| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка  (Прочетена 9387 пъти)

0 Потреб. и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Любо Божков

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1659
  • Населено място: с. Ресен общ. В.Търново
Преди доста години, по почина "Направи си С(р)АМ", си направих едно чудо на техниката - електрокарна платформа с двигател от "Трабант". До сега ми служеше вярно, но след последното даване на приятел, ми го върнаха с блокирал колянов вал. След доста търсене и различни комбинации накрая двигателя е вече събран. Остана ми да направя центровката на запалването. То е с чукчета, т.е. не е електронно. На няколко места прочетох, че предварението (аванса) се гласи при ОТВОРЕН центробежен регулатор (максимални обороти), като разстоянието до ГМТ е 3,5 - 4 мм при луфт на чукчетата 0,4мм. Като го наглася по тия стойности при ЗАТВОРЕН центробежен регулатор (или при ниски обороти) аванса се получава 0мм - или чукчетата отварят при ГМТ, което за мен е ненормално. Ако го глася по белезите на ремъчната шайба и корпуса, аванса съответно се получава 6мм и 2мм.
Моля ако има някой колега трабантажия за информация по въпроса.

Неактивен styrshel

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1567
  • Населено място: Варна
Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
« Отговор #1 -: 06 Май, 2014, 19:24:55 »
Имам приятел който има книга за Трабант и утре ще ми я донесе, но не знае дали е за механична или електронна система. утре ще пиша

Неактивен ditronix

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 421
  • Населено място: Провадия
Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
« Отговор #2 -: 06 Май, 2014, 19:51:23 »
Доколкото помня точно така трябва да бъде! Затова е и центробежния регулатор- при високи обороти се осигурява предварение на запалването,за да се получи заплване на сместта в ГМТ! В противен случай ще има закъснение и съответно неправилен режим на работа. А на ниски обороти искрата се подава в ГМТ!
DRL  модули за всички видове автомобили!

Неактивен Ангел Симеонов

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 819
  • Населено място: Русе
Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
« Отговор #3 -: 06 Май, 2014, 19:55:36 »
Класическо запалване:-24 о30 мин + - 1.о15 мин.Ход на буталото -4 +-0.4 мм преди гмт.Сега отворих книжката Аз управлявам трабант и за центровка не пише нищо за центробежния регулатор освен 4 мм преди гмт.Все пак да не забравяме,че центровка се прави при движение на коляновия вал едва едва при което центробежния регулатор не действа.

Неактивен Любо Божков

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1659
  • Населено място: с. Ресен общ. В.Търново
Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
« Отговор #4 -: 06 Май, 2014, 21:47:09 »
Проблема при мен е, че двоигателят ми е "сбирщайн": Корпуса и карбуратора са от първия модел (костенурката), коляновия вал и цилиндрите от по новите модели.
От "Аз ремонтирам Трабант" разбрах, че аванса зависи от типа на карбуратора и освен това за двата цилиндъра е различен. Така и не разбрах за карбуратор 28НВ2, какъвто предполагам е моя в края на краищата какви са разстоянията.

Неактивен tlt

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 18
  • Населено място: България
Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
« Отговор #5 -: 07 Май, 2014, 09:17:39 »
Първо на ГМТ за всеки цилиндър, с луфтомер нагласяш 0,4мм за всяко чукче.
После с шублер, вкаран през отвора за свещта вземаш раз ликата от ГМТ до -4мм .
Центробежния не се пипа. Въртиш на шайбата и чукчето трябва да започне да отделя на 3, 5; 4 мм преди ГМТ.
За това, кога чукчето започва да отделя се ползва лампа, мултицет или цигарена хартия.
Операцията се повтаря няколко пъти за всеки цилиндър.
Успех

Неактивен Любо Божков

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1659
  • Населено място: с. Ресен общ. В.Търново
Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
« Отговор #6 -: 07 Май, 2014, 18:05:18 »
Ето какво намерих още по темата, след като снощи рових в Интернет:

Неактивен Любо Божков

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1659
  • Населено място: с. Ресен общ. В.Търново
Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
« Отговор #7 -: 07 Май, 2014, 18:08:12 »
И още:

Неактивен сашо

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 140
  • Населено място: sofia
Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
« Отговор #8 -: 16 Юли, 2014, 07:04:31 »
разстоянието на чукчетата се регулира при максимално отворени чукчета, а не в ГМТ.
не е сигурно дали след толкова години центробежния регулатор работи адекватно, така че не пречи след като направиш статична центровка да експериментираш с +- 2-3 градуса на авансовата плочка, нормално пружините се разхлабват и добавят повече аванс в средни обороти. от друга страна двигателя е измислен за бензин А86, какъвто едва ли може да се набави отнякъде :)
разликата между цилиндрите е с цел да не работят съвсем еднакво, за да не изпада в резонанс двигателя и да се избегнат част от вибрациите.
успех ;)

Неактивен Любо Божков

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1659
  • Населено място: с. Ресен общ. В.Търново
Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
« Отговор #9 -: 16 Юли, 2014, 15:51:55 »
Оказа се, че имам още един центробежен регулатор. "Капнах" му с електрожена двата баланса при отворено положение и сега няма грешка. При новите модели с електронно запалване такова чудо няма. Там аванса не зависи от оборотите на двигателя.

Неактивен ditronix

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 421
  • Населено място: Провадия
Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
« Отговор #10 -: 17 Юли, 2014, 12:36:41 »
Сега се сещам че имам нов центробежен регулатор и абсолютно безпроблемно работещ карбуратор за ТРАБАНТ! ама де ли са заровени в купищата боклуци във вехтошарницата????
DRL  модули за всички видове автомобили!

Неактивен сашо

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 140
  • Населено място: sofia
Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
« Отговор #11 -: 23 Април, 2017, 07:28:36 »
Оказа се, че имам още един центробежен регулатор. "Капнах" му с електрожена двата баланса при отворено положение и сега няма грешка. При новите модели с електронно запалване такова чудо няма. Там аванса не зависи от оборотите на двигателя.

Така е. И е всеизвестно сред трабантаджиите че този с чукчета върви по добре от електронния ;) защо ли?
Не че в твоя случай гониш скоростни показатели....

Неактивен paulwhite

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 0
  • Населено място: Търново
Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
« Отговор #12 -: 23 Април, 2017, 11:05:41 »
Любо, прелюбопитно ми стана да видя това чудо на техниката "електрокарна платформа с двигател от "Трабант"".
Може ли да го снимаш, като го събереш?

Неактивен Любо Божков

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1659
  • Населено място: с. Ресен общ. В.Търново

 

Сходни теми

  Заглавие / Започната от Отговора Последна публикация
3 Отговора
10026 Прегледи
Последна публикация 26 Март, 2014, 15:31:11
от dobringeorgiev
8 Отговора
9921 Прегледи
Последна публикация 07 Септември, 2013, 22:23:22
от Валери
16 Отговора
16368 Прегледи
Последна публикация 08 Август, 2013, 09:28:01
от Валери
2 Отговора
6350 Прегледи
Последна публикация 12 Август, 2013, 21:21:24
от Валери
3 Отговора
9992 Прегледи
Последна публикация 23 Март, 2020, 16:13:40
от sve

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |