| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Транзисторно запалване за автомобили с чукче и наковалня  (Прочетена 18546 пъти)

0 Потреб. и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен origo

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3509
  • Населено място: София
Да, имаш право, не знам само дали варистора ще се чувства добре от постоянните пикове, нямам представа с каква енергия ще са.
Няма нищо по хубаво от старите телевизори, особено за хората които обичат да прекарват свободното си време зад телевизора а не на канапето пред него :) ... и когато вече за нищо не стават пак може да им се намери приложение :D ....

Неактивен Stemp

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 8
  • Населено място: Пловдив
С прочитамето на темата и ме върнахте 20 и кусур години назад ..... по бай Тошово време ми беше попаднало едно ЕЗМ-Т12V производство на ЗССУ - гр.Пловдив .Беше на мой приятел и бе дефектирало.Естествено крайния бе дал фира BU323A, еми нямаше намиране тоя транзистор а и по онова време нямаше толкова достъпно инфо за аналози, заместители и т.н.
Та чак до по наши дни и по-точно 2002 г. когато закупих едно Юго 45 за майка ми.Изрових го от кашоните с ел. боклуци и реших да го ремонтирам.  Намерих нов транзистор, сменен и модула монтиран на колата, с ключ за превключване на режими - електронно и механично , даже намерих 3-позиционен ЦК ключ и на средно положение не прави верига наникъде и няма палене колата.
Та 2006 майка ми се спомина и до ден днешен Югото го карам аз като градска кола, кара се всеки ден.Електронното все още работи и не е правило никакви проблеми.Интересното е че е само с 2 транзистора, един средномощен и BU-то който е дарлингтон, има много малко елементи по принцип, свалил съм му принципната схема и мога да я приложа ако някой се интересува.
Чукчето и наковалнята са сменени при монтирането на електронното и от тогава не са мръднали, пали перфектно двигателя при доста ниски температури и при поизтощен акумулатор, само му трябва да превърти половин оборот и запалва веднага.

На ЕЗМ-Т12V масово се скапваше средномощтния транзистор - беше 1 ампер и се сменяше с 2 амперов.Трябваше да се откачи и кондензатора на делкото.Заводски бобината на Москвича е със съпротивление.Ползвал съм това запалване а след това сложих безконтактно с датчик на Хол.

Неактивен Лъчо Минков

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1130
  • Населено място: София
              Нека и аз дам мнение по темата-поставял съм транзисторно запалване на Москвича беше ми паднало едно от Зил, с изгорял транзистор намериха ми не точно същия, защото оригиналния се е произвеждал само за устройството, разкъртих заливката от епокс смола, запоих новия транзистор, поставих и фабричните съпротивления заедно с оригиналната бобина. Точно в бобината е особеността - при ТЗ намотките са РАЗДЕЛЕНИ, а при обикновените бобини не са.









Неактивен origo

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3509
  • Населено място: София
Не е задължително да са резделени намотките, има бобини за Самара за безконтактно запалване с ниско съпротивление на първичната и не са им разделени намотките, въпрос на решение е: http://www.decort.kiev.ua/at_k_27_3705.htm. Тези за безконтактно се правят с ниско съпротивление и по-малка индуктивност, защото комутатора може да толерира по-големи токове, а освен това има ограничение по ток и времето за зареждане също се регулира динамично при тях. Това дава предимството да има еднакво силна искра и при ниски обороти и при високи. Относно това дали ще имат обща точка първичната и вторичната е въпрос на други съображения, които лично на мен не са ми известни.
Няма нищо по хубаво от старите телевизори, особено за хората които обичат да прекарват свободното си време зад телевизора а не на канапето пред него :) ... и когато вече за нищо не стават пак може да им се намери приложение :D ....

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
варистора ще се подбере така, че да защитава само при случайно изваждане на кабела от бобината, макар, че е добре да се закачи осцилоскопа, и да се види реално какво се случва.
И пак да повторя - години си работеше подобно устройство с бобина от Москвич, с шунтиран добавъчен резистор. И по спомени без никакъв кондензатор. Жалко че в онези години нямах осцилоскоп, още бях ученик :)
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен origo

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3509
  • Населено място: София
Осцилоскопа не винаги е полезен в тия случаи, в къщи още докато тествах устройството на товар една бобина от Вартбург и исках да прегледам какво се случва с осцилоскопа от към първично напрежение и вторичен ток, осцилоскопа ми C1-117 ми показа международния знак за отрицание, щом пусна да работи устройството и да произвежда искри осцилоскопа, независимо дали свързан или не към веригата по някакъв начин се побъркваше, развивката се свиваше до средата на екрана и преставаше да отговаря коректно на превключвателя за време на деление, такова нещо не бях виждал, те и цифровите мултимери трудно работят около бобината а на аналоговия ми със светодиод който премигва да означи че е включен - светодиода се пошашави и взе да пресветва както му дойде. Абе почти като повсеместен смутител, нищо почти не работеше коректно в периметър от 1 метър от въпросната бобина. Та и да имаше осцилоскоп - много вероятно е да не беше успял да видиш какво се случва. Принципно при автодиагностика ще видя вече какво се случва във вторичната страна, той си има стенд с осцилоскоп специализиран за запалителна система, ще измерим и съдържанието на въглероден оксид в изгорелите газове с електронно и контактно запалване, това ще даде допълнителна информация за това как и дали се отразява транзисторното запалване на горенето в цилиндрите. Като цяло не очаквам някакви проблеми разбира се, но като свърша тая работа (сед като натрупам 100тина километра) ще постна тук резултатите.
Няма нищо по хубаво от старите телевизори, особено за хората които обичат да прекарват свободното си време зад телевизора а не на канапето пред него :) ... и когато вече за нищо не стават пак може да им се намери приложение :D ....

Неактивен tlt

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 18
  • Населено място: България
И на Москвичите и на Трабанта не съм имал никакви проблеми години наред.
Бобините каквито са си били. Май минаха 30 години вече..... ::)
Ползвах BUX48A от Респром 3101, дори без радиатор.

Неактивен ditronix

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 421
  • Населено място: Провадия
Б 114 бяха на МОСКВИЧ-ите, а Б 117- на ЛАДА. Говоря не за транзисторни комутатори, а за схемите с тиристори и повишаване на  напрежението, влизащо в бобината. Транзисторни комутатори не съм правил, просто тоава не виждах смисъл от това. Периодично си дефектираха транзисторите на блокинг генераторите. Ползвах КТ 812 защото до други нямах достъп. Когато се появиха западните транзистори вече нямаше смисъл да се правят тези неща, защото колите, които се появиха си ги имаха. Разлики в бобините има и още как! Б 114 изобщо не ставаха, Б 117 донякъде. Правих такова запалване на ШКОДА 105 и там проблеми нямаше.
DRL  модули за всички видове автомобили!

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Изключително интересно.
Не съм имал проблеми с Б114...и с тиристори и с транзисторен комутатор.
Имаше една особеност която помня - с тиристорното запалване при спускане по наклон на скорост се получаваше леко припукване в ауспуха. Тогава си го обяснявах с ниската продължителност на искрата при тиристорните схеми.
После се отказах от тях и минах на транзисторен комутатор с два КТ809А паралелно... :D
Такива намерих.
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен origo

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3509
  • Населено място: София
При мен при спускане на скорост имаше припукване и с традиционната контактна запалителна система, не знам дали говорим за едно и също припукване или ти говориш за някакво по-силно, при мен е едва доловимо и мисля че е напълно нормално но защо се получава не знам. Иначе относно транзистората комутация - предимствата са на лице - по-добра комутация, и намалено до минимум електрическо износване на контактите на прекъсвача, това никак не е малко. А може да се говори и за малко увеличение в енергията на искрата. Тиристорните поради именно вече споменатата малка продължителност на искрата ми е малко съмнително до колко е ползата от тях, дори да е увеличена енергията на искрата, това че е с малка продължителност е недостатък попринцип. Може би най-добрия вариант е да се реализира изцяло високочестотно „плазмено“ запалване, което да поддържа постоянен електрически разряд в рамките на няколко милисекунди (или докато е отворен прекъсвача), може и да греша разбира се, не съм много навътре в ДВГ и не знам какъв тип запалване е оптимално за режима, но нещо ми подсказва че е по-добре разряда да е с по-голяма продължителност.
« Последна редакция: 07 Май, 2015, 12:50:39 от origo »
Няма нищо по хубаво от старите телевизори, особено за хората които обичат да прекарват свободното си време зад телевизора а не на канапето пред него :) ... и когато вече за нищо не стават пак може да им се намери приложение :D ....

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |