Здравей! Честито за придобивката! Това е един от най-добрите соц грамофони. Аз лично съм фен на марката и на грамофоните ѝ и основния ми грамофон в момента е G-602 именно от Студио 2 но значително подобрен от мен.
Важно е да уточниш дали платера е балансиран - т.е. дали има отдолу отнемане на материал с диаметър около 1см. Моят е балансиран, но съм виждал G-601 на които не е. Другото е лагера на платера - на моя G-602 е в брутално добро състояние. Хлабината е нищожна, на практика влиза като по релси. На една G-601 обаче с която се сдобих има солиден луфт, направо е готов да хлопа. Това също е важно!
Сега относно ремъците - потърси, потърси па накрая ще купиш „златното синджирче“ както направих аз преди 3-4 години защото такъв ремък в българия НЯМА! Е, във Викиват сега имат ремъци може да потърсиш там, аз там не съм търсил, но всички баби, симеоновци и подобни из софия съм ги обиколяли 10 пъти и няма. Май само в Йо мюзик има обаче цената е пак като за „златно синджирче“.
Колега от форума си спомням че казваше че бил пригодил на такъв грамофон квадратен ремък от касетофон, така че ако намериш подходящ размер, може и да стане за известно време да закърпиш положението.
Следващия проблем с грамофончето е електромотора - но не мощността или размерите а вида - постояннотоков мотор. Това си има и своите предимства разбира се - внася много по-малко брум и румпел от традиционен асинхронен или синхронен променливотоков мотор, обаче както знаеш управлението на постояннотоковия мотор за да работи с постоянни обороти е трудно. В случая още повече се затруднява работата от това че обратната връзка не е оразмерена добре и в повечето случаи се получава непрекъснато колебание на оборотите, тъй като тежкия платер закачен към мотора с ремък се явява звено от втори ред и трябва функцията за регулиране да е по-сложна от обикновения пропорционален регулатор който е реализиран. По този начин регулатора постоянно „догонва“ изменението. В ход е един мой проект за нов регулатор към този мотор (чисто от спортна злоба) който да използва различен закон за регулиране и съответно да елиминира този проблем с люлеенето, който иначе си е нелечим. Иначе мощността на моторетката е достатъчна - за какво ти е да тръгва по-бързо грамофона, важното е че се постига установен режим. Тока на мотора е умишлено ограничен за да не се размагнитва статора при потегляне от прекомерен ток. То повече не е нужно като мощност - започва да приплъзва от към ремъка.
Следващия проблем на регулатора е зависимостта на оборотите от температурата вътре в грамофона. При настройка „на студено“ след 40 минутна работа вече оборотите по стробоскопа се вижда че са доста в страни от истината - в същност около 3 - 4 процента. Аз направих някои конструктивни модификации по платката на регулатора на моя грамофон с което намалих максималния ход на оборотите при загряване до под 0.3% от номиналната скорост, което вече е МНОГО задоволително. Ето може да разгледаш тази тема, в нея съм описал какво съм направил:
https://www.sandacite.com/forum/index.php?topic=6962.msg48793#msg48793Иначе транзистора който си забелязал че грее - нормално е. Това е регулатора за електромотора и това да пари на пръста след 3 секунди задължане е чудесен режим - означава че температурата на корпуса е под 60 градуса а на кристала вероятно под 70, транзистора ще годиняса. Аз го замених с друг на радиатор, но това е тотално безсмислено.
Пукнатата плочка под микролифта мисла че е от ЦАМ или друга сплав, но не пластмаса, поне така е на моя G-601.
За потенциометъра - слагай 1к и коригирай стойността на последователния резистор в схемата (като казахме схема опитай се да установиш по коя схема точно е реализиран твоя екземпляр защото са няколко разновидности).
Глимката - ами разбирам те щом държиш на пълна автентичност, и аз държа на такава в повечето случаи, но в конкретния тъй като това ми е основния грамофон не целя автентичност а максимално възможни параметри, та затова съм я махнал и съм я заместил със светодиоди и съответната схема за управление. Хем се премахват каквито и да било проблеми (макщар че на 602 тя е далеч), а като втори ефект се получава убийствено контрастен растер. След като си гледал този с глимката и видиш моя можеш само да кажеш - УАААУ. Това реакцията, твърде годино е
.
Относно Тенорелската MF-100, не е лоша доза, но определено не е това което можеш да вземеш днес за същите пари, СИЛНО препоръчвам ако все пак решиш дори само за експеримента да смениш дозата:
http://www.ebay.com/itm/OM5E-Original-Ortofon-Tonabnehmer-System-OM-OMB-5E-5-10-E-PickUp-Cartridge-/380305858002?epid=1207287577&hash=item588bfeddd2:g:EoQAAOSwv0tVN5hNВ момента съм с такава на моята Унитра. Свири та се къса за тази цена, сигурен съм че веднъж ако я чуеш повече няма да си помислиш за MF-100.
Друг проблем понякога при тези унитри е рамото - съмчите от окачването на рамото са не достатъчно еднакви и сферични и ако го натегнеш достатъчно така че да не дрънчи започва да затяга в части от хода, иначе пък дрънчи неприятно. Но един колега Сашо, който участва и в аудио форума се оправи с този проблем, ако имаш подобен мога да ти изпратя линк към темата му. Хубавото на твоето рамо за разлика от това на G-602 е че твоето е със сменяем хедшел, т.е. може да си имаш няколко хедшела с различни дози и да си ги сменяш по-бързо регулирайки само антискейтинг и натиск.
И няма никак да са от вреда снимки „под капака“ да видим какво се случва вътре и коя разновидност в схемно отношение е грамофончето.
На среща съм за всякакви въпроси и срещнати трудности по време на реставрацията. Насреща съм и при желание от твоя страна да направиш от това истински грамофон, пипвайки няколко невинни неща
.
Успех!