедура за елавтомобили.
Поздрави!
Билян
Лаборатория по електроника и радиотехника "Етер"

Неактивен forestmen

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 0
  • Населено място: Dobrich
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #42 -: 30 Август, 2013, 11:23:57 »
Значи първо сметката за отслабването на магнитната сила не е точно вярна, ако увеличиш разстоянието 2 пъти силата ще намалее 4 пъти. Неодимовите магнити имат посочената от теб сила вероятно при 0 разстояние, ако приемем че е горе-долу толкова при разстояние 1мм то от 9 сантиметра силата ще е 8100 пъти по-слаба, помисли дали ще има изобщо сила на привличане...
Относно мощността на свещите, не знам от къде получи данни за тези 200 - 300 вата мисля че цялата мощност на запалителната система е по-малка но така или иначе това сега не е от значение. Свещта служи само за ВЪЗПЛАМЕНЯВАНЕ на гориво-въздушната смес в цилиндъра в точния момент, след което се получава количество енергия от изгарящото гориво, така да се каже свещта само стартира верижната реакция на окисление на горивото и е съвсем неадекватно да си мислиш че ако тя извършва цялата механична  работа, двигателя ще си работи без външна енергия.
Много ти благодаря за тези забележки (искам да ти кажа, че всичко което го пиша е без никакъв сърказъм и е напълно сериозно от моя страна), това са забележките които искам да получа, защото така може да се изчисти каквато и да е идеа (фантазия). Както сам посочваш, силата ще намалее 4 пъти, но:
1. Имаме 4 цилиндров двигател;
2. В ДВГ от 4 такта имаш само един работен такт - 3-ти такт (от написаното твое мнение разбирам, че си доста заподнат с работата на ДВГ и невиждам смисъл да ти обяснявам точно какво имам в предвид), а при мен от 4 такта имаш 4 работни, два на привличане на БУТАЛОТО и два на изтласкване на БУТАЛОТО (пиша го с големи букви за българистите);
3. Знаеш, че когато буталата на 1 и 4 цилиндър са в ДМТ, то буталата на 2 и 3 цилиндър са в ГМТ и обратно, което озночава, че цилиндрите ще се подпомагат един-друг.
4. Аз споменах само силата на постоянния магнит, но електромагнитното реле също има сила на привличане и отблъскване = на 40 N и ако умножиш двете стойностти се получава 775,5 N * 40 N = 31020 N
5. Идеата не ми е дошла докато спя (както става при почти всички изобретатели), а я видях както писах по-рано във видео клип, като разтоянието м/у магнитите беше около 10 см и те се привличаха и отблъскваха доста силно, като трябва да подчертая, че нямаше никакъв товар на подвижния магнит.
Колкото до мощността на запалителните свещи, прочетох я в нета и точно за това я споменах, ако тази информация не е вярна да ме поправите и като цяло ми се иска да дискутирам с някой наистина компетентен (а не с разни филолози които четейки откриват само правописни грешки) за да разбера къде може би греша (докъде стига фантазията ми и докъде реалността)
« Последна редакция: 30 Август, 2013, 11:39:37 от forestmen »

Неактивен ahedproductions

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1987
  • Населено място: София
  • LZ1SWE
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #43 -: 30 Август, 2013, 11:43:00 »
Всичките сметки за силата на полето могат да се отнесат за ЗАТВОРЕНИ МАГНИТНИ СИСТЕМИ, какъвто е например един трансформатор. В него силовите магнитни линии са ограничени в обема на магнитопровода и сметките стават. В открито пространство и при конструкция, която не е сметната въобще магнитно, каквито са цилиндър с бутало, всичките сметки ще ви излезнат много много далеч от реалността. Това с магнитите в цилиндрите е страшно погрешно. Ако конструктивно нещата бяха сметнати и предвидени за магнитни сили - ок, да кажем че има почва за размисъл. Магнитното поле се разсейва навсякъде в пространството и ако не бъде физически ограничено в някаква магнитопроводна среда, загубите ще са огромни.
Само се замислете в електромоторите защо разстоянията между статора и ротора са толкова малки.  Защото ако ги увеличиш дори малко, КПД-то на мотора ще отиде на кино. Да не говорим за сантиметрите ход на едно бутало.
Лаборатория по електроника и радиотехника "Етер"

Неактивен forestmen

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 0
  • Населено място: Dobrich
Re: Да направим от старата си кола ЕЛЕКТРОМОБИЛ
« Отговор #44 -: 30 Август, 2013, 11:50:49 »
Всичките сметки за силата на полето могат да се отнесат за ЗАТВОРЕНИ МАГНИТНИ СИСТЕМИ, какъвто е например един трансформатор. В него силовите магнитни линии са ограничени в обема на магнитопровода и сметките стават. В открито пространство и при конструкция, която не е сметната въобще магнитно, каквито са цилиндър с бутало, всичките сметки ще ви излезнат много много далеч от реалността. Това с магнитите в цилиндрите е страшно погрешно. Ако конструктивно нещата бяха сметнати и предвидени за магнитни сили - ок, да кажем че има почва за размисъл. Магнитното поле се разсейва навсякъде в пространството и ако не бъде физически ограничено в някаква магнитопроводна среда, загубите ще са огромни.
Само се замислете в електромоторите защо разстоянията между статора и ротора са толкова малки.  Защото ако ги увеличиш дори малко, КПД-то на мотора ще отиде на кино. Да не говорим за сантиметрите ход на едно бутало.
Да разбирам ли, че искаш да кажеш че цилиндъра и буталото трябва да са от алуминий, бисмут или друг материал изолатор на магнитните полета 

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |