| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Какво значи KV  (Прочетена 1641 пъти)

0 Потреб. и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен lager

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 928
  • Населено място: село Обидим, обл Благоевград, общ. Банско
Какво значи KV
« -: 26 Май, 2022, 12:40:54 »
Случайно попаднах на обявата,вниманието ми насочи "безчетков" иначе не ми е нужен:
https://bazar.bg/obiava-36872225/bezchetkov-motor-1250-kv-za-lodki-samoleti-kolichki
По описание не може да бъде киловати и киловолти, вероятно обороти.Този който го продава е преписал таблицата на китаеца.

Неактивен CVT

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1354
  • Населено място: София
Re: Какво значи KV
« Отговор #1 -: 26 Май, 2022, 13:13:13 »
1250 kV са оборите в минута на волт с които ще се върти без да е натоварен. По този параметър можеш да му изчисляваш оборотите при различни напрежения.
« Последна редакция: 26 Май, 2022, 13:18:51 от CVT »

Неактивен NKK

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 297
  • Населено място: Пловдив
    • eshop-bg
Re: Какво значи KV
« Отговор #2 -: 26 Май, 2022, 13:43:42 »
Цитат
Този който го продава е преписал таблицата на китаеца.

Това е стандартен параметър, както е пояснил колегата CVT. На хората които ползват този тип двигателчета им е ясно за какво става въпрос. Иначе, да много е забавно да се четат описания правени през гугъл преводача :D

Неактивен lz1tka

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 596
  • Населено място: Костинброд
Re: Какво значи KV
« Отговор #3 -: 26 Май, 2022, 19:14:02 »

Споделям опит от нещо подобно на ниски обороти:

Наскоро ползвах едни  стъпкови китайски двигателчета. При няколкодневна употреба и температура на работа достигаща до 70 градуса ,неодимовите магнити вътре губиха свайствата си без да се въстановяват. Дори с допълнително въздушно охлаждане и температура от около 50 градуса се наблюдаваше същия ефект. По цена един такъв неодимов двигател в али експрес излизаше 120 лв. Ползваха се нормални драйвери за тях изпитани многократно. Всеки един при 8 часа работа дневно при 50 градуса изкарваше между 1 и 2 седмици преди магнитите да отслабнат до толкова че под всякакъв вид товар ротора спираше да се върти.
73!

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 634
  • Населено място: Сандански
Re: Какво значи KV
« Отговор #4 -: 27 Май, 2022, 08:20:38 »
Поредния китайски боклук.
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен lz2nk

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 452
Re: Какво значи KV
« Отговор #5 -: 27 Май, 2022, 20:39:05 »
Поредния китайски боклук.
Не си прав. Страхотни мотори са. Ако имаш приятели моделисти ги попитай. В цял свят всички летят и плуват с тях. Много са надеждни и мощни. Нямат четки, защото са трифазни, но задължително изискват спийдконтролер, който преобразува напрежението в трифазно и ги управлява.

Неактивен lager

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 928
  • Населено място: село Обидим, обл Благоевград, общ. Банско
Re: Какво значи KV
« Отговор #6 -: 28 Май, 2022, 12:24:15 »
Нямат четки защото имат електронен комутатор който чрез датчик за положение на ротора подава захранване на всяка една от трите фазови намотки.Основни предимства са липсата на искрене в колектора, износване вследствие на триене, лесно управление и регулиране. Даже най-елементарните двигателчета на вентилаторите са безчеткови,винтоверти, ъглошлайфи и още много други машини се задвижват с подобни-електрокари и най-големите в света  70-тонни Белази също.

Неактивен lz2lx

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 432
  • Населено място: България
Re: Какво значи KV
« Отговор #7 -: 28 Май, 2022, 16:40:17 »
Това за датчик за положение на ротора не съм уверен по скоро трифазно управление. А може и такива да ги има.

Неактивен ahedproductions

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1988
  • Населено място: София
  • LZ1SWE
Re: Какво значи KV
« Отговор #8 -: 28 Май, 2022, 17:05:24 »
Безчетовите постояннотокови електродвигатели с постоянни магнити в ротора са трифазни с различен брой магнитни полюси, като има и такива с различен брой полюси в статора и ротора.
Управлението или комутацията се извършват главно по 3 основни метода, като между тях има куп хибридни решения, както и превключване между методите при компании като Сименс:
1) С помощта на 3 датчика на Хол, разположени през 120 (в повечето случаи) електрически градуса в статора по начин, по който да улавят магнитното поле на роторните магнити. Това е т.нар. сензорно управление. Обикновено в размките на едно превключване от спряла позиция, логиката в контролерния чип е вденала в какъв ред да пуска фазите за желаната посока на въртене. Най-евтин вариант, но с най-ниско КПД, ще уточня по-долу защо.
2) Безсензорно управление, при което се използва обратното ЕДС на двигателя от незадействаната фаза, за формиране на правилната последователност за желаната посока на въртене. КПД е малко по-високо, но има по-висока комплексност, заради нуждата от правилно аналогово формиране на сигналите, преди да се подадат на чипа, ако случайно всичко не е вградено в него по принцип. Изисква операционни усилватели за 3-те фази в компараторен режим.
3) FOC (Field Oriented Control) или управление по вектора на полето, векторно управление. Най-сложното, но с най-добри показатели, осигуряващо максимално КПД, максимално добър контрол на движението и максимален въртящ момент във всеки един момент от оборота. И най-скъпо, разбира се. Използва обратното ЕДС, но понякога се комбинира и със сензори, били те на Хол или магнитно-позиционни, базирани на въртящ трансформатор (селсин), с една възбудена намотка и два сигнала във фазно отношение.

Пояснение за КПД - максимален въртящ момент и максимално КПД при всички електродвигатели, и тези без изключение, се постигат, когато вектора на магнитното поле на статора и на ротора са на 90 градуса едно от друго. При простото сензорно управление това не е истина през повечето време, както и при безсензорното. Само при FOC чрез синусоидална модулация на моста при трите фази се постига плавно въртящ се вектор, който да седи на правилно дефазиране, най-безшумна и плавна работа. Другите две са реално стъпкови режими, замазани от инерцията на комбинацията ротор-товар.

За да се изгуби коерцитивната сила на редкоземни магнити, те са били удряни и/или прегряни. 8 часа на ден при 50 градуса околна температура е малко прекалено за такъв мотор, който обикновено е направен да работи в режим S2, т.е. с прекъсвания в определено отношение работа/почивка за охлаждане. Мотори клас S1 (24 часа работа с определен това и до определена околна температура, обикновено 25-30 градуса) с такава мощност струват много повече.
Хубав текст, но е на английски, за физиката по темата. Има гугъл преводач, справя се добре с този текст.
* motormath.pdf (435.15 kB - свалено 369 пъти.)
И един линк - http://bavaria-direct.co.za/constants/
Лаборатория по електроника и радиотехника "Етер"

Неактивен vtc

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 18
  • Населено място: София
Re: Какво значи KV
« Отговор #9 -: 30 Май, 2022, 03:36:40 »
Чудя се, дали има някаква IC, дето да дава 3-фазно или 4-фазно синусуидално напржение за управление на мотори? :)

Неактивен ahedproductions

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1988
  • Населено място: София
  • LZ1SWE
Re: Какво значи KV
« Отговор #10 -: 30 Май, 2022, 06:21:19 »
JY01 Sensored - https://www.aliexpress.com/item/32758762655.html
JY02 Sensorless - https://www.aliexpress.com/item/10000050416061.html

JUIY TECH - чиповете, драйверите и транзисторите са техни и са стотинки.
Лаборатория по електроника и радиотехника "Етер"

Неактивен lz2lx

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 432
  • Населено място: България
Re: Какво значи KV
« Отговор #11 -: 30 Май, 2022, 20:15:07 »
Китайците открили топлата вода. Преди 30 години и повече масово се ползваха този тип електромотори.
Ремонтирах нещо подобно електрониката беше на К155 та серия логически схеми и BU205 транзистори.
 https://tractor.bg/product/oborudvane-za-fermi-drugo-msu-200#img3   

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |