Всъщност не съм ви обяснил защо окабеляването е в такъв вид
След като пробвах трансформатора и се оказа че работи, запоих всички елементи на шасито, прочетох в една книга, че електролитните кондензатори с времето намаляват съпротивлението на диелектрика си и им се увеличава утечката. Според уреда бяха здрави, но не знаех какво ще стане, като ги включа към високото напрежение. Затова набързо сглобих цялото захранване, като включих последователно амперметър и мощни резистори, за да ограничават тока на заряд на кондензаторите. Включих го и за кратко време (след като кондензаторите се заредиха, т.е. напрежението стигна номиналната си стойност) токът беше сравнително голям - 10-20 мА, след няколко минути спадна до 3 мА и го спрях. Така повторих няколко пъти, като следих остатъчното напрежение на кондензаторите след изключване на захранването, и всеки път спадаше все по-бавно, а токът на утечка беше все по-малък. В книгата пишеше, че така се възстановява диелектричният слой от алуминиев диоксид. След като се зарадвах, че са здрави, просто свързах захранването с останалата част на схемата и проработи
И тъй като се зарадвах още повече, въобще забравих за пробния монтаж и така временното остана за постоянно
Надявам се, сещате се, че половин година го мислих този усилвател, и че до последно не знаех дали частите, с които го изработвам, са здрави (което не говори в полза на конструктора
), така че не ми се занимаваше да меря всяка жица колко трябва да е дълга и откъде ще е най-добре да мине, при положение, че можеше въобще да не заработи. Разбира се, старал съм се проводниците да са най-къси, но трябваше шасито да може да работи и в отвесно положение, за да меря напреженията на цоклите на лампите, затова се наложи да ги оставя малко по-дълги. Не ме съдете толкова строго, все пак досега почти не ми се е случвало да опроводявам нещо. Наистина е малко неудобен монтажът, но пък успях да впечатля майка ми и баба ми, как се оправям из толкова много жици
П.П. Ориго, просто трансформаторите са много близо, това го знаех още докато го проектирах, ама не можах да измисля по-добро подреждане.
Как се чува брумът: при затворени прозорци и всички други издаващи звуци устройства изключени, на 1 метър от тонколоната, трябва да спра да дишам, за да го чуя. Като пусна хубав запис, примерно Пинк Флойд или Диана Експрес, при такава сила на звука, че човешкият глас да е с нормална сила, все едно, че певецът е в стаята, на местата точно преди и точно след песента шумът от записа покрива напълно брума. По-ясно не знам как да го обясня.