| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Електронно запалвне!? Схема...  (Прочетена 9218 пъти)

0 Потреб. и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен NHB

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 913
  • Населено място: Варна
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #45 -: 20 Юни, 2022, 06:49:09 »
Прехвърлих всичко под капака...
След няколко опита за запалване се стигна до момента в които се получаваше "затягане" при въртене на стартер (голямо предварение според мен) Врътнах делкото към закъснение почти в краино положение и запали!

След като запали работи супер, но това продължава около 5-10 секунди и влошава работата и гасне.
Установих че комутатора прегрява (а беше на приличен радиатор хванат). Чаках да се охлади, пак запали и след 10сек. пак гасне.
На третото палене заработи и в следващия момент остана на 2 цилиндъра...
Свалих всичко и почнах да измервам, загинал е единия канал на комутатора и единия (ладовия) датчик в делкото.

Из разни руски сайтове видях, че датчика в делкото го захранват през стабилизатор 5 волтов. Аз направих грешка защото вързах двата датчика към 12-те волта бордови и маи това е направило проблема.
Ще запаля другата кола и ще включа осцилоскопа за да видя какво има там като сигнал за управление на комутатора. (от въпросната кола ползвам комутатор и бобина)

Като има развитие ще пиша пак.  :master2:

Ами...
Транзисторът в комутатора трябва да се насити, тоест базовият му ток трябва да е по-голям от тока на бобината/h21 на крайния транзистор. Токът на бобината можеш да измериш като я включиш на 14.5В. Ако в този комутатор няма предвиден драйвр за крайните транзистори, драйверът се намира в ЕСУ. Хол сензорът няма как да осигури достатъчен базов ток за крайния транзистор, трябва да направиш подходящ драйвер...

Пак ще опитам да ти кажа, че се опитваш да направиш грешка... В делкото на Голфа, регулирането на предварението от оборотите се постига по електронен път. Схемата, която го регулира е аналогова и се намира между хол-сензора и крайния транзистор, вътре в самото делко. Трябва да запазиш тази схема и да разпределиш импулсите към двата канала след нея, или да направиш две такива схеми, но да се съобразиш с това, че честотата на импулсите ще стане два пъти по-малка и поради това ще трябва да промениш самата схема за да получаваш същото предварение като с два пъти по-високата честота. Регулирането става чрез схема за закъснение, като закъснението зависи от честотата на входните импулси. Ако управляваш крайните транзистори директно с импулсите от сензорите, ще заработи, но предварението няма да зависи от оборотите. То и така може, примерно в Балканчетата  няма никакво регулиране на предварението и пак си работеха, но ще повишиш разхода, не знам с детонациите как ще се получи... 

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #46 -: 20 Юни, 2022, 08:20:04 »
Токът на бобината можеш да измериш като я включиш на 14.5В.

По този начин може да се измери тока през бобината на Москвич 412 или ВАЗ от същото време :D
В съвременните системи за запалване, се използват бобини които директно свързани към 14 волта ще дадат ток от десетки ампери. Ограничението на тока се извършва в самия комутатор. Идеята на такова решение, е да се осигури еднакъв ток /разбирай запасена енергия/ и при ниско напрежение при стартиране на двигателя. Освен по ток, се ограничават и по време т.е. ток постоянно там не тече.

Някои може би си спомнят допълнителния резистор на бобините на Москвич, който се шунтираше от релето на стартера при пускане. Това бе руския начин :D :D :D
Обикновени бобини даже в руската техника не се използват от времето на Лада Самара, която беше с два вида управление, едното с делко, а другата модификация с две бобини с по два извода,както е и в тази тема.
Та силно се съмнявам, че и двойните бобини с които разполага колегата може да се тестват по този начин...директно към 14 волта.

С другото написано от теб съм съгласен.

ПП с оригинална бобина от Лада Самара и комутатор, съм правил ЗА968М. Инвертирах му сигнала от чукчето с тригер на Шмид изграден с операционен усилвател 741 :D и всичко работеше перфектно. Запазих делкото и си носех бобината от ЗАЗ-за в багажника. Комутаторите на Самарата не се славеха с добра надеждност :D
 Ама бях на 21 или 22 години...как лети времето...
« Последна редакция: 20 Юни, 2022, 08:28:28 от pansim »
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен NHB

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 913
  • Населено място: Варна
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #47 -: 20 Юни, 2022, 08:55:05 »
По този начин може да се измери тока през бобината на Москвич 412 или ВАЗ от същото време :D
В съвременните системи за запалване, се използват бобини които директно свързани към 14 волта ще дадат ток от десетки ампери. Ограничението на тока се извършва в самия комутатор. Идеята на такова решение, е да се осигури еднакъв ток /разбирай запасена енергия/ и при ниско напрежение при стартиране на двигателя. Освен по ток, се ограничават и по време т.е. ток постоянно там не тече.


Ами, ако е така, това доста усложнява задачата на колегата... Обаче, нека за всеки случай да пробва да измери тока. При всички случаи, в съвременните системи, при 'контакт' не тече ток през бобините и крайните транзистори почват да се включват едва след поява на импулси от сензора за положение. Но, не съм сигурен, че има някакво друго ограничение на тока през бобините. Ако има, какво е то? Чрез шим на захранването на бобината? Или пък чрез времето за включване на транзистора? Тогава, процесът на подаване на искрата трябва да започне с изчислен във времето момент на включване на транзистора, така, че моментът на изключване да бъде при достигната зададена стойност на първичен ток и навреме, за да се уцели предварението... Много със се ровил (отдавна...) в запалването на Пежо 405, което е по схемата с две бобини, И на Нисан Микра, което е с една и разпределител, но не съм забелязал подобно поведение.

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #48 -: 20 Юни, 2022, 09:02:15 »
Аз не съм се ровил скоро...
Но това бяха моите наблюдения преди доста години. А ограничението си го имаше и бе с токов резистор. Поне това което съм видял онези години.
Подаваш контакт, протича ток и спира. После чака импулси. Допускам, без да съм се ровил навътре в нещата, че заради индуктивноста на намотката на бобината, имаме достатъчно време за нарастване на тока през същата. И ако поради някаква причина /липса на импулси/ се достиге определен ток, той се ограничава и след кратък период спира за да се избегна прегряване на силовия транзистор.
Нека да видим колегата какво ще измери.
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен Борис Борисов

  • Модератор
  • Квантов електрон
  • *****
  • Публикации: 448
  • Населено място: гр.Бяла, обл.Русе / София
  • Борис Борисов
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #49 -: 20 Юни, 2022, 14:16:31 »

Из разни руски сайтове видях, че датчика в делкото го захранват през стабилизатор 5 волтов. Аз направих грешка защото вързах двата датчика към 12-те волта бордови и маи това е направило проблема.




Всички датчици на хол са на 5 волта и се захранват от стабилизатор, който е в компютъра.



Качвам една осцилограма на вторичната намотка за разяснение. В случая се управлява по маса. В точка 1 компютърът затваря веригата и напрежението става близко до 0. С течението на времето токът през бобината намалява и напрежението в точка 2 вече се е покачило. Доколкото знам ограничение на тока през бобината няма, разчита се на това че ток се подава за доста кратко време. Шим и peak-and-hold се ползват при електромагнитни инжектори (за бензин и газ). Точка 2 е момента когато настъпва искрата. От 2 до 3 e времето, през което има искра. В точка 3 се наблюдавт осцилации от бобината. Два интересни линка, ако на някой му се чете, въпреки че се отклоняваме от темата: https://autoditex.com/page/secondary-ignition-33-1.html https://chiptuner.ru/content/osc_ign/

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 215
  • Населено място: София
  • +-
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #50 -: 20 Юни, 2022, 15:15:27 »



Всички датчици на хол са на 5 волта и се захранват от стабилизатор, който е в компютъра.



Качвам една осцилограма на вторичната намотка за разяснение. В случая се управлява по маса. В точка 1 компютърът затваря веригата и напрежението става близко до 0. С течението на времето токът през бобината намалява и напрежението в точка 2 вече се е покачило. Доколкото знам ограничение на тока през бобината няма, разчита се на това че ток се подава за доста кратко време. Шим и peak-and-hold се ползват при електромагнитни инжектори (за бензин и газ). Точка 2 е момента когато настъпва искрата. От 2 до 3 e времето, през което има искра. В точка 3 се наблюдавт осцилации от бобината. Два интересни линка, ако на някой му се чете, въпреки че се отклоняваме от темата: https://autoditex.com/page/secondary-ignition-33-1.html https://chiptuner.ru/content/osc_ign/

И аз се усъмних в захранването на датчиците...

Мисля си да пробвам с още един (тоест да станат 2)  гоуфов комутатор. Какво печеля?
Според мен това е по-добрия начин защото по оригиналната схема датчика в делкото е вързан направо за комутатора (няма да му правя аз захранването на датчика и да му инвертирам изхода както се налага с двоиния комутатор)
Та, в делкото пак ще са 2 датчика гоуфови, след тях ще има 2 гоуфови комутатора, а след комутаторите ще е "новата" двоина бобина.

Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 215
  • Населено място: София
  • +-
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #51 -: 29 Септември, 2022, 22:36:04 »
Па съм яз....  :crazy:
Мина се време ама не се отказваме...
Взех делко от някакъв Сеат, заради датчика на хол вътре.
Делкото е реално от Голф 3 маи.
Та в това нещо освен датчика няма нищо друго.
От друго делко взех една ламарина на която е седял датчик и на нея захванах втория датчик разположен точно на 90 градуса спрямо първия.
Монтирах и втори комутатор.
Оста с перката преправих като и "затапих" два от отворите.
На делкото се наложи да резна малко от тенекето за да може да се центрова запалването...
Абе много може да пиша, но важното е че минах днес около 15км и си работи чудно!!!! През що локви минах като империалист, сигурен съм че щеше да изгасне при толкова мокрене ,но не няма и намек за проблеми.

Някои ще кажат сега "няма вакумен регулатор" да няма, но последните 5-6 години и оригиналния не е работил заради спукана мембрана, но дори и така при пенсионерско каране си е екстра.
Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 215
  • Населено място: София
  • +-
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #52 -: 29 Септември, 2022, 22:38:48 »
Още фото...
Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 215
  • Населено място: София
  • +-
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #53 -: 29 Септември, 2022, 22:47:39 »
Още малко...

Видеото е от пробните паления...

https://www.youtube.com/shorts/c2n-ApW051Y

Оборотомера ще трябва да подкарам... Но като цяло аз доволен  :bravo:
« Последна редакция: 29 Септември, 2022, 22:59:13 от Узунов »
Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен hris

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 86
  • Населено място: Варна
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #54 -: 30 Септември, 2022, 06:25:48 »
Здравейте Узунов, Похвала! Браво!, чудесно сте го направили! и работи! направо прекрасно се чува. Възхитен съм от вашата тема..

Само искам да ви подскажа, ако може да кажете за проблема за "Центробежния Регулатор" да разкажете по-подробно как стои въпроса с кривата на предварението и детонацията (ако карате на бензин), а на ГАЗ няма да има проблем май?, специалистите ще кажат мисля.

Прочетох, че вие сте разкарали Вакумния регулатор, който е точно за икономия на гориво само при бавно "пенсионерско каране", е прави там 1-2 литра гориво икономия на 100км., но какво от това ние да не сме циции на горивото, а само как спъва иначе двигателя. В Делкото на Порше 911 на снимката - няма такъв например, обаче има двойна искра с по две искрови свещи на цилиндър, вместо това на ДВГ двигателя на Порше.

Е ако можеше да се направи Запалване с 4 хол датчика, през 90 градуса всеки в делкото и само една щторка (отвор). Съответно и 4 комутатора и 4 бобини, за всеки цилиндър за всяка искрова свещ по една отделно, да има бобина. Ама това вече е ептен изгъзица, мисля, но тогава ако откаже една или две искри, двигателя ще продължава да работи, дори и на два цилиндъра само.
« Последна редакция: 30 Септември, 2022, 06:54:31 от hris »

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 215
  • Населено място: София
  • +-
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #55 -: 30 Септември, 2022, 07:27:54 »
Практиката в изминатите километри показват, че без никакъв проблем машинката си работи ок и без вакумния регулатор.
Смесеният разход е точно 8/100 газ (кара се само на газ). Това ми е достатъчно.
Няма проблем да се направи с 4 датчика и 4 бобини.

Слагането на 2 датчика и два комутатора + двойната бобина се прави за да се премахне слабия елемент (палец и капачка).
Случвало се е от конденз в капачката да изгасне, случвало се е от големи локви също да се намокри и да гасне...

В момента системата е работеща, изградена е само от оригинални неща (макар и 5-та ръка). Би следвало да е уш ок.
Ако имах делко с работещ вакумен регулатор, щях него да преправя да е с двата датчика ама... Нямам...
Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен hris

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 86
  • Населено място: Варна
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #56 -: 30 Септември, 2022, 09:21:31 »
Извинявайте, не ме разбрахте. Аз искрено ви се радвам и се кефя на подобрението, което вие сте направили успешно. Просто сега по светло пак прегледах пак снимките и видях къде е центробежния регулатор на делкото на Голфа, а иначе се усъмних и се зачудих, как може без центробежен регулатор да стане има ли начин. И затова задавах въпроса. А комутаторите 191 905 351 B Telefunken electronic Направо са жестоки ;) made in Germany "Ретро" (колекционерски).
160952-0
« Последна редакция: 30 Септември, 2022, 09:36:22 от hris »

Неактивен ikarlo

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 275
  • Населено място: София
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #57 -: 30 Септември, 2022, 09:56:29 »
Колата е Голф 2 1.3... Но идеята е да се махне капачката и палеца. Като се намокрят същите и отказва да работи.
След премисляне какво как и тн стигнах до извода да сложа 2 оптрона на 90 градуса един от друг а заводската перка с 4-те прореза да я преправя да е с 2 (на 180) градуса...
Трябва да нагодя някак след оптроните да имам към комутатора управление по + и сила от около 300 милиампера при 5 волта...
Преди да съсипеш каквото и да е, провери дали вентилационният отвор на капачката не е запушен. Този отвор е мното малък (под 1мм) и дори трудно се открива. Ял съм подобни ядове с Жигула.

Неактивен hris

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 86
  • Населено място: Варна
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #58 -: 30 Септември, 2022, 12:00:33 »
А няма ли да може да се оправи-ремонтира проблема, ако просто се смени капачката на оригиналното Делко или отвора за вентилацията е в основата на Делкото. Интернет търсачката гоогле веднага ми намери тези кратки <3мин. забавни филмчета, без особенна полза обаче, се оказа:
/>и палеца:
/>въпреки красивите видео-клипчета там този момент с почистване на отвора за вентилиране на влагата от Делкото е пропуснат.

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 215
  • Населено място: София
  • +-
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #59 -: 30 Септември, 2022, 14:29:13 »
И преди малко я карах...
Няма какво да ме накара да върна обратно оригиналното делко (освен отказ на нещо от настоящите чаркове)

Върви си и аз няма какво да кажа повече по темата.
Безспорно най-добрият форум!!!

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |