Има опасност платката да се повреди при разпояването (многослойните платки са по-претенциозни).
Затова има алтернативни начини за ремонт - кондензаторите да се "оскубят" от дънната платка (без разпояване!) и новите да се запоят директно на старите крачета (при дърпане на кондензатора крачетата остават на дънната платка).
Може да се отрежат с резачка по средата и след това да се "оскуби" долната част (без крачетата - те ще останат на дънната платка):
Снимката е от:
http://www.focusembedded.com/blog/design-engineering-with-repaired-ebay-test-equipment/Така се намалява риска дънната платка да се повреди от високите температурни разлики (или в резултат от прегряване заради нерегулиран поялник).
Снимката е от тук:
http://www.engadget.com/2007/04/18/how-to-make-an-xbox-360-laptop-part-1/После кондензаторите може да се залепят с горещ силикон за дънната платка за да не се счупят спойките.
Още снимки:
http://www.classicmac.net/reference/caps/Намери си стари неработещи платки и се упражнявай на тях първо (ако нямаш опит).
Аз ползвам един китайски поялник от възможно най-евтините 40W, на който съм му махнал фабричната човка и сложих дебел меден проводник на нейно място.
Температурата му регулирам с един диод последователно (иначе става твърде горещ). От скоро махнах диода и сложих регулатор за осветление - регулира се по-добре.
Защитата му от ESD я направих като свързах корпуса на поялника (т.е. човката и металните части, с които контактува) към трети проводник, който завършва на крокодил (който може да се свърже към защитното зануляване на мрежата, а на който това не му стига - може да го свърже и към общия проводник [масата, корпуса] на платката, на която запоява,
освен към защитното зануляване).
Не прави грешката да ползваш индукционен поялник. Може да повреди някои по-чувствителни елементи. И температурата му не се регулира...
Най-добре е да подгрееш платката преди да ползваш поялника (ако ще разпояваш кондензаторите вместо да ги "оскубеш" без да разпояваш крачетата). Може да ползваш сешоар за целта. Ако имаш възможност - станция с горещ въздух. Обаче е близо 200 лева.
Може да сложиш паралелно някой керамичен 100 nf (беше модерно преди години когато се правеше овърклокинг).
Слагал съм голям електролитен кондензатор, който не е маркетиран като "low ESR" (с по-високо пробивно напрежение от необходимото - те имат и по-малък ESR) и работеше.
Колега, според Правилата на форума,
10. Всички снимки публикувани във форума трябва да се прикачват към темата от предвидения за целта бутон под надписа [Прикачи:] Снимки пуснати като линкове от други сайтове са ЗАБРАНЕНИ и темите ще бъдат премахвани без предупреждение.