Здравей, Драгане!
Четох, четох, пък реших и аз да се включа...
След всичкото това, казваш моторът е нов. Ама нов, пален или резерв, или заводски ремонтиран резерв.
Според мен, най хубаво провери газоразпределението и клапаните кога отварят и затварят, и дали изобщо имат плътност при затваряне, казваш искра има - добре. Бил е доста време стоял - сложи ли му малко газ в цилиндрите да раздвижи сегментите? Хубаво би било да се промие и картера от запекло и сгъстено от престоя масло. Ако всичко това е ок, просто сложи бензин, (обикновен, високооктанов какъвто имаш - при транспортните средства и тия с ДВГ, всяко следващо нещо идва с подобрения и надграждане, така че да може да се ползва и от по-старите техники) слагай винтоверта на ремъчната шайба, и върти. С малко черпене и повече въртене - няма начин да не запали! пп Не се оливай с "черпенето" да не промиеш цилиндрите и да "хвърли" сегментите! Това е! Двигателят е проектиран за дълга работа на номинални обороти затова има такава диаграма - нищо страшшно няма - успех ти желая!