Интересно! Двигател в резонанс?
Да помослим! В състояние на резонанс имаме реактивен компонент, който обменя енергия с друг реактивен елемент. При този обмен имам силна концентрация на магнитно и статично поле, редуващи се с определено темпо.
1) Да приемем очевидното. В една резонансна система моторът би бил индуктивния елемент. Ако имаме друг елемент в "кутийка", който образува трептящ кръг с мотора, между тях ще се обменя ток, менящ посоката си с резонансната честота. Тъй като моторът е електромеханична система и се опитва да превърне всички изменения на тока в механично усилие, резонансът би предизвикал зацикляне на ротора. Той няма да се върти, а ще се клати напред-назад с резонансната честота.
2) Моторът има голяма индуктивност. За да се формира резонансна система, стойността на капацитета в нея не може да бъде какъв да е, а трябва да отговаря в определени граници на тази индуктивност. А тук говорим за огромен капацитет, невъзможен за "кутийка", нито за "кутиище" тогава. Освен това кабелите между тях трябва да са къси и мноого дебели.
Само първия факт е достатъчен - няма как да вкараш (ако въобще е възможно) мотор в резонанс и да очакваш да се върти. Освен това резонансът не изсмуква енергия от "етера" а трябва да се подхранва с порцийки енергия с резонансната честота, които да компенсират разнообразните загуби. Точно това се случва в радиоприемниците -- входните кръгове се подхранват от антената, генераторните от усилвателния елемент на генератора - лампа или транзистор. Така че в "етерната кутийка" трябва да има огромен кондензатор, сериозен мощен генератор на импулси и източник на енергия.
Но пък си представям какъв е бил ефекта от тази кола тогава!
За какво се извиняваш? За това е форумът - да диспутираме като в римски сенат!